Kamera:
Decha SrimantraHudba:
Orange MusicHrají:
Angelica Lee, Lawrence Chou, Wilson Yip, Chutcha Rujinanon, Edmund Chen, Candy Lo, Cub Chin, Pornchai Hongrattanaporn, Wing-wai Chin, Ben YuenObsahy(1)
Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (274)
Při sledování The Eye si rozhodně nebudete v hlavě přemýlat myšlenku, že až film doběhne do finále, budete se ke svému zrakovému orgánu chovat jako k vlastnímu dítěti. Nebudete si při každém mnutí oka představovat jeho důležitost. Oko je zkrátka úplně normální horor. Párkrát vás vyšokuje, párkrát uspí. Místo toho abych při vystvětlovacích pasážích měl oči na stopkách, sledoval jsem raději moji láhev Kofoly, jak už bude skoro vypitá a říkal si, že bych měl teď něco zakousnout. Nadruhou stranu nehalekám, že film je bída. Má své světlé momenty (viz. scéna ve výtahu u které jsem nervozitou učurával, nebo to bylo z toho pití????). Ale prostě a jednoduše nepřebijí tu ukrutnou ospalost. 70% ()
Tenhle film mel ambice stat se skutecne hustym hororem, ale bohuzel je moc nevyuzil. Prislo mi, ze to jsou dva filmy v jednom. Jedna linie sleduje, jak se s novymi rohovkami hlavni hrdinka uci zit, poznava veci kolem sebe, zakouka se do doktora a najde si kamarady. Pak tu je druha linie, kdy hrdinka diky cizym ocim vidi duchy a prizraky. Mimochodem ten smrtak se skutecne uzasne poved. Tu prvni linii bych ohodnotil tak za 2*, protoze i kdyz jsou herecky vykony celkem slusny, tak to misty nudi a neni to nic extra. Ale pak tu je druha linie, ktera je slusne strasidelna, ma vynikajici mrazivou atmosferu podbarvenou skvelou hudbou, ani na okamzik vas nenecha vydechnout a nektery duchove jsou fakt hodne husty. Navic ten vybornej zaver. Ale reziseri bohuzel dali do Oka vic z t ty prvni linie, kdyby tu bylo tech duchu vic, tak dam hodnoceni vyssi, ale takle jen velmi slusne 3*. ()
Niektoré scény sú poriadne mrazivé (výťah, nemocnica, chlapec na chodbe pred bytom), iné pôsobia nechcene komicky (hlavne akčný záver, ktorý bol predvídateľný a vôbec sa mi k predošlému dianiu nehodil). Vyšetrovanie hlavnej dvojice ma bavilo, ale ich romantická línia nebola dobre vykreslená a bolo cítiť, že je navyše. Dialógy medzi postavami boli miestami naozaj pofidérne a herci nehrali práve prvú triedu. Napriek kritike si ma však Oko získalo skvelou atmosférou a film ma ani na moment nenudil. Slabšie štyri hviezdy, silnejšie tri. 6,5/10 ()
Motivická zacyklenosť vychádzajúca zo siahodlhých mytologických koreňov. Jian gui nie je vlastne horor, to je len z polovice. Z tej druhej je tradicionalisticky konštruovanou komornou tragédiou dvoch žien, spojených náhodou naprieč časom a priestorom, ktoré čelia nezvratnosti osudu. Je psychologickou drámou o ťažkom návrate do normálneho života (z temnoty do svetla, ale ako sa hovorí, pod lampou býva najväčšia tma) i spoločenskou alegóriou reprezentujúcou pestrú paletu nepovšimnutých životov, ktoré skončia v zabudnutí a blúdia ako duchovia. Alebo vyčkávajú v aute netušiac, že prišiel ich koniec. Jian gui tiež, i keď nemá hlbšiu myšlienku, ktorá ide za hranicu toho, čo z filmu hneď pochopíme, pracuje vo viacerých plánoch. To môžeme postrehnúť napríklad aj v súvislosti s hrdinkiným liečiacim sa handicapom a s tým súvisiacimi desivými víziami - mimo paralely s vycibrenou audiovizuálnou stránkou, ktorá ponúka hneď niekoľko priam geniálnych scén (pasáž s horu na husle) je to práve zjavovanie duchov. Duchovia sa zjavujú len hrdinke, ak sa pozerá na miesto, kde práve sú. Zároveň ich však vidí len bezprostredne svojimi očami. Lenže vo filme sú dve scény, v ktorých sa duch nachádza kdesi v pozadí, napr. na konci chodby pred bytom, a hrdinka ho vôbec nevidí - my však na chvíľu áno. Dá sa to vysvetliť niekoľkými spôsobmi. Buď vidíme odraz v zrkadle, a tak môže ducha v skutočnosti vidieť aj hrdinka bez toho, že sa k nemu otočí. To by sedelo aj v súvislosti s neúmerne predĺženou chodbou oproti realite. Alebo, naopak, hrdinka ducha nevidí a natíska sa otázka: implantovali bratia Pangovci ono "oko" aj nám? Tretia možnosť je, že sa prosto jedná o chybu, ktorú si nikto nevšimol - ale to je vysoko nepravdepodobné. Záverom jedna otázka na hodnotiacich - prečo všetci píšete, že je to horor thajský, prípadne japonský, keď je už od pohľadu jasné, že je čínsky, resp. hongkongský? No, neriešim, ale je to vcelku vtipné. Hlavne keď sa tak hlúpo pomýlia inak tak inteligentní užívatelia. Ale to už som mimo tému. 80% ()
Film, ktorý sa tvári, že si buduje hororovú atmosféru, aby nakoniec predviedol všetky neduhy podobných ázijských projektov (RINGU = výnimka). Hlúpy, predvídateľný a patetický záver pôsobí ako päsť na oko, a umelé dolovanie divákových citov vo mne vyvoláva zvláštny druh nevoľnosti. Už dávno nepatrím medzi ľudí nedotknutých žánrom, tak možno aj preto. (6.4.2004) ()
Reklama