Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Najhorší animovaný film. Pozeral som ho cez Vianočné sviatky a tento animák mi ich poriadne pokazil. Strašná nuda a trapáreň, akoby to bolo priamo určené vekovej skupine pod 7 rokov. Deťom je samozrejme prispôsobený aj samotný príbeh, jednoduchý a mierne moralizujúci. V mojom detstve nenosil darčeky žiadny obézny dedo s bradou, takže pochybujem, že by ma táto rozprávka zaujala. Keďže celkom pochybujem, že by detský divák dokázal oceniť nové technológie použité pri natáčaní, predpokladám, že mali nalákať aj diváka dospelého. Samotná animácia prostredia je veľmi slušná, avšak na ľuďoch a ďalších živých tvoroch je potrebné ešte značne popracovať. Bol to však jeden z prvých pokusov spracovať metódou "motion capture" počas celého filmu, takže mierna zhovievavosť je na mieste. Časom bude aj táto animácia dokonalejšia, ale chcel by som sa dožiť doby, kedy budú vo filmoch ožívať už zosnulé hviezdy strieborného plátna. ()
Při vší velkorysosti, animák s tak hloupým příběhem jsem už léta neviděl. Připadá mi směšně, když se film zaštiťuje revoluční technologií a myšlenku má jako z roku raz dva. Snad je to tím, že dávno nejsem dítě a že se u nás nenosí extatické vzývání Santy Clause, nevím. Ale onen výdobytek jménem performance capture mě taky nenadchnul.Všechny ty děti působí velmi umělohmotně a jejich pohyby jsou sice realistické, ale jaksi nekompatibilní s ošacením, vlasy a pohybem předmětů. Například knír Toma Hankse vypadá, jako by mu ho pod nos přižehlili. ;-) Arthur Schopenhauer kdysi napsal, že každá nová myšlenka musí projít třemi etapami konfrontace s veřejným míněním. V první je vysmívána jako holý nesmysl, ve druhé dokázána v praxi, ale odmítána, ve třetí chápaná jako samozřejmost, dokud se neobjeví nová myšlenka se stejnou perspektivou. V tom duchu kdysi proběhl přerod němého filmu ve zvukový a černobílého v barevný. Performance capture se s filmy Polární expres a Beowulf nachází ve druhé etapě. Možná, že až se časem vyléčí z dětských nemocí, jednou skutečně z finančních a technických důvodů převálcuje "živé" filmy. Jen nevím, jestli chci být u toho. 40% ()
Animovaná pecka. Úplně jsem cítila tu snovou úzkost nejen ve vagónu plného rozbitých hraček. Své sny si občas pamatuji a některé jsou podobné. Ne, ještě jsem v nich nejela ve vlaku na Severní pól, ale už mě v nějakém skalním městě honil Mickey Mouse a chtěl mě zabít! Některé hračky jsou fakt nebezpečné ... Polární expres se mi líbil opravdu velmi moc. Žádný sob mi sice nesmí doma přes práh, ale tyhle filmečky plné fantazie mají své výjimečné kouzlo. ()
Ako "rollercoasterova" jazda v IMAX-e, skratena minimalne o 1/3 to mohla byt (a v krajinach, kde tento film v IMAX-e ide aj asi je) bomba. Ale ako celovecerak v normalnom kine (a o par mesiacov na VHS/DVD) film doplaca hlavne na velmi slaby scenar. Samozrejme toto negativum je negativom iba pre odrastenejsie publikum. Male deti budu bezpochyby nadsene. ()
Americká kultura je ve všem jiná, svým evropským kořenům během pár století samostatného vývoje vzdálená. Neměl jsem rád ruského dědušku Mráze a stejně tak rád nemám Santu Klauze. U nás zkrátka vždy chodil Ježíšek. Oproti dvěma výše zmíněným do červeno-bílé oděným břichatým fousáčům má tu obrovskou výhodu, že je neviditelný. Nejde jej tedy prznit komercí, dávat na výlohy a točit s ním či o něm reklamy... V tom bude vždycky nedostižný (naštěstí). Amerika má holt svého Santu v trikotu Coca Cola a tak jeho marku využívá co to dá každé vánoce. Dětem je pak předkládán příběh o ponožkách na krbu, komínu, sobech a sáních včetně základny na Severním Pólu... Polární expres na toto téma navazuje, avšak originálním způsobem a se spoustou poselství. Vybrané děti veze na pól parádní americký expres jak vystřižený ze čtyřicátých let (Zemeckis nebo Hanks se asi trochu vrátili do svých dětských let)... Děti se pak po řadě dobrodružství dostanou až k Santovi, vidí jak skřítkové třídí dárky. I hlavní hrdina, který už v Santu nevěřil znovu uvěří v kouzlo vánoc.. Ano kýč jako hrom. Kýč, jako celý Santa. Přesto jsem se zaujetím cestu vlakem sledoval, pól už mne tak nebavil. Něco to ale v sobě vánočního přeci jen mělo (občas jsem se zachvěl i dojal). Zaujalo mne i pár písní s celkem slušného soudtracku. CZ dabing se povedl. Ve 3D to mohlo být zajímavé, zejména ty horské dráhy... Zaujala mne postava hobo cestující na střeše expresu, jak vystřižená ze Steinbeckových románů! Synovi jsem po skončení pohádky vysvětlil, že v USA a i jinde ve světě si myslí si myslí, že to tak nějak je... Syn mi řekl, že náš Ježíšek je lepší a já se s uspokojením musel usmát. Ano. Ježíšek totiž lepší je. * * * ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
Zajímavosti (32)
- V scéne, keď si hlavný hrdina dáva do vrecka rolničku, je možné počuť, ako mu z vrecka vypadla. (Raketoplan)
- Spolu s reklamní kampaní stál snímek ohromných 270 milionů amerických dolarů, a proto byl první víkendový výsledek 23,3 milionu dolarů obrovským zklamáním. Filmu také nepomohlo, že byl uvedený více než měsíc před Vánoci, resp. 10. listopadu. Nakonec se z něj stal vytrvalý běžec a v "top 10" zůstal až do konce roku, přičemž nasbíral více než 140 milionů dolarů. (imro)
- Väčšina nápisov a aj piesne sú v českej verzii filmu preložené. (Raketoplan)
Reklama