Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (204)
Chytře vykonstruované dramatické vztahy dvou manželství, která spojuje Viktor se svou celoživotní permanentkou. Příběh by se díky mnoha náhodným setkáním hodil spíš do maloměsta, na pozadí ale Madrid krásně hraje s ostatními hrdiny a tvoří šestou roli - svou přeměnou od za fašistické totality zdánlivě vylidněného města k barvám, pohodě a samozřejmě i nějaké té anarchii po Frankově pádu. Jako kdybyste porovnali Prahu 1975 s Prahou 1997. 85%. ()
Paradoxní: Almodovarovy vášně a sentimentu je tam ze všeho nejméně. Že by autor hledal svůj nový koncept uzavřeného cyklu, který pak uplatnil ve Vše o mé matce a Mluv s ní? Jen ať se tam ten šestákový román vejde celý! A opravdu - bez závěrečných scén by to asi nebylo ono ani nic jiného. To jsou slabší čtyři. Jsou to tři rovné a a půlka za nový koncept. ()
První setkání s Pedrem Almodóvarem a už teď není pochyb o tom, že příští dny pro mne budou kinematografický maratón jeho tvorby. Jsem nadšen! Film tak moudrý, vykreslení postav tak precizní, režisérské řemeslo dovedené k dokonalosti. I vedle naprosto pohlcujícího děje člověk musí obdivovat množství nepatrných, ale ohromujících detailů a režisérských lahůdek. Srovnání s mým oblíbencem Allenem je asi trošku mimo mísu, každý si hraje na jiném písečku, ale jestliže se o Woodym řekne, že vztahům opravdu rozumí, musí být Almodóvar mistr ve svém oboru. Největší příběhy bývají o lásce. Tady je to bez diskuse 5/5. ()
Vďaka X edícii som si film opäť po rokoch pozrel. Síce nezafungoval úplne rovnako ako pred 10rokmi, tentokrát mi prišiel rýchlo ukončený, akoby som potreboval malilinko viacej času, resp. akcie na to, aby som sa stotožnil s tým, že Elena nakoniec dá prednosť Victorovi. Ale i tak je almódovarsky farebný a popreplietaný tým sposobom, ktorý uveríte len Pedrovi a jeho postavám. A k tomu všetkému neuveriteľne sexy:-))) ()
90% - Z filmů, co jsem od Almodóvara viděl je Carne trémula jasně nejlepší. Svět, který režisér ve svých filmech vytváří je sice i zde poněkud přitažený za vlasy, ale konečně se nestává dominantou obsahu. Je pouze ideálně načechraným polštářem, který filmovému jedlíkovi usnadní a zpříjemní koncentraci na strhující děj. Již od úvodních scén je jasné, že se řemeslně bude jednat o vybroušený klenot. Obsahově začne být film unikátní v okamžiku, když se divák začne pohybovat mezi relativními pravdami všech pěti ústředních postav, a klást si mnoho otázek, jako při četbě dobré knihy. Film Na dno vášně mi přinesl parádní zážitek, v němž se mísí výborný scénář s dokonalou režií, pěknou Iglesiasovou hudbou a hereckým koncertem, z něhož vyniká zejména Javier Bardem. ()
Galerie (29)
Photo © Tamasa Distribution
Zajímavosti (11)
- Když se na začátku filmu sejde Victor (Liberto Rabal) a Elena (Francesca Neri) v jejím bytě, běží v televizi mexický film Zločinný život Archibalda de la Cruz (1955), ve kterém si hlavní ženskou roli zahrála Miroslava Stern, slavná mexická herečka českého původu. (Billie777)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Matka Javiera Bardema Pilar hraje porodní bábu, která přivede na svět Victora. (D3VIL)
Reklama