Režie:
Lorcan FinneganScénář:
Garret ShanleyKamera:
MacGregorHudba:
Kristian Eidnes AndersenHrají:
Imogen Poots, Jesse Eisenberg, Jonathan Aris, Molly McCann, Olga Wehrly, Senan Jennings, Danielle Ryan, Eanna HardwickeObsahy(1)
Vivárium je zpravidla uzavřené prostředí, určené pro chov zvířat či k jejich výzkumu. Jesse Eisenberg a Imogen Poots v artové alegorii koloběhu konzumní společnosti představují pár, který chce koupit rodinný dům. To zamilovanou dvojici zavede do zcela nové čtvrti Yonder. Velmi rychle ale pochopí, že něco nesedí; všechny budovy vypadají stejně a navíc se zdá, že kromě nich nejsou široko daleko žádní další obyvatelé. Situace se vyostří, když pár zjistí, že se ocitli uprostřed labyrintu. V bezpečí jednoho z domků vyhledá úkryt a snaží se vymyslet, jak z toho ven. V tu chvíli zazvoní zvonek a na zápraží se objeví podivný balíček… (Future Gate)
(více)Videa (2)
Recenze (176)
FILMOVÝ SCI-FI MARATON 2023 – země č. 47: IRSKO: Řekl bych, že to mají dnešní tvůrci těžké, rozhodnou-li se natáčet mysteriózní thriller, v němž skupinka lidí (zde mladá manželská dvojice) uvízne v záhadně uzavřeném prostoru, z nějž není úniku. Námětovou schému, často využívanou již od dob vybraných epizod Twilight Zone, lze sice pořád něčím ozvláštnit, ale málokdy se podaří, aby si takový film v celovečerní stopáži udržel stejný spád až do konce. I posledně mnou viděná mexická Smyčka, nakolik jsem ji dal vyšší hodnocení, mě svým postupným vyústěním částečně zklamala. A tady už nedlouho po druhém zvratu s příchodem dítěte začalo napětí stagnovat a povolovat. Pár dostatečně zneklidňujících horrorových prvků, jako už samotný komplex zelených domků s veselým uvítacím billboardem či závěrečné uložení balíčku do archivu, se najde, záběry na samotné prostředí z různých úhlů pohledu či neustálé vykopávání „svého hrobu“ mají jistou atmosféru a zapůsobila na mě i rocková skladba k závěrečným titulkům. Ke konci snímek překvapí mj. mindfuckovou sekvencí, která mi připadala jako zdařilá variace na nekonečné bludiště, tentokrát vertikálním směrem. Zápletka s donucením k výchově cizího dítěte vypadala slibně, jen jsem úpřimně nerozuměl jednání vychovavatelky, která toto povolání už vykonávala před tím a ač chvíli vypadá, že to s novým dítětem taky umí, každou chvíli k němu zcela nahodile mění svůj vztahod láskyplného hraní a budování bližšího vztahu až po touhu zabít či najednou i zabraňování vznikajícího rodinného vztahu, když mu dává častěji krutě najevo, že není jeho matkou... I z důvodu zmateněji vykresleného vztahu ženy k dítěti mě příběh v této lince nezasáhl a táhlé zpracování má na svědomí, že i ty 3* jsou z mé strany značně slabé. [55%] ()
Ono by se našlo několik způsobů, jak na film nahlížet, ale současnost dala filmu rozměr, se kterým tvůrci nejspíš vůbec nepočítali. Každopádně virus způsobil, že se tu spousta lidí trčících doma s čím dál tím rozjívenějšími dětmi najde. A ústřední dvojice má potomka, ze kterého by hráblo i nejortodoxnějšímu flegmatikovi. Bavil jsem se. Ono to sice nefrčí nějakým závratným tempem a když se to tak vezme kolem a kolem, tak se tu neděje nic extra, ale zoufalost ústřední dvojice působí hmatatelně a Finneganovi se daří držet diváka zvědavého. Solidní byli i herci, přičemž chlapeček byl nádherně na pěst. Bohužel konec postrádá nějaké doslovnější vysvětlení, takže otázky kdo a proč zůstaly nezodpovězeny, což mi celkový dojem pokazilo. I tak ale hodnotím pozitivně. 70% ()
Mám rád divné filmy a tento je hodně divný! Gemma a Tom si jedou vybrat domek pro svůj společný život, jenže netuší, že se ocitnou v místě ze kterého není úniku. Tvůrci se vůbec neobtěžují něco vysvětlovat nebo dát více nahlédnout co nebo kdo za tím vším stojí. Nechávají všechno na divákovi a ten to buď přijme nebo ne. ()
Naprostá nuda, kde krapet zajímavosti nastává až na konci, ale pointa mi uniká. Plusové body mohu dát jen za originalitu, ale to pro mě byla ztráta času. Vůbec nechápu, proč se do něčeho takového Eisenberg uvrtal. Tvůrci však mohou být rádi, protože nebýt toho, že ve Viváriu hraje, tak bych si to asi ani nepustil. ()
Opravdu divný divnofilm, který jsem po prvním shlédnutí zkrátka nedovedl ohodnotit. Teď už to vím. Tohle lze popsat s přehledem jako konzumní system mind fuck. A jako takový je tenhle film bezchybný. Zdejší nízké hodnocení chápu. Jak to mají lidé pořádně pobrat, když je to vlastně většinou o nich? 🤔 ()
Reklama