Reklama

Reklama

Zločiny Velké Prahy

(seriál)
Česko, 2021, 11 h 3 min (Minutáž: 63–69 min)

Režie:

Jaroslav Brabec

Kamera:

Pavel Berkovič

Hudba:

Jan Ponocný

Hrají:

Jaroslav Plesl, Jiří Langmajer, Denis Šafařík, Lenka Vlasáková, Sabina Rojková, Darija Pavlovičová, Lucie Žáčková, Miroslav Táborský, Jiří Bartoška (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Dne 1. ledna 1922 došlo ke sloučení centrální Prahy s třiceti osmi městy a obcemi, které ji obklopovaly. Vznikla tak Velká Praha a pražská státní policie začala pracovat tam, kde dosud působilo jen četnictvo. Byl to prostor méně bohatý a vznešený, ale o to pestřejší a živější. Velká Praha byla tvořena nejen klasickou městskou zástavbou, ale i vesnicemi, lesy, zemědělskými statky, továrnami, bohatými vilami i chudinskými slumy. Hlavní postavou je inspektor Budík, muž velmi lidský, zmítaný nectnostmi i slabostmi, nicméně také mimořádně bystrý, všímavý a především schopný velké psychologické exhibice, kterou se vyznačují slavní detektivové. Zmítá se ale územím Velké Prahy - ani městem, ani venkovem - odsunutý z centra města bank, restaurací, divadel, která tak miluje. Stále elegantní se brodí v blátě a hnoji předměstí a soustřeďuje svůj mozek na nečekané zkratky a obraty. (Česká televize)

(více)

Recenze (111)

Haniczka 

všechny recenze uživatele

Kdo má rád první republiku a tehdejší reálie, včetně architektury, umění, nábytku, talířků, tabatěrek, oblečení a dalších parafelnálií, tento seriál bude pro něho fetišistickou záležitostí. Kriminálního je v něm o trochu méně, ale koukatelné to je. Chtělo by to možná víc humoru mezi hlavními protagonisty, ale chápu, že postava Budíka je většinu času spíše frustrovaná než spokojená. Plesl je sice vynikající, ale jeho figura, tak jak je napsaná, poněkud časem ztrácí na zajímavosti, nevyvine se ze své "rakouské frustrace" v deseti dílech prakticky nikam. A to je škoda. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

I když mi celkový hodnocení podle jednotlivých dílů vyšlo na tři hvězdy, musím víc kritizovat, než chválit. Po prvním dílu jsem tu psal, že kvalita půjde určitě nahoru, to se ale nestalo. Je hned několik důvodů, z čeho jsem zklamanej. Největší průser byl jednoznačně pohled do soukromí všech tří inspektorů. V každým díle se samotnýmu případu a vyšetřování věnovala tak polovina stopáže, druhou půlku tvořila sonda do života vyšetřovatelů, což mě absolutně nezajímalo. Proč se do prdele u všech krimi seriálů, natočených v poslední době, musí všechno zvrhnout v telenovelu ? Havlík měl kapavku, staral se o neteř, která mu začala říkat tati, aby si nakonec v nemocnici vzal kurvu. Budík vlastní kartářský klub, má problémy doma s dceruškama a před starou se chová jak největší podpantofláč. A mladý Nováček si začne románek s dcerou nadřízenýho, různě se schovávají, aby to tatínek nezjistil a v každým díle si několikrát řeknou, jak se milují. To jako bez téhle omáčky nejde ?? Radši ať má každej díl klidně jen 40 minut, ale ať to vypadá aspoň trochu jako krimi a né romantický drama pro zhrzený paničky. K samotným případům - měl jsem velkej problém v tom, že snad až na jeden díl jsme neviděli samotnej zločin. Prostě policajti přišli k mrtvole a začalo se vyšetřovat. Prakticky po dobu celýho seriálu chybělo jakýkoliv napětí, nebo překvapení, bylo to, jak když vám někdo něco čte a nemá žádnou intonaci hlasu. Pachatel se dal minimálně z poloviny odhadnout v pohodě, jak se objevil na scéně, takže i proto konec dílu vyšel jaksi naprázdno. Nezdála se mi ani mluva a některý výrazy, vzhledem k době, ve který se seriál odehrával. No když to tak po sobě čtu, nakydal jsem na Zločiny velké Prahy tunu sraček, vlastně ani nevím, jak mi to vyšlo na tři, i když slabý,hvězdy. Asi proto, že v záplavě současnejch hoven, kterýma nás krmí všechny TV je člověk rád, že v neděli večer nemusel koukat na zpívání, vaření, nebo hádání celebrit. ()

Reklama

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Tak trochu rozporuplné pocity ve mě tento seriálový počin zanechal. Snad proto, že často není úplně jasné, která z dějových linek byla zamýšlena jako stěžejní, respektive mnohdy to vypadá, že cílem bylo spíše vyprávět soukromá a rodinná dramata vyšetřovatelů na pozadí řešení zločinů, než nabídnout hodnotnou detektivku se zajímavými případy. To samozřejmě nemusí být nutně špatná cesta, pokud se po ní ovšem jde uvědoměle od začátku do konce a pokud tyto příběhy jsou propracovány dostatečně na to, aby vytvářeli ucelený obrázek, ať už lidí, nebo éry, v níž žijí. V tomto směru tady zůstávají nevyužité jak možnosti prostředí venkova, který se začleněním do hlavního města najednou ocitá pod větším dohledem, tak i potenciál doby po výrazné změně poměrů, kdy za zmínku stojí v podstatě jen postava vrchního inspektora, která v náznacích skýtá poněkud neotřelý pohled člověka s těmito změnami nesouznícího. ... ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Co bylo cílem : Navodit vážnou a seriózní podívanou kriminálních příběhů v prostředí První republiky.Co jsme dostali: Úpornou snahu vynikajících herců vymačkat alespoň nějaké zdání detektivky. Tato snaha nebyla schopna přelstít nezajímavý scénář, který se rozbíhá několika směry a tím vždy okleštila daný díl. Tuto rozevlátost děje nebyl schopen bohužel ukočírovat ani režisér. Výsledek PEL -MEL: červená knihovna střídající se s naivními až nudnými detektivními příběhy. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Podívejte se i pod koberec. Vypadá nějak podezřele čistý." Tak tady jsem byl svědkem takové exploze geniality vyšetřujících inspektorů, že jsem přitom skoro až vrněl blahem. Přesně takhle bych to napsal, kdybych v každé epizodě několikrát neusnul nudou. Jenže jsem si pravidelně pochrupkal, takže musím konstatovat, že jsem viděl špatně skrývanou propagaci kouření, dostal jsem pár lekcí maďarštiny, odhalil jsem podstatu vytěžování prostitutek a zaznamenal jsem nejednu reklamu na síťku na knír. Takže toho sice nebylo málo, ale přesto jsem se dokázal ponudit do sytosti. Servus! ()

Galerie (182)

Zajímavosti (61)

  • Záběry z pitevny vznikaly v Poštovním muzeu. (ČSFD)
  • V této epizodě jsou hned 2 chyby. Zatímco v kleci je kanárek, divák slyší hlas papouška vlnkovaného neboli andulky. Při kontrole lístků v tramvaji je pak na jízdenkách vidět velké písmeno D, tak byly označovány dětské jízdenky, na lístcích pro dospělé žádné písmeno nebylo. (Evusja)
  • Jiří Bartoška se v rozhovoru pro ČTK zmínil, že scény v jeho kanceláři se točily v reprezentativním Petschkově paláci a kostým mu nebyl vybrán z barrandovského kostýmního fundusu, ale byl mu šit na míru, aby se docílilo co největší autenticity a pohodlnosti. (rublik05)

Související novinky

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

15.09.2020

Ačkoli je podzim, Finále Plzeň je! I přes složité jarní období se organizátoři rozhodli největší plzeňský filmový festival nezrušit, ale pouze přesunout. Během šesti dnů včetně prodlouženého víkendu… (více)

Reklama

Reklama