Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro partičku středoškoláků z malého amerického městečka je klíčem k úspěšnému víkendu přemluvení libovolného dospělého, aby jim koupil alkohol. Osamělá paní Sue Ann (Octavia Spencer) je v tomhle směru přímo darem z nebes. Nejen že teenagerům bez mrknutí oka koupí bednu alkoholu, ale navíc jim nabídne sklepní prostory ve svém odlehlém domě, aby si ho tam mohli vypít a trochu přitom zablbli. „Máma“ Sue Ann má jen pár drobných podmínek. Aspoň jeden z účastníků musí zůstat střízlivý, aby ostatní bezpečně odvezl domů. V jejím domě se nesmí klít a nikdo nesmí chodit nahoru, do obytných prostor domu, což jsou všechno celkem rozumná pravidla. A tak se místní děcka scházejí u mámy čím dál častěji, jenž e do pařící pohody se pomalu začínají vkrádat temnější tóny, když se z nadstandardní pohostinnosti paní domu postupně stane zvláštní druh posedlosti a jistota, že jednou přijde den, kdy za to bude něco chtít. Z dokonalého snu všech teenagerů se záhy vyklube noční můra a nejlepší místo ve městě se promění v nejhorší místo na Zemi. Ona vám to přece říkala, děcka. Nahoru jste neměly chodit. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (194)

Sabrewulf odpad!

všechny recenze uživatele

V prvé řadě si řekněme na rovinu, že toto nemá s hororem absolutně nic společného. Už mě serou ty zavádějící označení, kdy retardovaní distributoři nerozeznají jablko od cibule. Vlkodlaci, upíři, zombie, duchové, démoni a jakákoliv jiná strašidla- TO je horor. Vraždící lidi spadají do thrilleru.  Už toho mám fakt PLNÉ ZUBY. V čem je tlustá černoška tak moc jiná než 7even nebo Mlčení jehňátek, že to je označováno hororem? A jak může být tlustá černoška řazená na stejnou úroveň jako upíři a jiná havěť? Proč potom není hororem všechno, kde se vraždí, třeba i kriminálky? Proč z toho prostě neudělat ještě větší NELOGICKÝ bordel, než už je? Tvl kdyby byl soud, kde by proti mně stála obžaloba, která by zastávala názor, že tlustá černoška spadá pod horor, tak bych i Perryho Masona tak umlátil argumenty, že by se jeho mozek rozprskl po celé soudní síni. A to by byl thriller. Ve výsledku to škodí samotným filmům, protože když tlustá černoška dělá ve sklepě párty pro teenagery, tak bych si mohl nadějně myslet, že je ve skutečnosti nějaký tlustý černošský démon, který požírá lidi a cítil se pak strašně zklamaný a podvedený, ale jelikož jsem už vycvičený retardovanýma distributorama, tak jsem přesně věděl, že tlustá černoška zůstane jen tlustou černoškou. Subžánry jako slasher v tom taky dělají zbytečný bordel, přitom by stačilo odebrat slasheru to, že spadá pod horor a udělat z něj pouze subžánr jako takový, takže Vřískot by byl slasher thrilleru a Pátek 13. slasher hororu. Jak jednoduché!! To k žánru. Teď k filmu. Odmyslím, že snad neexistuje nic horšího, než ožírající se děcka. Ale dál. Kdy už konečně ta hovna na podrážce, říkající si režiséři, pochopí, že film NENÍ fabrika? Proč nám cpou to STEJNÉ pořád dokola a dokola a do zblbnutí? Film není pekárna. V pekárně se pečou rohlíky a vy chcete, aby ty rohlíky byly pořád stejné, ale film není jídlo, proboha! Divák nechce stejné filmy, nechce stejné postupy!! Záporačka drží ve svém domě oběti, na zvonek zazvoní policajt, kterému některé věci nesedí a ve dveřích se začne záporačky vyptávat. Oběti buď udělají nějaký rámus, nebo rovnou zavolají o pomoc, policajt zbystří, ale je ihned zabit záporačkou. Kolikrát jsme tohle už viděli, kurva?!!! To je nějaká forma úchylky? Nedovedu si představit, že bych točil film a cpal tam dějové postupy, které už jsem viděl v dalších 50ti filmech. Mě by naprosto bavilo, vymýšlet to schválně JINAK, než by divák čekal. Toto se prostě nedá okecat složenkama, které musí režisér zaplatit, protože - znovu opakuji - film není pekárna, je to forma umění a i když musíte vydělat nějaké peníze, aby jste mohli točit další film, neopravňuje vás to k tomu, aby jste lidem cpali takto extrémní neoriginalitu, takže jestli chcete dělat stejnou věc 100x stejně, pak se postavte k pásu ve fabrice a nezasírejte zbytečně filmový pás, do prdele už! Jako fakt brutálně mi toto hovno hnulo žlučí. Mít ty břídily po ruce, tak je umlátím tyčí a pak by z toho mohl být fajnový thriller. Vlastně já bych si pak ve vězení kreslil tlustou černošku, takže by to byl jasný horor. S příměsí muzikálového komiksu. () (méně) (více)

Davies182 

všechny recenze uživatele

A nakonec proč ne. Největší slabinou toho snímku je ve finále to, že se jej tvůrci snažili neuváženě protlačit jako divácky (čti komerčněji) vděčnější horor, ale ono to přitom je úplně normální a snadno stravitelné sociální drama, které se akorát na konci trošku zvrtne, no bóže. Viděl jsem stokrát horší fláky. ()

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Tak se nám dostal na stáhnutí konečně onen očekávaný hit, který měl nekompromisní a přesvědčivý trailer a našlápnuto k něčemu velkému, načež ale v kině sklidil šílenou kritiku. Za mě to teda není až tak špatné a čekal jsem daleko větší průšvih. Octavia Spencer je bez debat skvělá a některé její herecké “výlevy” byly skvělé a jedinečné, o ostatních “vedlejších” děckách bychom se mohli bavit déle, ale jako kulisy tady stačily. Příběhově žádný zázrak a rozuzlení se dalo předpovídat už dopředu pokud má divák něco nakoukáno, nicméně i tak si to drželo pozornost a mělo to svoji atmosféru, a tak jsem se nenudil. Ke konci se (konečně) trochu přitvrdilo, ale klidně se mohlo zajít i dále, protože se s gorem bohužel drželi hodně na uzdě. Občas to bylo příliš zkratkovité a uspěchané, ale rozhodně to nenudilo, což je velký plus, a i když to mohlo být daleko lepší a potenciál to mělo větší, tak jako průměrná, originální a oddechová one-time záležitost to postačí. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $5miliónovTržby USA $45,373,120Tržby Celosvetovo $60,582,764Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,195,103Tržby za predaj DVD v USA $1,065,314║ Až zbytočne prekombinované a v konečnom výsledku banálne. Potenciál režiséra Tate Taylor strašne vyprcháva. /45%/ ()

Praxis 

všechny recenze uživatele

Matička, co se chtěla pomstít, ale místo aby za sebou nechávala krvavé stopy se vrhá do naprosto panoptického sledu nesmyslností, které především na konci vygradují skoro v parodii hororu. A to to přitom tak hezky začíná, buduje si to tu správně nepříjemnou atmošku jedné moc milé paní, kterou si briskně vyšvihla Octavia Spencer, ta si svojí roli mimochodem evidentně dost užila a u které začneme pozorovat, že to s ní není asi moc v pořádku. Jenomže se to režisérovi a scénáři ve výsledku rozsype pod rukama. Škoda 50% ()

Galerie (30)

Zajímavosti (4)

  • Role Sue Ann (Octavia Spencer) byla původně napsána pro herečku bílé pleti. (ČSFD)
  • Film byl natočen už v únoru 2018, vyšel však až v květnu 2019. (Polgedney)
  • Celý film se natáčel ve městě Natchez (Mississippi, USA). Natáčelo se od února do března 2018. (Grimaldi)

Reklama

Reklama