Režie:
Michael BayKamera:
Bojan BazelliHudba:
Lorne BalfeHrají:
Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (578)
Amerika. Autá, zbrane, ženy a to celé "kočíruje" R-kový Bay utrhnutý z reťaze ešte z čias Transformerov. Nemá to jediný statický obraz, nemá to jediný záber dlhší ako 3 sekundy, čo v praxi znamená, že tam schová kopec nedostatkov, ale môže to tlačiť over the top. A to sa aj deje. Od prvej sekundy. Totálny Bayhem. 90% ()
V tomto filme bol Michael Bay opät ako odtrhnuty z retazi a pri akcnych scenach si nedaval ziadne servitky pred usta. Brutalne krvave sceny ma prekvapili, ale Netflix mu dal zrejme volnu ruku a natocil si to podla svojich predstav. Nie, ze by som sa nebavil, prave naopak, prva polhodinka akcneho komedialneho ohnostroja ma bavila, avsak ocakaval som, ze takto zostane cely film a namiesto toho prisla vazna tema vojny, ktoru pozname i zo skutocnych vojnovych konfliktov v Syrii. Kombinacia humoru a dramy mi nesadla, aspon sa teda vaznosti mohol reziser drzat cely film, tak ako pri 13 HOURS: THE SECRET SOLDIERS OF BENGHAZI (2016). Taktiez casove skoky boli podla mna zbytocne a vyrusoval ma aj scenar. Dobre casy, ked este Bay dokazal natocit z mojho pohladu kvalitnu akcnu jazdu THE ROCK (1996) su uz asi prec, ale stale dufam, ze sa Michael raz dostane aj k nejakemu scenaru, ktory ma nadchne viac, ako len zbesile strelby a nahanacky. ()
"Bayovina" jako vyšitá, ale to neznamená (alespoň pro mě), že je to špatné, nebo naopak supr-dobré. Prostě "Bayovina" plná akce, hlášek, rychlého sledu událostí atd. Překvapivě je to i docela dost drsné, spousta "headshotů", hlavy se rozprskávají jak kubánské pomeranče na stávce za jemnější toaletní papír. Automobilové naháněčky, pak je tam komplexní záchranná akce hodného politika atd. Postavy jsou v pohodě, sympatické, Ryan klasicky deadpoolovsky hláškuje (ale netlačí na pilu)... a je to spíš, jako kdybyste sledovali dvouhodinovou reklamu nebo demo na videohru. Což pro někoho je špatně (chápu), pro někoho dobře (taky chápu). Já si to v pohodě užil, ale po týdnu vlastně už ani nevím, o čem to bylo... /75%/ ()
Vzpomínáte si na dobu, kdy se všichni snažili napodobovat Bayův styl a byla to hrozná otrava? Tak tady se Míša zase snaží (bůh ví proč) připomínat střihem, záběrováním i skladbou pozdního Tonyho Scotta a... no víte, jak to s kopiemi bývá, ne? Cením Míšův pokus o návrat ke kořenům, kde se nebál jezdit po mrtvolách a napětí narušoval dvojicí šukajících krys. Jenže 6 underground nemá o moc víc než vztyčený prostředníček vůči poslední Bayově family-friendly tvorbě. Dějově je to jeden velký bordel, který se složitou střihovou skladbou snaží maskovat to, že tu moc k vyprávění není. Vlastně se dobrou třetinu filmu jen něco exponuje, což je téměř pekelná formule. Medailonky jednotlivých hrdinů nevýrazné a vůbec to má v rámci struktury až příliš společného s dějově podobně přebordeleným, a přitom vnitřně vyprázdněným Sebevražedným oddílem. Úvodní akce fajn, ale neustálé teleportace mezi lokacemi mi narušovaly její průběh. Navíc si pravidelně si dopřávám vzrušující jízdu s Roninem, oproti němuž je akce ve Florencii sice prosluněnější, ale prosta skutečného napětí. Ono se ostatně obtížně sžívá s postavami, které mají být v napjaté situaci, ale současně mají potřebu pořád něco hláškovat a tvářit se nad věcí (hlavně u Reynoldse to boří veškerý pokus o nějakou hloubku jeho hrdiny). Nejpřekvapivější je úvodní "náraz" ve stylu první Mission: Impossible. To byl fajn blafák. Ale pak už se jen únavně skáče tam a zase zpátky, představuje se plejáda nezajímavých postav a občas se Bay připomene v hezky nasnímané akci. I ta má ale rezervy - zrychlení střihem není u Baye nic nového (klipař klipařem zůstane), ale třeba v případě parkourových montáží to úplně ničí veškerý jejich potenciál (podobně jako u Jackieho Chana je v takové akci jediné smysluplné řešení nepřerušovaný celek). Herecky nejsympatičtější Mélanie Laurent a Ben Hardy. Obsahově nůďo s pár nápady. A formálně takové nijaké. Věřím, že Tony Scott by hrdinům (a vlastně i celku jako takovému) dodal styl, který by miliardářovu sebevražednou misi prodal. Míša to nedal. 50% ()
Úvodná 20-minútovka je najbesnejšia a asi najlepšie natočená automobilová naháňačka všetkých čias. A to je len začiatok dvojhodinového baygazmu s neuveriteľným počtom výbuchov, na franforce rozmrdaných áut a čvachtavých headshotov. K tomu zábavné postavy, za hrsť vtipných hlášok, krásne buchty, vrtuľníky na pozadí zapadajúceho slnka, krúživé podhľady, famózna prestrelka v hongkongskom penthouse a šialená scéna s obrovským magnetom. Príbeh? Priamočiary, akurát trochu osolený prehádzanou chronológiou, žiadne prepracované heisty, len frenetické tempo, machrovanie, cool nápady a cynické násilie. Najlepší akčný film za mnoho rokov a určite najlepšia bayovina minimálne od Bad Boys 2, možno aj od Skaly. "Adios, asshole!" ()
Galerie (40)
Zajímavosti (18)
- V rukách členov tímu môžeme vidieť pištole FN Five-seveN, Beretta 92FS, Beretta APX, Salient Arms International 1911, CZ P-09, Heckler & Koch HK45T a SilencerCo Maxim 9. V Taliansku používa pri automobilovej naháňačke Dvojka (Mélanie Laurent) pušku FN SCAR-SC a v Hong Kongu používa Sedmička (Corey Hawkins) sniperskú pušku Accuracy International AXMC. Dvojka a Trojka (Manuel Garcia-Rulfo) behom tejto akcie majú brokovnice Kel-Tec KSG Tactical, Štvorka (Ben Hardy) zase samopal Brügger and Thomet MP9. Na jachte má Jednotka (Ryan Reynolds) samopal CZ Scorpion Evo 3 S1 a Sedmička samopal CMMG MkGs Banshee 300, ako aj guľomet M249 Paratrooper, ktorý používa na člne. (ČSFD)
- Když se tým přesouvá do Las Vegas, odehrává se tam scéna na závodním okruhu. Ten ve skutečnosti neleží v USA, jde o okruh Yas Marina v Abú Dhabi. Poznat to lze i podle přilehlého zábavního parku Ferrari World. (FIAT 500)
- Film se natáčel v USA v Los Angeles, dále pak diváky zanese do Itálie a také se část příběhu odehrává ve Spojených arabských emirátech. Natáčelo se od 30. července do 5. prosince 2018. (agentmiky)
Reklama