Reklama

Reklama

Sanitka

(seriál)
  • angličtina The Ambulance
Trailer
Československo, 1984, 10 h 52 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jiří Adamec

Scénář:

Jiří Hubač

Hrají:

Jaromír Hanzlík, Zlata Adamovská, Eva Hudečková, Ivana Andrlová, Jiří Bartoška, Petr Kostka, Josef Vinklář, Josef Karlík, Zdena Hadrbolcová, Miroslav Zounar (více)
(další profese)

Epizody(11)

Obsahy(1)

Jsou vždy tam, kde se něco děje. Když je život v ohrožení, přicházejí záchranáři. V jedenácti dílech budete moci sledovat úsilí hrstky obětavých lidí, vyjíždět s posádkami vozů Záchranné služby tam, odkud se ozývá naléhavé volání. Lékaři, ostatní členové posádky vozů Záchranné služby a jejich nejbližší budou vstupovat do vašich domovů: J. Hanzlík (MUDr. Vojtěch Jandera), J. Bartoška (MUDr. Richard Skalka), Z. Adamovská (Eliška Vorlová), P. Zedníček (sanitář Fanda), P. Kostka (MUDr. Mádr), F. Němec (sanitář Evžen), V. Galatíková (vrchní sestra Záchranné služby), T. Juřička (Jarda Jandera), J. Karlík (otec Jandera) a celá řada dalších. (Česká televize)

(více)

Videa (11)

Trailer

Recenze (311)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Asi nikdy nepochopím, jak tento seriál může někdo označovat za socialismus propagující dílo! Politicky se mi zdá celkem neutrální, dokonce bych řekl, že objektivní! Prolínání osobních životů a případů zachranářů je mistrné, stejně jako mnohé záchranné akce (snad každý si pamatuje Suchdol), herecké výkony potvrzují, že herce jsme měli (věřím, že stále ještě máme) výborné. Úvodní a závěrečná znělka už se mi jeví jako příliš ohraná, avšak v instrumentální podobě během jednotlivých epizod je skvělá. Předposlední díl patří mezi nejdojemnější. Jsem zvědavý na pokračování - snad to nebude propadák. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Vůbec to nebylo tak špatné, ale výš hodnotit nemohu z pár důvodů. Prvním je začátek seriálu. Sledovat pokaždé přerostlého novorozence a zesnulou babku mě opravdu nebavilo, i když je to koloběh života. Také nemusím moc detailní záběry na tváře herců, zvlášť když jsou někdy opravdu nevzhledné, a že si pan režisér jednu obrýlenou tvář skutečně oblíbil. A taky nemusím opilé lidi. Jsem přecitlivělá na tyhle věci. Ovšem na druhou stranu seriál dokáže správně naštvat a otrávit, všechno je pořád špatné a špatnější a depresivní a není návratu a pak je to pro změnu ještě horší, do toho skutečně někteří excelují ve své roli, jako paní Eva Trejtnarová - Hudečková, v roli nechápavé, otravné bývalé milenky, tak maximálně, že tedy opravdu smekám, takhle naštvaná jsem na fimovou postavu už dlouho nebyla. Všechny postavy mají charakter, dá se předvídat, jak se zachovají, je to napsané opravdu pěkně. Jen mě zaujalo, jak Karel Heřmánek v podstatě ztvárnil totožnou roli s paní Hudečkovou, ale u jeho pokusů získat zpět svou lásku jsem se spíš usmívala a u paní Hudečkové jsem měla chuť vraždit - asi proto, že mě představa takové osoby v mém životě skutečně děsí. Hlavní postava, kterou ztvárnil Jaromír Hanzlík také není bez chybičky a občas mě ten jeho samolibý úsměv rovněž vytáčel. Ale o tom to je, správně se naštvat u seriálu, prožívat ho, nadávat, být smutný nebo se radovat a to se určitě povedlo, u mě tohle u Sanitky zkrátka fungovalo. ()

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Hudba: Petr a Pavel Orm, text Zdeněk Borovec. Příteli volám SOS. Příteli chvátej,píšu vzkaz. Profesní epizody přijatelné, soukromé osudy hrdinů ze Sanitky občas zbytečně natahované, nebo nadsazené - např.Bartoškův konec téměř patetický a našroubování zdlouhavé scény se "sebevrahem" Kodetem ani vtipné, ani dramatické. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Myslim, že hodnotící příliš seriál nevnímali a rovnou ho zavrhli jako "socialistické dílo". Měli by dávat lepší pozor ve scénách, kdy nejsou k sehnání kaštany, kdy nejsou k sehnání byty, kdy se doktoři a personál v nemocnicích chovají arogantně (stejně tak a to poměrně často prominentní lidé jako náměstci a tak), politické schůze (a rozhodně nijak nepřibarvené) na téma co komu dovolit... To opravdu nejsou atributy budovatelského díla (srovnejme s takovou Ženou pod pultem :)). Ano, ideologické záležitosti se samozřejmě najdou, zejména vše okolo Mádra (Kostka), na druhou stranu tam jeho útěk vlastně ani nebyl nějak odsouzen. Hubač ostatně vyprávěl o ideologických zásazích do scénáře a jak bylo pracné seriál uvolnit alespoň v té podobě, jak běžel. A jinak je podle mne mezi seriály králem s atmosférou, dobrými charaktery i zápletkou. V porovnání se současnými TV blitky na pokračování naprosto jiná třída. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Proslavená ústřední melodie a co navíc? Podobné seriály ve mě vyvolávají kus nostalgie a z dnešního pohledu jde v podstatě o nehodnotitelný kousek. Vždyť jak se může dnešní divák dívat na socialisticky laděnou oslavu obyčejných lidí z ambulancí, když viděl Chicago Hope, ER, včetně všech rozdílných postupů (střih, pomalejší tempo, dialogy a hlavní motivy)? S úctou k dnům minulým, ale vědomím současného stavu televizní zábavy. ()

Galerie (154)

Zajímavosti (87)

  • Zdeněk Srstka (Korejs), keď mal pri výmene názorov hroziť Hanzlíkovi (Jandera), sa predtým rozprával z kolegom Petrom Olivom, ktorý hral tiež sanitára, ako to má urobiť. Ten mu povedal: "Človeče, v Amerike, keď sa mafiáni niekomu vyhrážajú, prídu k osobe a pred nosom mu hrozia so vztýčeným ukazovákom." Srstkovy sa to nepáčilo a hovoril, že by mu dal radšej facku. Nakoniec sa nechal presvedčiť a na druhý natačací deň chce týmto prekvapiť režiséra, ale počas scény sa tak sústredil na zmienené gesto, že úplne zabudol text. Režisér asi po pol minúte zakričal: "Stop. Ty vole, ty si to zabudol," načo Srstka odpovedal" "Rejžo, ale iba jednu vetu," načo režisér odpovedal: "Ty blbečku, veď si tam toho ani viac nemal." (Raccoon.city)
  • Jak pojmout dialog při emigraci Mádra (Kostka) jasně stanovil scenárista Hubač, který jen velmi nerad dovolil do textu zasáhnout. Přesto to Hanzlík s Kostkou, kterým se zdál dialog příliš schematický, udělali a změnu režisér Adamec akceptoval a natočil. Později to Hubačovi herci sdělili a on jim řekl: „Hezky jste to řekli, takhle jsem to měl napsané, ale neprošlo to.“ Ve vysílání před rokem 1989 se nakonec použila prostřihaná, cenzurovaná verze. Až po roce 1989 mohl zaznít dialog v původní neupravené verzi. (sator)

Reklama

Reklama