Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (439)

triatlet 

všechny recenze uživatele

Přastylizované, teatrální. Chudák Shakespeare. Co by Mistr na této bláznivé inovaci pochválil? Možná některé scény s hlavními hrdiny (bez nich by to byl jednoznačně odpad), místy hudbu, střih, kostýmy. Úvod na benzínové stanici byl úděsný. Naštěstí to na jednu hvězdičku vytáhli R (DiCaprio) +J (Danes). Celkem zbytečný film. Porvé na csfd nechápu nadhodnocení. Jedním slovem to vystihl Radek99. Jeho komentář mě fakt pobavil:-) ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Nejklasičtější romantická tragédie se dočkala modernizace a převedení do současnosti, kde se Montekové i Kapuleti prohánějí v našlapaných kárách a místo kordů tasí pistole. Zato ta květnatá mluva, ten jazyk, který dělá Shakespearea Shakespearem zůstal na svém místě a dělá z filmu opravdu nevšední zážitek. Baz Luhrmann navíc ví, jak pracovat s kýčem a příběh, který je zárukou kvality už jen pro svůj původ doplnil o promyšlenou formu, která povětšinou bere dech, ať už jde o vypiplanou mizanscénu, proměnlivý framerating, kinetiku kamery, spoustu malých detailů nebo celkovou teatrálnost filmu. Více netřeba dodávat, někoho tento nevšední zážitek nadchne pro své originální pojetí klasiky, které ale zůstává film věrný a dokonale naplňuje účel divadelní adaptace, jiným se ze stejných důvodů může zhnusit. Pro mě tahle adaptace převyšuje všechny ty strojené a mrtvolné adaptace, které pouze otrocky inscenují původní texty. Romeo a Julie Baze Luhrmanna je ryzí autorský počin. Pro mě kouzelné. 95% ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

HAL 

všechny recenze uživatele

Baz Luhrmann je posera - natočí Romea a Julii jako doslovnou adaptaci (takže jako absurdní frašku), a ze všech těch Shakespearových dialogů vystřihne právě ten nejzábavnější, ve kterém Julii její matka říká že už brzy bude mít čtrnáct let, takže by se měla do týdne vdát, neb ona sama přece už byla v jejím věku matkou. Škoda přeškoda, to by ten film posunulo na ještě vyšší level. Ale bavil jsem se dobře i tak, Baz si tu už trénoval svůj eklektický styl na Moulin Rouge, a dost vtipně si tu hraje s významovými posuny původního textu (inu není Blow, jako Blow... obzvlášť pokud to vyřkne transvestitní Chris Rock) 7/10 ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nádherné převedení klasiky do současnosti, i když při prvním pohledu na jméno města (Verona Beach) jsem se trochu zděsil...ale kromě této (subjektivní) drobnosti nemám Bazu Luhrmannovi co vytknout - jeho výtvarná stylizace vypadá opravdu dobře, navíc působí uceleně i na slavném maškarním plese, kde se Romeo poprvé setká se svou osudovou láskou...což mne přivádí k představitelům hlavních rolí - Romeo A Julie je jeden z velmi mála filmů, kde se mi líbil DiCaprio:) Claire Danesová skoro vypadá na Juliiných nevinných čtrnáct a hraje výborně, Tybalt Johna Leguizama je takřka druhý Michael York (Tybalt ze Zeffirelliho, pokud jste neviděli, vřele doporučuji, i když je to nošení dříví do lesa)...a když je řeč o boji Monteků s Kapulety - dýky ráže 9mm vypadají opravdu roztomile. Poslední perlou z Juliina náhrdelníku je bezpochyby hudba...kdo by zapomněl na I'm Kissing You od Desiree... Prostě popkulturní verze KLASIKY, která dovede vzít za srdce, a tak to má být. Nikdy míň než 80%. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (20)

  • Paradoxom je, že počas natáčania sa Leonardo DiCaprio a Claire Danes neznášali. Claire Danes kritizovala DiCapria, že hrá ako amatér a Leonardo DiCaprio jej zas vyčítal, že je až príliš seriózna. (BlueNeon81)
  • Na roli Mercutia se hlásil Christian Bale, ale Luhrmann byl přesvědčen, že by postavu měl hrát herec černé pleti. Proto když se na Mercutia hlásil John Leguizamo, nabídl mu Luhrmann roli Tybalta, kterého měl rád latinoameričan. (novoten)
  • Nejpravděpodobnější kandidátkou na hlavní ženskou roli byla dlouho Natalie Portman. Ta dokonce natočila předběžně několik scén s DiCapriem, ale tvůrcům se jejich souhra příliš nezdála. Sám Baz Luhrmann řekl: „I když je to fantastická herečka, je to stejně tak i malá holka a Leonardo měří přes 180 cm. Je mu 21, ale umí vypadat na 18. Díky ní ale vypadá na 21 a v tu chvíli už najednou všechno vypadá příliš neslušně.“ (novoten)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama