Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Výborné, po všech stránkách - kamera, scénář, herci, režie, scéna. A tak skličující, že jste okamžitě vděční, že vy nic takového prožívat nemusíte. Nebo že o tom radši ani nevíte. Nedalo mi to a hledala jsem si, kdo je Ondřej Gabriel - myslela jsem si, že je to jen někoho přezdívka. Ale překvapivě je to úplný zelenáček. Proto mi vážně připadá neuvěřitelné, že se mu hned napoprvé povedl takový vyzrálý scénáristický megazásek, k němuž se drtivá většina jeho kolegů za celý život ani nepřiblíží - moje gratulace směřuje tedy hlavně k němu. ()
Bez vědomí je o poznání méně úderné než předchozí Zachariášova Pustina. Tady se Zachariáš snaží více fušovat do rybníčku, kde pevnou rukou vládne Agnieszka Holland. Ve srovnání s jejími seriály, které čerpají ze silných historických osob a událostí, tady jdeme dozadu pouze dobově bez přesného zařazení. Také mi přijde, že Bez vědomí neví, co chce pořádně být a střídá žánrové pasáže jako ponožky. Ty kriminální části jsou povedené, ale když se přejde do politického dramatu nastává potíž. Bez vědomí se tak opravdu táhne a měl jsem problém se donutit do dalšího dílu, protože v druhé polovině výrazně ztrácí dech. Nicméně nelze nedodat, že se jedná o technicky a herecky naprostou špičku a tolik podobných děl u nás nevzniká. ()
Nejlepší je samozřejmě výtvarná stránka filmu (plus dobrá hudba), kdy to skoro vypadá, že je nejdůležitější, aby Bez vědomí vypadalo co nejvíc pochmurně a komoušsky. Příběh ujde, Vlasák jako k lidem neuctivá estébácká manipulativní svině výborný. Ale stejně je to kvůli zaměření na špionskou konspiraci víc než na detektivku trochu nuda a asi i kvůli tomu, že je to nedávná historie, si mě moc nezískal závěrečný díl, který je místy přitažený za vlasy. Rozhodně je sympatické, že se tu nahlíží na revoluci trochu cynicky a bez romantických idealistických postav, ale byl bych radši, kdyby už se přestaly točit různé historické filmy, které nemají k současné situaci naší země po 30 letech co dodat. ()
Vždycky strašně nerada dávám tři, když je to filmařsky a herecky na daleko vyšší úrovni než standardní česká produkce. Bohužel závěr staví na šokující pointě, ale když se nad ní zamyslíte, je ve finále hrozně trapná. To, že jedna osoba špatně vyhodnotí situaci, je jedna věc, ale že se stejně idiotsky chovají i tajné služby několika zemí, už je na pováženou. Fakt, že tohle by se v ČR nestalo, mě netrápí. Co mě ale trápí, je naprosto zbytečná překombinovanost. Navíc se pět dílů vrší otázky a v tom posledním je sotva čas na dokončení děje a zodpovězení všeho, co bylo nahozeno. Ani mi nevadí, když se v seriálu někdy ztrácím, ale tohle už je úplný galymatyáš. ()
HBO se pochlapilo a nasadilo kompletní seriál na HB GO, a tak jsem to slupnut jako malinu.... Depresivní filmařsky dokonale zvládnuté dílko, je jak bývá u HBO zvykem na vysoké úrovní .Zápletky se proplétají a zanechávají díl od dílu depresivnější dojem. Období kolem Sametové revoluce nastřeluje mnoho otázek které vás nenechají klidné ani po skončení sledování a myslím, že vám trochu i sametka zhořkne. Mě však ne, protože jsem vždy tvrdil. že jsme měli ten samet vynechat...Jak autoři uvádějí jedná se však o fikci a tak hořkost nebude až tak hořká... Velmi povedené. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Když Marie (Tatiana Pauhofová) chodí po nádraží v prostorech pokladen, pohybuje se po pražském Masarykově nádraží. Vzápětí ale nastupuje do vlaku na nástupišti nádraží Praha-Smíchov. (Honzyg)
- Únosci britské diplomatky (Hattie Morahan) použili ruské auto Żuk A06 B z roku 1975. (sator)
- Ve chvílích, kdy se pracovnice britského velvyslanectví pohybuje v pražském metru, podtrhuje tíživou atmosféru hudba skupiny Progres 2, konkrétně instrumentální část skladby „Planeta Hieronyma Bosche II“. Tato skladba vyšla na albu „Dialog s vesmírem“ v roce 1980 u vydavatelství Panton. (bearmeedek)
Reklama