Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Hezky vizuálně pojatý psychothriller, od kterého čekáte nějaký promyšlený mindfuck, protože všechny postavy se už od začátku chovají, jako kdyby přišly z jiného světa. Ale on nakonec jen střídá nepřekvapivé twisty, které jsme viděli stokrát, s twisty mírně překvapivými - ale to jen proto, že jsou tak debilní, že by nikoho navážno nenapadly. Jindy by nad tím filmem stačilo mávnout rukou, ale vzhledem k tvůrcům - jako už po několikáté v krátké době - je nutno konstatovat, že docela průser. ()
Ďalšia variácia na stále kvalitné Okno do dvora. Ak bol cieľ v divákovi chaotickým vizuálom a strihom vyvolať pocit psychologickej tiesne a neistoty, vyšlo to. Inak je dej a správanie postáv strašne nahodilé, od veci, nič nemá hlavu a pätu. Hviezdne obsadenie a režisér, ale výsledok je jednoduchá, v podstate brakova, blbinka, ktorá úroveň ako Hitchcockova klasika nedosahuje. Gary Oldman slúžiaci pomaly ako efektné krovie - kto by povedal že aj do takéhoto bodu dospejeme. ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Na Ženu v okně jsem se moc těšila. A po těch všech peripetiích, problémech, přesunech jsem se těšila, že je film alespoň na netflixu, když nakonec našel do kina. Protože mě se moc líbila kniha. Takže jo, byla jsem zvědavá na adaptaci. Protože já tenhle žánr mám ráda. **** Natočené je to dobře. Děj šlape a v druhé polovině je z filmu solidní thriller. S mrazivkama a tápáním. Má jenom jeden drobný problém. Bylo to trochu plochý a hlavně první polovina mi dala zabrat a šla proti mě, abych se do filmu lépe dostala. A obávám se, že tu pátou hvězdu dávám hlavně za předlohu. Nečíst, asi dám čtyři. (No, tomu se říká objektivita v praxi.) Z knihy od A.J. Flinna jsem toho cítila víc. Ne jenom jako téma, který je cool a jede stále na vlně. **** Amy Adams byla dokonalá a celou dobu jsem jí držela palce. A hudba dokonale dokreslovala úplně všechno. Jo, skvělý film :) ()
Kdyby byla možnost dál půl hvězdičky dala bych tři a půl. Nakonec jsem se to rozhodla zaokrouhlit nahoru, protože se mi to líbilo. Knižní předlohu jsem ještě nečetla, ale v budoucnu se na ní chystám, věřím, že mi kniha dá něco navíc než film. Ale film funguje skvěle, je to napínavé psycho. Hodně jsem tam viděla prvky Hitchcocka, takže je cítit, že režisér je jeho fanouškem, protože se hodně inspiroval. Závěrečná bojová scéna mi přišla trochu moc, ale atmosféra je skvělá. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
Reklama