VOD (1)
Série(3) / Epizody(35)
Obsahy(3)
Tim Miller a David Fincher sestavili antologii animovaných filmů, kde není nouze o děsivá stvoření, ďábelská překvapení a černý humor. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (258)
Pět z třiceti pěti.¬ Poznámka: Toto opoznámkování i mé hodnocení je za všechny tři řady seriálu dohromady. Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".¬ Líbivé řady krátkometrážních animačních počinů všemožného ražení: jsou tu věci vyloženě pro zábavu, vyloženě výstřední, i k zamyšlení. Provedení je velmi různé, propracované animační techniky se střídají s jednoduššími nebo působícími méně dobře. U některých dílů nezasvěcený stěží uvěří, že nehrají živí herci, ale jejich počítačové simulace (např. "Za souhvězdím orla", "Sníh na poušti")¬ Hodnotově méněcenný není asi žádný díl, nicméně rozptyl je značný. Ze všech tří řad vybral jsem jich pět nejhodnotnějších — což nemusí znamenati z hlediska líbivosti nejlepších — pro celovečerní promítání. Celková promítací doba je něco přes hodinu a čtvrt. Můj výběr (v pořadí doporučeném pro promítání, v hranatých závorkách je číslo řady): 1. Sonnie's Edge [1]; 2. Suits [1]; 3. Automated Customer Service [2]; 4. Zima Blue [1]; 5. Bad Travelling [3]. — O narůstající ztrátě kvality (nikoli samotného vizuálu či nápadů) svědčí, že v mém výběru jsou dva díly z první části první řady (z devíti), jeden díl z druhé části první řady (z devíti), jeden díl z celé druhé řady (z osmi) a jeden díl z celé řady třetí (z devíti).¬ Druhý můj výběr obsahuje šest nejlepších dílů z pohledu dalny a vizuálu: 1. Beyond the Aquila Rift [1]; 2. The Dump [1]; 3. Secret war [1]; 4. Snow in the Desert [2]; 5. Swarm [3]; 6. Mason's Rats [3]. Promítací doba je hodinu a půl. Zajímavé je, že z prvního výběru, celkově nejhodnotnějších, kdyby už nebyly v něm, by patřily do druhého výběru čtyři díly z oněch pěti.¬ Nejfilosofičtějším dílem je "Zimova modř" z první řady. Nejděsivějšího provedení jsou hororové díly "Za souhvězdím orla" a "Tajná válka" (jsou ve druhém mém výběru), oba z první řady. Nejodvážněji provedeným dílem je patrně "Jibaro", kterým končí třetí řada a který by mohl zakončiti můj druhý výběr jako jeho volitelný doplněk.¬ Celkově, brány všechny tři řady dohromady, jde vcelku o vydařený počin bez většího významu, s dosti kolísavou kvalitou jednotlivých dílů, jehož líbivost je asi nejvýraznější jeho vlastností.¬ Případné opoznámkování (hodící se na všechny tři řady): uživ. mcb. ()
Jako kluk jsem v trolejbuse do školy čítával sci-fi antologie ze 70. a 80. let. Bradbury, Henlein, Harlan Ellison a tak. Přečetl jsem těch povídek hrozně, hrozně moc a pak se začaly opakovat. Tak jsem toho nechal a myslel jsem si, že tu směsici úžasu, vzrušení, překvapení a ohromení nad cizí fantazí už znovu nezažiju. A tady to je. Stejně dobré jako v 15 letech po cestě do školy. Tohle. Je. Super. Buďto dostanete super příběh, nebo super animaci, nebo aspoň super nápad -- někdy všechno. Krása. Osobní favoriti v pořadí: Beyond the Aquila Rift, Sonnie's Edge, Zima Blue, Lucky 13. ()
Nie všetky epizódky sú top, niektoré sa tvária ako omnoho viac než v skutočnosti sú (napr. Shape Shifters, Ice Age), ale celkovo je radosť sledovať takúto krásnu kompiláciu nápadov a kreativity, ktoré inak v mainstreame veľmi nevidíme a ktoré tu dostali na úrovni platformu a priestor, aby mohli vyniknúť. Animácia je na veľmi vysokej úrovni a príkladne Greta v Beyond the Aquila Rift je v pár scénach pomaly už lepšia ako skutočný herec. Za mňa sú top epizódy Sonnie's Edge, The Witness, Snow in the Desert, Pop Squad, Zima Blue a úplne najviac Beyond the Aquila Rift, Bad Travelling, Jibaro a Swarm, čo sú každá svojím spôsobom ale fakt už pomaly geniálne vymyslené a zrealizované veci. Márne nie sú ani Secret War, Helping Hand, Life Hutch, Drowned Giant. A pobavili Three Robots, All Through the House a Night of the mini Dead. Z poniektorých by sa dali spraviť top celovečerné filmy. Jibaro napríklad považujem za ukážkového zástupcu niečoho v jadre tradičného, ale inak nápaditého, progresívneho a fakt dobre vymysleného. Podobné pocity som mával svojho času z filmov ako Fight Club, alebo naposledy možno Fury Road. ()
Mám rád krátké povídky, je to docela složitá disciplína, protože tvůrci musí zaujmout, překvapit, rozjet opravdový příběh a ještě ho nějak uzavřít, aby se divák v závěru necítil okradený. Většině povídek z Love, Death & Robots se to všechno povedlo. Ať už byl kraťas ryze akční (vážný či vtipný), ať to byla komedie o jogurtu, který převzal vládu nad Zemí, nebo o třech robotech - turistech v postapokalyptickém světě, ať to byl nefalšovaný horor s Drákulou, jakého jsme ještě neviděli, nebo s vlkodlačími vojáky či opuštěnou astronautkou, ať to bylo filozofické zamyšlení nebo magická pouštní duchařina... Vše na mě nějak zapůsobilo. Různorodost scenáristů, režisérů a animátorů tomu dodala šmrnc, takže skoro každý film je animovaný v jiném stylu a jinak pojatý, jednou s láskou cituje Vetřelce, jindy se stejnou láskou paroduje Terminátora... Řadu těch filmů si pustím znovu._____Druhá řada má méně dílů, ale kvalita i různorodost zůstala. Snad každý ten kraťas bych chtěl jako celovečerní film, nejvíce asi poslední díl s obrem na pláži, ten byl dokonalý._____Třetí řada na to jde stejně jako předchozí. Epizod je méně, ale jsou opět skvělé. I ta nejslabší (předposlední) se mi vlastně moc líbila, nicméně do paměti se mi zapsala Fincherova lovecraftovská Děsivá výprava a potom kouzelně pitomá Noc mini mrtvých. ()
Obdivuhodně nevyvážené. Na jedné straně vynikající 2D animace nebo hladký motion tracking, na druhé straně animace s framerate na úrovni prezentace v Powerpointu, u které jsem si vzpomněl, když se občas snažím spustit počítačovou hru s nedostatečným výkonem počítače. Příběhový mix různých věcí dostatečně reprezentující všechna tři slova z názvu, z nichž mi však nejvíce vadila dost omezená definice slova "love". Nejlepší bude rozepsat se o mých nejoblíbenějších epizodách, vzhledem k antologickému charakteru celého seriálu. Three Robots Asi nejlepší pokus o humor z celé řady (když si vzpomenu třeba na Alternate Histories nebo When the Yogurt Took Over. Největší reakci ve mně vyvolalo úvodní odstranění očekávání dle prvních dojmů, takže je jedině dobře, že je to jen krátký film. Good Hunt Začátek jak pro fanoušky furries a konec jak pro fanoušky Transformerů. Mezi těmito body to byla fascinující podívaná, která jde ruku v ruce s díly jako jsou Sonnie's Edge, Lucky 13 nebo The Witness. Mně na tom kromě vztahu ústředních dvou hrdinů zaujal zejména přístup k technologii a augumentaci, ne nepodobný Theseově lodi. Beyond the Aquila Rift Není tajemstvím, že mám rád horor. Není ani tajemstvím, že mám rád vesmírné sci-fi. Tenhle short už proto od začátku byl v mých očích ve výhodě. Jako kvalitní gymnasta ale provedl svou rutinu na jedničku (ať už co do příběhu nebo co do animace) a ustál dopad, takže jasná volba mezi TOP díly. Zima Blue Animačně nevýrazné (ale vzpomněl jsem si u toho na Samurai Jack) a možná i příběhově, ale po návalu akčních dílů tohle bylo naprosto ideální zakončení první řady a i svým nápadem to bylo vynikající a trefilo se mi to nálady. Fun fact: Beyond the Aquila Rift a Zima Blue předlohy pochází z pera jednoho člověka - Alastaira Reynoldse. ()
Galerie (96)
Photo © Netflix
Reklama