Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Ángel Luis FernándezHrají:
Eusebio Poncela, Carmen Maura, Antonio Banderas, Manuela Velasco, Fernando Guillén Cuervo, Rossy de Palma, Pedro Almodóvar, Victoria Abril, Helga Liné (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Sourozenci Pablo a Tina mají velmi komplikovaný sexuální život. Pablo je úspěšný režisér, vášnivě zamilovaný do mladého Juana, který však jeho lásku dostatečně neopětuje. Tina je transsexuálka, která před lety prodělala změnu pohlaví kvůli svému otci, s nímž žila v incentním vztahu. Otec ji však opustil a Tina je naštvaná na všechny muže. Jejich složité vztahy se točí v kruhu lásky, vášně a především touhy, která je ovládá. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (57)
Je libo dárkově zabaliti? Ano, pane Almodóvare. Pedro si nejen zahrál prodavače, ale od předchozích filmů i vyzrál. Podivné postavičky se zde kumulují v míře nebývalé. Rozkošný je vztah otce a syna policistů. I když mají plnit především komickou úlohu, skvěle předvádí střet naivního horkokrevného mladíčka s již značně obroušeným mentorem. Hlavní dějovou linku nese na svých bedrech Pablo. Všichni jej milují, nebo tedy alespoň pěkná řádka mužů a jedna slečna. Láska některých k Pablovi je tak veliká a spalující, že na často znějící Brelovu píseň se nejvíce hodí Koptův překlad. Neopouštěj mě, lásko prokletá, to by bylo možná ještě výstižnější. ()
Ne příliš originální. Milostný trojúhelník, kdy on je milován jiným než tím, kterého miluje. Ani odloučení city nerozdmýchá kýženým směrem. Dal se očekávat dramatický konec. A. Banderas jako cucák neovládal své majetnické pudy, vtíral se do přízně a choval se neskutečně pokrytecky. Pablo jako citově založený člověk, co má rád kolem sebe vše krásné a barevné. Působení jeho sestry, transky, by stálo za to více rozšířit a ne jen suše podat výpověď, jak to tehdy bylo s jejich otcem. Mimochodem sourozenecké duo zahráno velmi hezky. Oba herci vystihli celou podstatu své postavy. Na okamžik mě zarazila neuvěřitelná kombinace sexuálních orientací a preferencí v rámci jedné rodiny. ()
Asi se budu opakovat, když vyjádřím heslovitě svoje nejintenzivnější dojmy z tohoto filmu: Nešťastní lidé v nelehkých životních situacích, erotický naturalismus, láska, vášeň, touha, posedlost, barvy, emoce, hudba, divadlo, kostel, kokain... Žádný ohled na zaběhlou představu o lásce jako vztahu mezi mužem a ženou, ale všemožné kombinace sexuálních orientací i pohlavních identit. A do toho všeho ohnivá španělština... Almodóvar je génius! ()
...je to presne aké to je - Almodóvar bez Almodóvarovej istoty a vyzrelosti. Komplet príbeh (postavy, dej) je dokonalý a keby to pán režisér písali a točili dnes, tak je z toho výkon rovnocenný s Na dno vášne. Vtedy sa toho ešte nevedeli tak pevne chopiť. Čo ale neznamená, že by tento výkon nestál za zoznámenie. ()
Nelíbej mě, jako bys chtěl prorazit odpad... Můj drahý Almodóvar číslo 14, takže by mě co do otevřenosti už nemělo nic překvapovat. I tak jsem byl zaskočen tím, že Španělsko, to staré dobré katolické Španělsko vypadá v Zákonu touhy víc než v kterýkoliv jiném Almodóvarově filmu jako země [výhradně] teploušů. Možná je to tím, že hlavní bratrský tandem pederast-transka nasazuje laťku proklatě vysoko a ani zbytek ansámblu netrhá partu. Nechápejte mě špatně, queer kinematografii má docela rád, ale problém některých mistrových filmů je v uvěřitelnosti. Za předpokladu, že se děj neodehrává výhradně v zázemí subkultury, je ta homo-jednotvárnost poněkud iritující. Na druhou stranu to není tak hysterické jako Ženy na pokraji nervového zhroucení, které přišly o rok později. Je vždy zajímavé, když se předmětem zájmu ve scénáři vynikajícího filmaře ocitá sám film či kinematografie, což je přesně tento případ. Almodóvar sympaticky láme žanr v půli filmu, jako to posléze udělá ještě několikrát, třeba ve vynikající Špatné výchově, a dává průchodu svým noirovým, hitchcockovským sklonům. A kulisy zvrhlých osmdesátých let se k té dekadenci docela hodí. Víte, mě baví filmy jen točit, nesnesu dívat se na ně. ()
Galerie (24)
Photo © Cinevista
Zajímavosti (14)
- Film sa stal najúspešnejším filmom v španielskych pokladniciach v roku 1987. (Arsenal83)
- Postava Tiny Quintero hraje v divadelní hře Lidský hlas podle Jeana Cocteaua. (NinadeL)
Reklama