Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (440)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších adaptací dokonalé předlohy, co jsem viděl. Přesun děje do současnosti mi nejprve přišel jako neuvěřitelně špatný a stupidní nápad, ale Baz Luhrmann mě velmi rychle vyvedl z omylu. Moderní podoba dává příběhu (který už je sám o sobě nepřekonatelný) obrovské kouzlo a velice jiný a originální nádech. Leo a Claire jsou nádherný pár a jejich vzájemné city byly až neuvěřitelně silné. Vizuálně je film taktéž výtečně zpracován. Bravo Bazi, bravo! Risk je zisk! Shakespeare by měl určitě radost, jaká mu byla složena pocta! ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Od "Willa" jsem toho četl dosti a viděl i pár filmových adaptací - výborných. Tohle je ovšem tak trochu mimo mísu. Ať už se herci snažili sebevíc, mně se to prostě nelíbilo. Příjde mi to jako zneuctění, znehodnocení a zdiskreditování člověka, který byl bezpochyby génius. Když už modernizaci, tak opravdu moderní a ne tenhle pseudo styl. Když tam vidím DiCapria v brnění a za chvíli se tam ohání bouchačkou. Je to smutné. Nějak mi to celé nesedělo. 60% a to jsem ještě dobrák, protože Claire Danes je moje oblíbená herečka a té bych míň prostě nemohl dát. ()

Reklama

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

"Ach Leonardo, pročpak jsi Leonardo? Proč jsi DiCaprio? Zapři herectví, zřekni se role... Nechceš? Tak mi tedy přísahej lásku a já nebudu již Kritická k tvému výkonu." nemůžu si pomoc, ač tady měl DiCaprio tvářičku jak dětskou prdýlku k zulíbání.. mě se stejně jako Romeo nelíbil.. Claire Danes se mi taky jako Julie nelíbila.. a tahle modernizace mi taky neseděla.. takové krásné verše z úst mladíka v hawajské košili.. díky bohu za krásnou scénu v bazénu a nádhernou hudbu :-) dám Vám další šanci :-) ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Takto toto ma moc neoslovilo, inak celkovo ma tento režisér akosi nebaví, dokonca aj Moulin Rouge som len pretrpel. A toto ma bavilo ešte menej. Možno aj preto, že ma málokedy dokáže zaujať skĺbenie alebo prenesenie starej klasiky do nášho moderného sveta. V tomto som asi protivne konzervatívny (ale nejaké výnimky by sa našli). Prvá polhodinka bola po vizuálnej aj obsahovej stránke naozaj hrozným utrpením, pri ktorom sa mi ježili všetky chlpy na tele, našťastie od prvého momentu stretnutia tých dvoch ma aspoň príbeh a herci začali trocha viac zaujímať. Tiež treba uznať, že niektoré scénky (ako napríklad tá s akváriom, potom tá v bazéne...) sa celkom vydarili. O nič pamätihodné však nešlo. Keď to zoberiem ako celok, tak som hrozne rád, že je to už za mnou. 40/100 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

Galerie (37)

Zajímavosti (20)

  • Tak jako většina Shakespearových prací, je i Romeo a Julie napsán v jambickém pentametru. Pete Postlethwaite, představitel otce Laurence, je ve filmu jediným hercem, který při řeči používá tuto metodu. (novoten)
  • Julii si mohla zahrát Kate Winslet, zdála se však režisérovi na roli příliš stará. (ČSFD)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama