Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová postava na českém televizním seriálovém nebi – inspektor Hynek Budík (J. Plesl). Zkušený rakousko-uherský kriminalista, manžel šlechtičny (L. Vlasáková) a otec dvou dcer (S. Rojková, D. Pavlovičová), se po převratu v roce 1918 stává čechoslovákem a příslušníkem kriminální policie nového Československého státu. A v roce 1922, kdy se náš děj začíná odvíjet, se dočká i toužebně očekávaného povýšení. Má to ovšem háček: toho roku totiž z obcí, obklopujících tehdejší Prahu, sloučením vzniká tak zvaná Velká Praha. A právě ta výrazně zasáhne do osudu našeho hrdiny. Spolu se svými kolegy, inspektorem Rudolfem Havlíkem (J. Langmajer) a policejním agentem Martinem Nováčkem (D. Šafařík), bude inspektor Budík zápasit se zločinem v trochu jiném prostředí, než na jaké byl dosud zvyklý. Hned první případ, který dostane jen pár hodin po svém jmenování, se odehrává na předměstí, na zemědělském statku mezi krávami, a bývalý elitní městský policista místo po pražském chodníku šlape v hnoji. Ale i v takovém prostředí se odehrávají zločiny a dáma, utopená v studni statku, je navíc sestrou ministra. Ten se vrací nočním vlakem z Budapešti, ráno bude v Praze. Detektivové Velké Prahy mají jen tu jednu noc na to, aby vraždu vyřešili a nevypadali tak na samém počátku svého ustavení jako hlupáci. Detektivní práce pod takovým tlakem není jednoduchá, ale vrchní inspektor Budík a jeho muži jsou policejní profesionálové, zvyklí hledat, logicky uvažovat a dedukovat všude a za všech okolností… (Česká televize)

(více)

Recenze (114)

AgnesDee 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Říkala jsem si, že když to není zasazený ani do dob temného komunismu, ani do současnosti, bude to trochu jiné. Naváže to na ty klasické detektivky typu Christie nebo Doyle. Bude to mít nějakého zajímavého charismatického detektiva v čele. Místo toho jsem dostala ňoumu, který se stydí za to řešit zločiny jinde než v centru Prahy (asi proto že nikde jinde to není tak zajímavé), Langmajera, který se sice na první pohled zdá, jako úchyl, ale vlastně je to starostlivý strýček, a agenta, u kterého se divím, že ho vůbec vzali k policii, protože nebýt jeho příšerné chyby, neměli by zločin vyřešený do rána, ale třeba do dvou, a stihli by se třeba ještě i vyspat. Vyšetřovatelé jsou navíc tak tupí, že jim s vyřešením musí pomoct němý děda. Pak je tu ještě bratr mrtvé, na kterého je zde týzováno v podobě rychle se blížícího vlaku, ale protože potřebujeme mít vše vyřešeno do rána, tak se na něj následně zapomene. Kromě všech těchto chyb je tu pak kamera, která je kapitolou sama o sobě. Hned od začátku jsem si všimla, že je nějaká křivá, a ptala jsem se sama sebe: "To má být nějaký umělecký záměr? Že se mu teď pracovní život trochu pokřivil?" Po důkladném hledání odpovědi jsem přišla na to, že tento postup nemá žádný význam a je naprosto otřesný. Zvlášť, když je jeden záběr nakřivo a hned ten další je rovně (kdyby v tom byla alespoň nějaká konzistence nebo posloupnost). Kameraman se asi zrovna jednou rukou opíral a už jim bylo blbý to přetáčet celé znovu. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vždy, když natáčí ČT něco nového, jsou velká očekávání diváků většinou zklamána, jako v tomto případě. Každý se těší, že to bude něco převratného, nadčasového a zajímavého, co zastíní staré pořady natáčené před lety v mnohem horších podmínkách a s cenzurou v zádech. A ono většinou nic. Hlavně chybí nápady, kvalitní scénář, kvalitní herecké výkony a v tomto případě i dobrá kamera. Nemá to tu pravou dobovou atmosféru a jiskru. Sex to nezachrání. Uvidíme. ()

Reklama

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Co dělají nádoby na mléko ve chlívě?" Wow... A co dělají hrnky v kuchyni? Opravdu strašný scénář, který musí diváka vést polopatisticky za ručičku nehledě na to, jak trapně a nepravděpodobně zní. Všechna ta očividná fakta ze základní školy ("Teď už nejsme monarchie, ale republika! Prezident přece zrušil šlechtické tituly!") nebo rodinná večeře s dívkou, která vykřikuje po svých příbuzných celé jméno a původ ("Jsem Erzsébet bla bla a tohle není můj otec! Můj otec byl bla bla..."), to vše bylo jednoduše k smíchu. A to ani nemluvím o brilantních vyšetřovacích metodách inspektorů, kdy se např. manžel postavil mimo podezření po jedné nic neříkající větě a nejdéle dotazovaným se stal němý a mentálně postižený podruh. Korunu tomu všemu nasadil výslech pomocnice na statku, u níž vyšetřovatelé nějak náhodně usoudili, že by mohla být vinná. - "Bylas u studny?" - "Ne." - "Bylas u té studny?" - "Ne." - "Takže tys nebyla u té studny?" - "Ne." - "Tak řekni, bylas u té studny?" - "Ne." :D. Dementně nevkusný závěr se služkou a souloží za dveřmi trumfnul dokonce i kterýkoli běžný díl Renčovy Hlavy Medúzy, a ke všemu to byla fakt nuda. 1*. ()

meda2016 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Srovnání s Hříšnými lidmi a Panoptikem zatím neobstojí ale dám tomu šanci. Chtělo by to víc šťávy, jako v dílu s O. Havelkou, P. Trávníčkem a krabičkou "čajre". A přihláškou do strany - bratře generále. Tehdy jako znovu dnes. ..... Ještě kvůli hudebnímu podkresu: Vypněte si na svých TV ta smart vylepšení a nebudete si snad stěžovat. ()

Plastík 

všechny recenze uživatele

S kulisami si dala pěknou práci. Možná až moc. Ale to bude tou televizní kamerou. Jinak příběh moc pěkný. Dávám 5, protože víc nejde. Je to TV seriál, moc povedenej. Za poslední dobu zase paráda. 1. oddělení to není co se kvality týče. Jinak pleskám Pleslovi i Langmajerovi. Denis Šafařík se mi taky moc líbil. Příští neděli vím, co budeme sledovat. Zločiny Velké Prahy. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • V epizodě jede parní vlak v roce 1922 po betonových pražcích, které však v té době neexistovaly. (d80)
  • Pád do studny se točil v obřím akváriu. Samotnou studnu dostavěl pro filmaře její majitel v Uhersku na Pardubicku. (Česká televize)
  • Martin Nováček (Denis Šafařík) vezme do ruky boty, přičemž jedna bota směřuje od něj a jedna k němu. V dalším záběru ale směřují obě od něj. (SONY_)

Reklama

Reklama