Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

ninon 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má u mě asi smůlu v tom, že jsem ho viděla až po Moulin Rouge, kde mě ta Luhrmannova hra s přeplácaností až kýčovitostí zas až tak nevadila, ba naopak (čemuž jsem se sama divila). Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, takže podruhé už jsem měla jen pocit deja-vu. Nebo že by se na tomhle filmu Luhrmann teprve rozvičoval? ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Toto převedení Shakespearovy hry do současnosti se mi překvapivě líbilo. Musím vyzdvihnout výbornou hudbu a skvělou kameru. Bod odebírám z důvodu toho, že přece jen bylo poznat, že Romeovi a Julče sluší spíše jejich doba, než ta naše. Takže, pokud chcete zajímavé převedení Shakespeara do současné doby, tak neváhejte a berte tento film všemi deseti. Vám ostatním bych spíše doporučil filmy jako Sen noci svatojánské, nebo Kupce benátského. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na klasicky zpracované Shakespearovo drama Romeo a Julie bych myslím do kina nevyrazil a neztrácel s ním čas asi ani na televizní obrazovce, tak je to známé, a připadal bych si jako divák Pyšné princezny po dvanáctém skouknutí téhož filmu. Tahle dramata přímo volají po moderním způsobu zpracování a alternativních úhlech pohledu. Měl jsem možnost vidět Romea a Julii na divadelních prknech jako komedii, kde se mimo jiné pokuřovala marihuana a skvěle jsem se přitom bavil. Potíž je v tom, že Luhrmann natočil svého Romea a Julii jako popkornově laděný příběh pro teenagery, nota bene americké teenagery odchované Xenou nebo Buffy, zabíječkou upírů. Nebudu moralizovat a rozhořčovat se nad tím, jenom říkám, že tento způsob adaptace klasiky se mi jeví býti nešťastným a velkým obloukem mě míjí. Když už chtěl režisér natočit něco takového, pak se měl aspoň vzdát toho klasického veršování a udělat moderní film se vším všudy. Druhá hvězdička je výhradně za DiCapria a Danes v hlavních rolích, ale i tak je to jen za 35 % celkového dojmu. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Zajímavě ztvárněné, ale ne příliš kvalitně. Ze začátku a chvílemi i během filmu jsem si myslela, že je to laciná parodie, jelikož některé prvky mi opravdu nepřišli vhodné. Kdyby tohle viděl Shakespeare, tak by nikdy tohle dílo nenapsal. Ovšem nedá se říci, že by to bylo až tak špatné, něčím to zaujmout umí, nevím zda je to tak neobyčejný styl nebo herecké výkony. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (20)

  • Všechny zbraně ve filmu jsou pojmenovány podle různých typů mečů. (novoten)
  • Na roli Mercutia se hlásil Christian Bale, ale Luhrmann byl přesvědčen, že by postavu měl hrát herec černé pleti. Proto když se na Mercutia hlásil John Leguizamo, nabídl mu Luhrmann roli Tybalta, kterého měl rád latinoameričan. (novoten)
  • Nejpravděpodobnější kandidátkou na hlavní ženskou roli byla dlouho Natalie Portman. Ta dokonce natočila předběžně několik scén s DiCapriem, ale tvůrcům se jejich souhra příliš nezdála. Sám Baz Luhrmann řekl: „I když je to fantastická herečka, je to stejně tak i malá holka a Leonardo měří přes 180 cm. Je mu 21, ale umí vypadat na 18. Díky ní ale vypadá na 21 a v tu chvíli už najednou všechno vypadá příliš neslušně.“ (novoten)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama