Reklama

Reklama

Červený drak

  • Česko Lovec lidí (více)
Trailer 1

Psychologický thriller podle novely Thomase Harrise, autora "Mlčení jehňátek". Policie je stále bezmocná v pátrání po psychopatickém vrahovi, který za úplňku koná své děsivé činy. Jedině penzionovaný úředník Will Graham (William Petersen), který se dokáže vžít do duše druhého člověka, se dokáže k vrahovi přiblížit. S pomocí uvězněného vraha studentek, choromyslného psychiatra Hannibala Lectora, se Grahamovi podaří nalézt psychologický motiv vražd. Vrah sní o tom, že po něm lidé touží. "Když děláš to, co bůh dosti často, měníš se v to, čím bůh je." A svá vítězství si musí připomínat. Graham je nyní na správné stopě. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (146)

pepo 

všechny recenze uživatele

Výborná krimi v ktorej sa prvýkrát ukáyal Hannibal Lecter v réžii Michaela Manna je o niečo ( ale nie o veľa) slabšia ako jej remake. Manhunter je síce lepšie zrežírovaný a má lepšiu atmosféru ale Red Dragon mal lepší scenár, väčší rozpočet a hlavne Ultramegasuperstar casting. A to sú veci, ktoré sa počítajú. Hannibal je JEDINE Hopkins 7/10 ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Zatímco Červený drak z roku 2002 vizuálně čerpá ze Se7en, Manhunter z roku 86 obrazově připomíná spíš Vesmírnou Odyseu. Po všech stránkách velmi dobré zpracování, scénář chytrý a funkční. Kamera a osvětlení nabírá téměř geniálních parametrů a film přes desetiletí vzniku nesmrdí dobově oblíbenou Béčkovostí. Všeobecné námitky, že Brain Cox není Anthony Hopkins mají v tomto případě stejnou relevanci jako konstatování, že Křemílek není Vochomůrka a Marylin Monroe není Milan Kňažko. Ano, víme to všichni. Teď ještě zbývá si uvědomit, že na tomhle faktu vůbec nesejde. Závěr: Osmdesátkový thriller, že kterého není cítit filmařská debilita osmdesátých let a překvapuje téměř artovou závěrečnou přestřelkou? Tak to beru, pane Mann. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Možná to bude znít lehce zvráceně, ale Manhunter je "krásný snímek". Ideální do deštivé pozdní noci, či časného rána k panáku tulamorky. Další mé ujištění, že M. Mann točil nejpůsobivější snímky v době, něž začal experimentovat s digitální kamerou. (Byť, zde se teprve "rozehříval"). Zda-li jde o náhodu, nebo to má nějakou hlubší souvislost, nechť posoudí jiní. Spíše to bude, ale otázka dobrého scénáře (předlohy). Protože vystavět příběh a umně gradovat atmosféru, Mann vždy zvládal na jedničku. (Tou Red Dragon Thomase Harrise bezesporu je). Nechtěl jsem srovnávat originál a remake, ale lze se ubránit?! Mann má tradičně navrch v již zmiňované umně gradované hutné atmosféře, lépe vykreslené (vystavěné) psychologii jednotlivých postav (zejména agenta Willa Grahama), tradičně dobře zvolenému hudebnímu doprovodu a především W.L. Petersen válcuje E. Nortona. Výtku mám pouze k lehce uspěchanému závěrečnému finále. To Ratnerův snímek těží především z excelentního R. Fiennese (byť nemůžu říct, že Tom Noonan by svou roli nezvládl, ALE....) AND THE WINNER IS.....THOMAS HARRIS! 75% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nejslabší film Michaela Manna (ještě jsem ale neviděl jeho Pevnost, která tohle prohlášení s největší pravděpodobností zrelativizuje), neatmosferický a nudný, je až s podivem, jak sterilní snímek natočil jeden z nejlepších hollywoodských specialistů na thrillery. Určitě to však není předlohou, i když alternativní adaptace Bretta Ratnera je stejně nemastně neslaná. Že to ale jde i jinak, ukázal doslova ohromující kulinářský neo-noirový zážitek Jonathana Demmea Mlčení jehňátek... Červený drak je totiž prototypem snímku, na němž se podepsala doba jeho vzniku, konkrétně pokleslá popkultura 80. let, všechny ty rádobytemné syntezátory dnes již tak zoufale nefungují...tohle mi svým vyzněním místy připomínalo skoro až soudobou levnou italskou TV produkci... Ještě že se naštěstí filmový průmysl tak překotně vyvíjí... Podobné filmy: Červený drak, Mlčení jehňátek ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Jako bych koukal na jiný film, než většina hodnotících. To, co tady víceméně všichni odsuzují, se mi právě líbilo. Namátkou: hudba, Coxův Hannibal (i když Hopkinsův je bezesporu lepší), napětí, atmosféra, slizký hlavní záporák. Vadil mi jenom příliš předvídatelný konec. I když na druhou stranu jsem to tomu poldovi docela přál... ()

Galerie (68)

Zajímavosti (37)

  • Film měl nést původně název své knižní předlohy - Červený drak. Ovšem po neúspěchu filmu Rok draka z roku 1985 se producent Dino de Laurentiis (mimochodem producent Hannibala, Červeného draka a Hannibala - Zrození) rozhodl slovo "drak" z názvu vypustit, a vznikl Lovec lidí. (JohnO.O)
  • Tom Noonan žiadal, aby ho nikto z jeho obetí alebo nasledovníkov počas filmovania nemohol stretnúť ani navštíviť a tí, čo sa s ním rozprávali, ho mali oslovovať len menom jeho postavy, Francis. Úplne prvýkrát sa s Petersenom stretol až počas natáčania záverečnej scény. Toto celé spôsobilo, že atmosféra na pľaci bola tak napätá, že sa ho mnoho ľudí zo štábu bálo. Noonan taktiež vždy letel sám separátnymi letmi a zostával sám v separátnych hoteloch. Na pľaci býval sám v tme vo vozni, v ktorom pri ňom z času na čas v tichosti sedel Mann. (Real Tom Hardy)
  • Michael Mann strávil roky korešpondovaním so sériovým vrahom menom Dennis Wayne Wallace, ktorý mal obsesiu na ženy, ktoré sotva poznal, a veril, že skladba "In-A-Gadda-Da-Vida" od kapely Iron Butterfly bola "ich pieseň." Mann túto skladbu do filmu zahrnul práve kvôli tomuto spojeniu. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Tvůrci Gravitace pátrají po Atlantidě

Tvůrci Gravitace pátrají po Atlantidě

18.10.2013

Na úspěchu napínavého vesmírného dramatu Gravitace (aktuální tržby 200 milionů dolarů celosvětově, což je na říjnovou premiéru impozantní suma) má bezesporu největší podíl režisér Alfonso Cuarón. Bez… (více)

Reklama

Reklama