Kamera:
Decha SrimantraHudba:
Orange MusicHrají:
Angelica Lee, Lawrence Chou, Wilson Yip, Chutcha Rujinanon, Edmund Chen, Candy Lo, Cub Chin, Pornchai Hongrattanaporn, Wing-wai Chin, Ben YuenObsahy(1)
Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (274)
Film, ktorý sa tvári, že si buduje hororovú atmosféru, aby nakoniec predviedol všetky neduhy podobných ázijských projektov (RINGU = výnimka). Hlúpy, predvídateľný a patetický záver pôsobí ako päsť na oko, a umelé dolovanie divákových citov vo mne vyvoláva zvláštny druh nevoľnosti. Už dávno nepatrím medzi ľudí nedotknutých žánrom, tak možno aj preto. (6.4.2004) ()
Značně rozporuplné pocity ze značně nevyrovnaného hororu. Nejednou jsem díky výborným lekačkám málem dostal infarkt a naopak nejednou jsem zase usínal u scén mezi nimi. Nulové sympatie k jakkékoli postavě, ani sebemenší náznak nadsázky (tedy pokud si dobře vzpomínám), osobitého kouzla nebo snad nějaké vnitřní energie. Je to zkrátka studené jak psí čumák. Co si ale bez diskuzí zaslouží pochválit je fantastická hudba, především její ústřední motiv - ten se mi vryl pod kůži hned po jeho prvním poslechu. Téměř dokonale jsou natočené také černobílé vzpomínkové pasáže v poslední třetině. No a závěr, který si nezadá snad ani s takovým Dnem nezávislosti... Jestli se tam však hodí, toť otázka. 60 - 70 % ()
Môj problém s filmami o 'inom bytí' pretrváva od zhliadnutia 'The 6th Sense'. A 'The Eye' malo tú smolu, že u mňa prišlo na rad až po tom. Navyše okrem hudby a miestami slušne mrazivej atmosféri som to až tak nežral. (Tento krát) škoda, že Pang a Pang Chun si to nestrihli rovno do Hollywoodu. Ale spracovanie je na úrovni. 65%. ()
Nic děsivějšího jsem zatím ve svém životě nezažil. Žádný jiný film si nezahrál s mojí psychikou, tak jako Oko. Nemám rád, když člověk kouká na horory během dne, kdy se člověk cítí v bezpečí. V noci se cítím nejistý, ale to je to kouzlo o co jiní přichází. Film je natočen tak barevně a přece se mi tíseň lepí na paty. Šestý smysl je velmi podobný, ale ne tak vyníkající jako Oko. Vypadá to, že si budu muset brzy doplnit střípky strachu dalšími asijskými horory. ()
Abych pravdu řekl, "OKO" mě docela zklamalo a to i přesto, že jsem byl už dopředu připravený na to, že kvalitativní úrovně jakou představoval např. první "RING" bude dosahovat asi jen stěží. Film o dívce, která "vidí mrtvé lidi", naprosto postrádá (především v první hodině) jakýkoliv souvislý děj a soustředí se především na sled zvukových a obrazových efektů, které jsou prokládány více či méně podařenými lekačkami. Atmosféra je sice hustá a v závěrečné půlhodince (po "šokujícím" odhalení) film dostává jakés takés tempo, ale zachránit toho (alespoň v mém případě) už moc nestačí. ()
Galerie (14)
Photo © 2002 Palm Pictures
Reklama