Režie:
Derek TsangKamera:
Fisher YuHrají:
Dongyu Zhou, Jackson Yee, Fang Yin, Ye Zhou, Yue Wu, Jue Huang, Yifan Zhang, Yao Zhang, Xinyi Zhang, Runnan Zhao, Xuanming Gao, Xintong Xie, Ran Liu, Luyun Heliao (více)Obsahy(1)
Príbeh nečakanej lásky medzi snaživou študentkou a pouličným grázlom. Po samovražde študentky priamo v areáli školy sa Chei Nai (Dongyu Zhou) stáva hlavným terčom šikany. Jej hlavným cieľom je príprava na záverečné skúšky a vysokým skóre v testoch si vybojovať vstupenku na Pekingskú univerzitu. Nadpriemerné študijné výsledky však ešte viac podnecujú závisť u agresorov. Náhodná situáciu ju spojí s pouličným bitkárom Xiao Beiom (Jackson Yee). On jej ponúkne osobnú ochranu, ak ona na oplátku bude po dokončení univerzity „ochraňovať svet“. Podarí sa im spolu ich cieľ naplniť? (Kwaichi)
(více)Videa (2)
Recenze (24)
Ja neviem, či som vadný ja alebo tie nové filmy, ale zase ma to vôbec nebavilo. Téma šikany na škole je zaujímavá, ale v tomto podaní to pôsobilo nudne. Ani tá romantická línia ma nebrala a z prístupu Čínskych úradov k šikane mi je na zvracanie. Proste taký nemastný neslaný film o vážnej téme, ktorý nezachránili ani herci, ktorí sa snažili hrať jak o život. 4/10. ()
Téma šikany na školách ve velmi drsném a nevybíravém podání, které přivádí na scénu hrdiny, jimž nelze nefandit, zamrzí pouze to, že systémové řešení spočívá v tom, že se má člověk nechat zabít, zmlátit, aby s tím pak dospělí mohli něco dělat a tvářit se tragicky, nebo sveřepě. Prostě pokrytectví na plný plyn, naštěstí podle čínského scénáře vše dobře dopadne, člověk se musí nechat zavřít do vězení, pak soudruzi nastaví nové zákony a už bude dobře díky aktivním boji proti šikaně. Herectví ok, příběh silný, podvratné idelogické poselství však film posouvá do vod průměru... ()
Citlivý a po všetkých stránkach skvelo spravený film. Kopec krát má možnosť skĺznuť do prehnanej popisnosti alebo do samoúčelných emócií, ale nestane sa tomu tak. Každá jedna postava tu má svoje miesto, charakter a úlohu. Každá jedna postava sa snaží vysporiadať s problémami a každé zakopnutie a nezdar cítiť. Hoci ten je tu často vecou náhody. Šikana tu graduje a stáva sa zlovestným obrazom spoločnosti aplikovateľný na každú jednu školu. (Aspoň si to myslím). Výhoda je, že film tým nastavuje určite morálne zrkadlo, ktoré nás núti premýšľať o správnosti niektorých konaní postáv a tak nás stavia do ich pozície. Zároveň to má veľmi silnú katarziu, stojacu práve na fakte, že herci aj tvorcovia postavám rozumeli a vďaka tomu ich mohli spraviť viac žijúcimi a viac dýchajúcimi. Za mňa vec o ktorej budem ešte pekne dlho rozmýšľať a rozoberať si rôzne emócie, čo vo mne vyvolala. ()
Ta záplava emocí, ale i filmařská neotřelost a drásavě uchopená témata mladé lásky, dospívání a šikany vyvolávají dojem, jako bych se znovu ocitl skoro o dvě dekády zpátky. Asijská kinematografie tehdy přinášela dech beroucí filmy, které skýtaly podívanou mnohonásobně intenzivnější, originálnější a progresivnější oproti západní produkci. Už dlouho jsem ale u asijských filmů to zjitření a nadšení nepocítil - ať už kvůli vlastní okoralosti, ale také protože dálnovýchodní produkce zabředly do stereotypu a neobjevil se žádný strhující nový talent, který by otřásl monopolem etablovaných jmen a jejich očekávaných standardů (Jistě, třeba "Parazit" je dílo ryze geniální, ale u Bonga taky už člověk nic jiného nečeká). "Better Days" navozují stejné nadšení a pohlcují svou náloží absolutních emocí jako kdysi "Go" Isaa Jukisady nebo "All About Lily Chou-Chou" Šundžiho Iwaie, se kterými vedle uvedených témat sdílí také bezmeznou empatii ke svým postavám, popovou formální energičnost a uhrančivé vyprávění. To konkrétně nepodléhá chronologii, ale řídí se podle emoční a dramatické dramaturgie. Film divákům zatajuje určité informace, ale prostě i jen křehké momenty ze vztahu ústřední dvojice a vyrukuje s nimi, až když mají náležitý emocionální dopad. Díky tomu také "Better Days" neustále přidávají nové vrstvy svým postavám a současně vnášejí do půdorysu středoškolského dramatu a teen romance elementy thrilleru. ________ Škoda vyloženě agitačního závěru a příliš plakátového vykreslení policie, které okatě zpřítomňují nutnost uchlácholení čínských cenzorů. Ale na druhou stranu to nesmaže to všechno dobré a ono citové napětí předchozích dvou hodin. ________ Derek Tsang Kwok-Cheung vyrostl v Hongkongu v rodině čínských migrantů, prosadil se jako herec vedlejších partů a nyní za pomoci předních hongkongských tvůrců v roli producentů vytváří skvělé koprodukce, které bodují u kritiky a hlavně u diváků v Číně i Hongkongu. Takový úspěch napříč hranicí obou diametrálně odlišných trhů a publik bývá velmi vzácný. Tsang tak nejen že potvrzuje svůj statut zásadního vycházejícího talentu, ale spolu s např. čínskou režisérkou Bai Xue, jejíž sociální drama "The Crossing" se stalo v Hongkongu hitem, naplňují letitého příznivce kinematografie této geografické oblasti nadějí do budoucna. ()
Bez rozpaků přiznávám, že to na mne mocně zapůsobilo.. Vzala jsem to jako sociálně laděné drama se vším všudy, nefungující rodina, šikana ve škole, obtížnost dospívání, první velká láska.. Tvůrci místy příliš tlačí na pilu, ale to se dá vzhledem k tématu odpustit.. Ti dva se mi dostali pod kůži ihned, ona je křehká, zranitelná a divák má pocit, že by ji chtěl doprovodit domů, aby se jí nic nestalo, no a on je pouliční delikvent s dobrým srdcem a ochranitelským pudem, tomu se odolat nedá.. Závěr bych sestříhala jinak, něco i vynechala, ovšem tu poslední cestu ze školy si chci uložit a zapamatovat.. ()
Reklama