VOD (1)
Série(3) / Epizody(13)
Obsahy(2)
V době, kdy Netflix ještě neexistoval ani jako půjčovna DVD, natočil režisér Lars von Trier televizní sérii Království, odehrávající se v útrobách kodaňského špitálu postaveného na místě, kde kdysi byly jen mokřiny a stará bělidla. Lékaři zde dennodenně zápolí s limity medicíny i vlastními kolegy, Švédové tu proklínají Dány a záhady a hrůzy se zde mísí s nadsázkou a humorem. Televizní série, proslavená svými sépiové tóny a chóry umývačů nádobí, se postupem času stala kultovní a zařadila se mezi nejvýznamnější díla quality TV. (KVIFF.TV)
(více)Videa (4)
Recenze (244)
Brilantní a neskutečně ujetý a originální seriál o jedné "hodně zvláštní" nemocnici, kde není vše, jak se zdá, a jejích zajímavých obyvatelích. Ve svém pomyslném žebříčku oblíbených hraných seriálů z dob, kdy jsem ještě koukal na TV, bych ho řadil na první místo před Twin Peaks a první dvě řady Akt-X. Každý díl jsem vyloženě hltal a výborně se u něho bavil. Dvojku mentálně postižených, v kuchyni vtipně glosujících události v nemocnici, jsem si hned zamiloval. Bohužel mi nebylo přáno zhlédnout poslední dvě části, takže doteď nevím, jak to dopadlo s Bratříčkem a tou ráznou babkou, která do všeho strkala prsty. Časem to musím napravit. I bez toho je pro mě tento Trierův TV projekt absolutním kultem. ()
Seriál nesúci cejch kultový. Pokiaľ kultový znamená pocitovo neskutočne dlhý (a to má séria len 4 diely), viac než nudný a len sem tam zaujímavý (vtipný), tak potom áno. Skutočne "kultový" počin. Do druhej série by som sa dokopal jedine tak za finančnú odmenu. Išiel som do toho s tým, že dostanem hororový, bizarný seriál. Na miesto toho som dostal divnú Nemocnici na kraji města. ()
Něco takového může mít na svědomí jen Lars von Trier. Žánry, jakými jsou drama, horor, mysteriózní a komedie, jde velmi těžko smíchat tak, aby dávaly smysl. V tomto případě se to povedlo ještě lépe, než bylo možné. Vzniklo děsivé dílo, které se místy prezentuje jako parodie na sebe sama. Nevíte jestli se smát, bát nebo jen tupě zírat s otevřenou pusou. Co takhle jako místo dění zvolit nemocnici? Nemocnice je nechutným místem sama o sobě, tak proč jí nedodat další temnou stránku v podobě děsivé minulosti, které se promítá do přítomnosti? A to nejlepší na tom je, že nejděsivější jsou celou dobu vlastně lidi. Charaktery jsou spíše bezcharakterní a propletenost jejich osudů je až kouzelná. Na širokém poli stupidních seriálů, které vůbec nevyvíjí, ale spíš jsou loutkou, která jde s dobou, jde o naprosto skvělý počin, který je srovnatelný jedině s Lynchovo Twin Peaks - je to nevšední podívaná silně tažená rukou zkušeného scénáristy a režiséra, který to nemá v hlavně v pořádku a umí to využít ve svůj prospěch. ()
S tvorbou Larse Von Triera, ještě nejsem příliš obeznámen ale vím, že je pro něj tvorba mainstreamového filmu naprosté tabu. Avšak u tohoto seriálu jsem si po celou dobu říkal, jestli je skutečně tvůrčí záměr aby film vypadal tak neskutečně špatně a co tím vizuálním stylem a pošahaným příběhem chtěl autor vlastně říct. Já mu říkám ať si s tím vytře ... ()
Po prvním dílu moc nechápu, proč je zde Riget zaškatulkován i jako komedie, ale budiž... Od první vteřiny je to jenom děsivý, děsivý a ještě jednou děsivý. I obyčejný záběry při obyčejnejch scénách jsou děsivý. Dánové jsou děsivej národ s ještě děsivější řečí. A taky maj děsivý Downovce, který se vyžívaj v divně děsivejch dialozích. O dr. Helmerovi nemluvě, anžto má bejt Švéd, tak ten má sám o sobě děsivej ksicht (ano, ksicht, ne obličej). Ale jsem nesmírně zvědava, co se z tohodle Království vyklube. / (ono se není moc čemu divit, on se totiž pan von Trier na konci jeví jako lehčí blázen). / Závěrečných 10 minut posledního dílu 1. série je opravdu nechutná snůška záběrů :D ()
Galerie (53)
Photo © Nederlandse Omroepstichting
Zajímavosti (12)
- Ernst-Hugo Järegård se právě díky roli v Riget v Dánsku výrazně zviditelnil a byl dokonce považován za nový sexuální symbol. (TomikZlesa)
- Jméno postavy, Stig Helmer, je převzato od postavy Stig-Helmer Olsson ze švédské komediální filmové série Sällskapsresan od Lasse Áberga, která byla svého času považována za symbol švédské tuposti a přísnosti. (TomikZlesa)
- Ernst-Hugo Järegård nikdy nevlastnil řidičský průkaz, pouze během natáčení řídil auto. (TomikZlesa)
Reklama