Režie:
Derek TsangKamera:
Fisher YuHrají:
Dongyu Zhou, Jackson Yee, Fang Yin, Ye Zhou, Yue Wu, Jue Huang, Yifan Zhang, Yao Zhang, Xinyi Zhang, Runnan Zhao, Xuanming Gao, Xintong Xie, Ran Liu, Luyun Heliao (více)Obsahy(1)
Príbeh nečakanej lásky medzi snaživou študentkou a pouličným grázlom. Po samovražde študentky priamo v areáli školy sa Chei Nai (Dongyu Zhou) stáva hlavným terčom šikany. Jej hlavným cieľom je príprava na záverečné skúšky a vysokým skóre v testoch si vybojovať vstupenku na Pekingskú univerzitu. Nadpriemerné študijné výsledky však ešte viac podnecujú závisť u agresorov. Náhodná situáciu ju spojí s pouličným bitkárom Xiao Beiom (Jackson Yee). On jej ponúkne osobnú ochranu, ak ona na oplátku bude po dokončení univerzity „ochraňovať svet“. Podarí sa im spolu ich cieľ naplniť? (Kwaichi)
(více)Videa (2)
Recenze (24)
Citlivý a po všetkých stránkach skvelo spravený film. Kopec krát má možnosť skĺznuť do prehnanej popisnosti alebo do samoúčelných emócií, ale nestane sa tomu tak. Každá jedna postava tu má svoje miesto, charakter a úlohu. Každá jedna postava sa snaží vysporiadať s problémami a každé zakopnutie a nezdar cítiť. Hoci ten je tu často vecou náhody. Šikana tu graduje a stáva sa zlovestným obrazom spoločnosti aplikovateľný na každú jednu školu. (Aspoň si to myslím). Výhoda je, že film tým nastavuje určite morálne zrkadlo, ktoré nás núti premýšľať o správnosti niektorých konaní postáv a tak nás stavia do ich pozície. Zároveň to má veľmi silnú katarziu, stojacu práve na fakte, že herci aj tvorcovia postavám rozumeli a vďaka tomu ich mohli spraviť viac žijúcimi a viac dýchajúcimi. Za mňa vec o ktorej budem ešte pekne dlho rozmýšľať a rozoberať si rôzne emócie, čo vo mne vyvolala. ()
Mix sociálnej drámy, teenagerskej milostnej melodrámy a klasickej kriminálky. No a prekvapivo zmes žánrov dokopy skvele koexistuje. Je to ale dané tým, že zvraty sú zmotivované tým, čo sa pred nimi odohralo a tým pádom aj prechod medzi žánrami pôsobí prirodzene. V centre záujmu je stále šikana na školách. Jej priebeh a jej následky. O príčinách sa až tak veľa nedozvieme, ale tvorcovia nezabudli sem dať aj zopár nápoved, ako napríklad krátka scéna "bitky" dcéry na chodbách školy, ktorá s dejom nemá nič spoločné, ale s témou určite áno. Druhá polovica, kedy sa z Better Days stáva kriminálka, už väčšinu divákov priková k sedačke a film sa usadí. A mohol by pokojne pokračovať aj ďalej, istá informácia v potitulkovej sekvencii vyznie dosť šokujúco a vy by ste si radi pozreli napríklad hodinku venovanú súdnemu procesu. ()
Ta záplava emocí, ale i filmařská neotřelost a drásavě uchopená témata mladé lásky, dospívání a šikany vyvolávají dojem, jako bych se znovu ocitl skoro o dvě dekády zpátky. Asijská kinematografie tehdy přinášela dech beroucí filmy, které skýtaly podívanou mnohonásobně intenzivnější, originálnější a progresivnější oproti západní produkci. Už dlouho jsem ale u asijských filmů to zjitření a nadšení nepocítil - ať už kvůli vlastní okoralosti, ale také protože dálnovýchodní produkce zabředly do stereotypu a neobjevil se žádný strhující nový talent, který by otřásl monopolem etablovaných jmen a jejich očekávaných standardů (Jistě, třeba "Parazit" je dílo ryze geniální, ale u Bonga taky už člověk nic jiného nečeká). "Better Days" navozují stejné nadšení a pohlcují svou náloží absolutních emocí jako kdysi "Go" Isaa Jukisady nebo "All About Lily Chou-Chou" Šundžiho Iwaie, se kterými vedle uvedených témat sdílí také bezmeznou empatii ke svým postavám, popovou formální energičnost a uhrančivé vyprávění. To konkrétně nepodléhá chronologii, ale řídí se podle emoční a dramatické dramaturgie. Film divákům zatajuje určité informace, ale prostě i jen křehké momenty ze vztahu ústřední dvojice a vyrukuje s nimi, až když mají náležitý emocionální dopad. Díky tomu také "Better Days" neustále přidávají nové vrstvy svým postavám a současně vnášejí do půdorysu středoškolského dramatu a teen romance elementy thrilleru. ________ Škoda vyloženě agitačního závěru a příliš plakátového vykreslení policie, které okatě zpřítomňují nutnost uchlácholení čínských cenzorů. Ale na druhou stranu to nesmaže to všechno dobré a ono citové napětí předchozích dvou hodin. ________ Derek Tsang Kwok-Cheung vyrostl v Hongkongu v rodině čínských migrantů, prosadil se jako herec vedlejších partů a nyní za pomoci předních hongkongských tvůrců v roli producentů vytváří skvělé koprodukce, které bodují u kritiky a hlavně u diváků v Číně i Hongkongu. Takový úspěch napříč hranicí obou diametrálně odlišných trhů a publik bývá velmi vzácný. Tsang tak nejen že potvrzuje svůj statut zásadního vycházejícího talentu, ale spolu s např. čínskou režisérkou Bai Xue, jejíž sociální drama "The Crossing" se stalo v Hongkongu hitem, naplňují letitého příznivce kinematografie této geografické oblasti nadějí do budoucna. ()
Bolo to celkom dobré, ale strašne uťahané tempo, hlavne v druhej polovici, tomu veľmi na kvalite nepridáva. Navyše na konci to núti pozerať na hodinky, koľko ešte ostáva dokonca, čo nemám veľmi pri filmoch rád. Na ázijské pomery ešte celkom dobré, ale druhá kriminálna polovica mi veľmi nesadla a vadilo mi aj dosť málo dialógov a hluché scény. Keby to bolo kratšie, tak by to asi aj bolo na 4 hviezdy. ()
Ja neviem, či som vadný ja alebo tie nové filmy, ale zase ma to vôbec nebavilo. Téma šikany na škole je zaujímavá, ale v tomto podaní to pôsobilo nudne. Ani tá romantická línia ma nebrala a z prístupu Čínskych úradov k šikane mi je na zvracanie. Proste taký nemastný neslaný film o vážnej téme, ktorý nezachránili ani herci, ktorí sa snažili hrať jak o život. 4/10. ()
Reklama