Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Funguje v Americe presumpce neviny? Michael Gallager se o tom přesvědčil na vlastní kůži, když jednoho rána otevřel noviny a na titulní straně spatřil svoje jméno. Článek, který následoval, byl celý smyšlený a obviňoval ho ze zločinu, ze kterého měl již být dokonce téměř usvědčen. V té chvíli se dosud úspěšnému obchodníkovi zhroutil život. Proto kontaktuje autorku článku, aby zjistil, co za spiknutím proti jeho osobě vězí. Spolu se pustí do vyšetřování, při kterém vyjde najevo, že vše byla jen pouze léčka, kterou na něj nastražil kdosi velmi nebezpečný... (Bonton Home Video)

(více)

Recenze (39)

Maq 

všechny recenze uživatele

Kdyby někdo natočil takovýhle film o tom, jak čeští poliši ořou s nevinnýma lidma, byla by to pecka! Amerika už to má dávno za sebou a téma bylo poněkud vyčpělé už když Pollack točil tento film. Takže je to spíš taková selanka, nikoli hloupá, leč bez napětí. --- Výsledek kazí i Sally Field - je to dobrá herečka, ale o postavě, kterou zde představuje, by nikdo soudný neřekl, že je "dobrá novinářka". Snad by mohla od plotny psát amatérské recenze na televizní seriály. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Komplikovaný politicky motivovaný případ, kde si státní vyšetřovatelé udělají z nevinného obětního beránka a ten jim to nakonec vrátí.. Není to krimi, nejde o vyšetřování oné vraždy vlivného odboráře v pozadí... Vztah novinářů k odpovědnosti za "polopravdy", které vydávají často za jedinou pravdu pod sluncem..!! ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Couldn't you stop scribbling for a second?! Filmy Sydneyho Pollacka pro mě představují vzor ideálně vyvážené hollywoodské produkce, instantně poutavé a zároveň nerezignující na určitý přesah. Absence of Malice zůstává takový i po několikerém trhnutí oponou. Přestože není tak dokonalým tvarem svého druhu jako třeba Tři dny Kondora, neztrácí zábavnosti a aktuálnosti; ve věku úpadku profesionální žurnalistiky, kdy může kdejaký trotl prezentovat své názory na pochybných internetových platformách je tomu s jeho relevancí právě naopak :-) Novinářka Sally Fileds s kozami, jichž jsem si při pokusech opoustit Irán v doprovodu dcery nevšiml, čmuchá okolo strašidelně vysušeného pseudo-pašeráka Paula Newmana, podezřelého z likvidace odborářského bosse. Její zoufalá, či spíše zoufalecká postava tím, jak jedinečný má talent volit až téměř do posledního okamžiku neomylně chybně (proti profesním pravidlům i v souladu s nimi), ilustruje jaké zlo lze páchat - bez zlého úmyslu. Pollackovo diskutabilní rozhodnutí promísit žánry, aniž by se na prostor jediného filmového okénka ocitl zcela mimo ně, namísto soustředěného budování příběhu podle pravidel jednoho z nich, obětovává strhující biják možnosti zajímavějšího, eklektičtějšího filmu. Nedosáhl sice tak břitkého výsledku jako třeba Lumet v Televizní společnosti, argumenty zpochybňující mantru "práva veřejnosti vědět" předkládá divákovi, který jinak nepochybuje o "právu veřejnosti vědět", argumenty ve prospěch práva na soukromí - tenkrát slábnoucí, dnes již téměř zapomenuté. I know how to print what's true... And I know how not to hurt people. I don't know how to do both at the same time. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sydney Pollack s příběhem ještě z dob, kdy život určovalo to, co se píše v novinách. Dneska kromě bulváru a jeho "inteligentních" čtenářů pologramotů je každému putna, co v novinách najdete, protože je nikdo v tištěné formě nečte. Paul Newman v poněkud tajemné roli, v dokonale vypointovaném a chladně uzavřeném příběhu. Už samotný název dává tušit, že se jedná o inteligentní podívanou. Americké dobovky ze sedmdesátých let (s přesahem do začátku mého rodného desetiletí) mám moc rád. Viděno na trajektu na Milos. ()

kubilov 

všechny recenze uživatele

Paul Newman jako nevinný syn mafiána, jenž se však od jakýchkoliv nezákonných praktik držel dál, musí obhajovat svou nevinu díky nevhodnému článku, založeném na mylných domněnkách, který napsala ošklivá emancipovaná Sally Field, se kterou se někdy mezi řečí naprosto nepřekvapivě vyspí. Nuda, nuda, nuda. Pollack uměl točit jak poutavé (Tři dny kondora), tak nudné (právě Bez zlého úmyslu) anebo politicky naprosto na zabití (Havana), čehož nás díkybohu alespoň protentokrát ušetřil. Ale docela mě s odstupem času teď bavilo koukat na ty vintage počítače, to byla ale asi tak jediná sranda. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (3)

  • Sydney Pollack musel s producenty upravit závěr filmu, protože se zkušebnímu publiku nelíbilo, že reportérka a Gallagher (Paul Newman) nedostali šanci se usmířit. (Rocky62)
  • Film sa natáčal v Miami. (Svadbos)
  • Sally Fieldová později prohlásila: “Newman mě musel bít, ale jemu se do toho vůbec nechtělo. Bál se, aby mě nezranil, přičemž se o scénu se vůbec nestaral. Musela jsem se chovat jako příšera, až jsem ho k tomu konečně přiměla. Byla jsem celá modrá, ale neřekla jsem mu to, aby se necítil špatně." (Rocky62)

Související novinky

Zemřel herec Wilford Brimley

Zemřel herec Wilford Brimley

02.08.2020

V sobotu v ranních hodinách zemřel americký herec Wilford Brimley. Bylo mu 85 let. Brimley se údajně dva měsíce potýkal s ledvinovými problémy, informaci o úmrtí potvrdila jeho agentka Lynda Bensky.… (více)

Reklama

Reklama