Režie:
Sidney LumetScénář:
Paddy ChayefskyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Elliot LawrenceHrají:
Faye Dunaway, William Holden, Peter Finch, Robert Duvall, Wesley Addy, Ned Beatty, Arthur Burghardt, Jordan Charney, Ed Crowley, Jerome Dempsey (více)Obsahy(2)
Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
Tomuto sa povie satiricky podaná mozgová masáž masmédiami a televíziou. Už pred štyrmi desaťročiami si ľudia uvedomovali obrovský vplyv masmédií na človeka a verejnú mienku. V súčasnosti je to ešte o level vyššie, pretože momentálne už žijeme v dobe, kedy tento film prestáva byť satirou, ale stáva sa realitou. Svojim spôsobom vizionárska záležitosť. 75/100 Videné v rámci - 5x5 tour : Po stopách režisérov. ()
Obrovské zklamání. Možná je to tím, že jsem si analýzu médií užíval po 3 nebo 4 semestry na škole, ale Network šlo prostě totálně mimo mne. Celé to bylo strašně přemrštěné a uřvané, Faye Dunaway hrála naprosto hnusně, satira nebyla ani vtipná, ani nijak objevná, scénář neměl žádnou spojitou strukturu. Zkrátka a dobře - po hodině jsem zjistil, že mě tento film střídavě nudí a irituje. Moc se mi líbil Robert Duvall, to je asi tak všechno. Teď si vzpomínám, že velmi podobné pocity jsem si odnesl ze Psího odpoledne, Sidney Lumet mi zřejmě není souzen. Vyhodit, zapomenout. ()
Agresivní boj o koláče sledovanosti i skvělý herecké výkony jsem předem považoval za největší klady snímku. Naivně jsem však neočekával, že film z roku 1976 půjde tak nekompromisně za každým vydělaným dolarem a má tlamička se s údivem rozevřela při neskutečně aktuálním monologu pana Jensena o korporacích. Pátou hvězdu sice subjektivně nedávám, ale pouze proto, že při sledování pohyblivých obrázků potřebuju občas podráždit svou bránici uvolňujícím smíchem a tady na mě pan režisér Lumet evidentně zapomněl. ()
Network mela k dispozici velky potencial, dobry scenar i kvalitni herce (krome Faye Dunaway, ktera je ale nesympaticka snad v kazdem filmu), skoda, ze se to nevyuzilo k necemu atraktivnejsimu, protoze vysledek byla jen lehce nadprumerna medialni nuda. Stale je tam ale nekolik velmi pusobivych proslovu, kvuli kterym to stoji za to videt. "This tube is the most awesome God-damned force in the whole godless world." 6/10 ()
TV M@rkíz@ a TV J000J, aj vy máte podobné problému, tak geniálne ukázané v tomto snímku? Každopádne, odpoveďou môže byť monológ z filmu, od postavy menom Arthur Jensen. ´´Už neexistujú štáty, národy, ale len masa ovládaná systémom peňazí´´. Takže hor sa za ,,rejtingami,, a krivkami sledovanosti, nech sa dav baví. Slovami Maxima Decima Meridia - ´´Vy sa nebavíte?´´ ()
Galerie (49)
Zajímavosti (21)
- Poslední film Petera Finche. (HellFire)
- První film od Kdo se bojí Virginie Woolfové (1966), který získal oba Oscary pro herečky. (Kulmon)
- Scenárista filmu Paddy Chayefsky pracoval v roce 1968 na scénáři pilotního filmu k seriálu s názvem „The Imposters“ (Podvodníci), ve kterém politicky angažovaní teroristé ovládnou televizní stanici a pokusí se ji podminovat. (HellFire)
Reklama