Režie:
Edgar WrightKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Steven PriceHrají:
Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith, Diana Rigg, Terence Stamp, Synnøve Karlsen, Lisa McGrillis, Rita Tushingham, Michael Jibson, Andrew Bicknell (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Studentka módního návrhářství Eloise (Thomasin McKenzie) se právě přestěhovala z ospalé anglické vesničky do životem pulzujícího Londýna. Už to může s psychikou mladé holky solidně zacloumat. Mnohem víc ji ale ovlivňují „noční dobrodružství“, které zažívá po usnutí v pronajatém pokojíku vlídné paní domácí (Diana Rigg). Ve snu se vrací časem do šedesátých let, do proslulé londýnské čtvrti Soho a nočního klubu Café De Paris. Tady potkává talentovanou zpěvačku a tanečnici Sandie (Anya Taylor-Joy), které chybí už jen krůček k tomu, aby se stala opravdovou hvězdou. Sandie má silné kouzlo osobnosti, kterému Eloise podléhá čím dál víc, stejně jako stylu, tónu a divokosti zlatých šedesátých. Podléhá jim tak, že si nevšímá, jak mezi všemi těmi barvami začínají převládat temné tóny, a že její noční pouto s minulostí začíná pronikat i do její každodenní existence. Eloise si uvědomuje, že Sandie nemusí být jen výplodem její fantazie, ale skutečnou lidskou bytostí, která ji z minulosti zoufale volá o pomoc. Eloise se jí rozhodne zachránit. Je to šílené? Možná. A nebezpečné? Zcela určitě. (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (437)
Zatím zřejmě nejslabší Edgar Wright, ale určitě pořád minimálně zajímavý. Bavilo mě postupné budování děje, bohužel při zjištění pointy mé nadšení pro film opadávalo, rovněž mě moc nebavily výlety za Sandie. Nechápu z čeho plyne to nadšení že Anya Taylor-Joy je nějaký moderní sexsymbol. Pro mě tedy rozhodně ne. Závěr šokující tak akorát. No a pak se to celé vlastně uzavře. Příště prosím lépe pane Wrighte. 65% ()
Príde mi, akoby to Wright plánoval roky a akoby to za tie roky trochu stratilo relevanciu. Ale aj keď po expirácii a s výnimočne nevýraznou Anyou Taylor-Joy, jedná sa o nezaslúžený prepadák. Režisér sa s tým vyslovene vyhral; všetky tie odtiene tmavomodrej a súboje farieb s hudbou, sú skrátka pastvou pre zmysly. Thomasin je príjemne šialená, Smith démonický a vyzerá jak Chris Issak vo Fire walk with me, a pre Dianu Rigg šlo o určite dôstojnú rozlúčku. Plánujem to kukať znovu. ()
„JEN ABYCH SI TO UJASNIL… VČERA JSTE BYLA SVĚDKEM VRAŽDY, ALE VĚŘÍTE, ŽE TO BYLA VIZE Z MINULOSTI…“ Holčičí film? Holčičí film! Thomasin není žádná šťabajzna, ale sympatický „nedochůdče“, co poslouchá starou muziku a nikomu se nevtírá. Má jakousi schízu a žije dva životy, takže sledujeme současnost a pak minulost, kterou zase ztvárňuje takovej její opak – Tanya. Dlouho (jako divák) tápu, páč zas tolik se toho neděje. Postupně mi dochází, vo co gou a taky, že Wright je slušnej režisér, páč filmově to je fakt hezký. Navíc ty strašidelný scény – podobný nevidíte ani v hororech. Ale furt je to prostě holčičí film! A je to vlastně taková hříčka…. teda spíš píčovina. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mrdá mi v hlavě. 2.) Miluju 60tý léta. /// Thx za titule „farmaister“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Na film „Poslední noc v Soho“ jsem se podíval na kamarádovo doporučení a musím říct, že se mi opravdu líbil. Za mě je to největší překvapení roku 2021. Nejsem velký fanoušek Edgara Wrighta, ale uznávám, že tohle se mu povedlo. Film má sice hororové prvky, kterými prochází tajemno, ale nemyslím si, že většině fanoušků žánru bude připadat děsivý nebo dokonce znepokojivý. To, co má, je poměrně originální příběh, skvostnou výpravu, nápaditou režii, chytlavý soundtrack, spoustu stylu a skvělé herecké výkony. Tvůrci odvedli neuvěřitelnou práci při ztvárnění minulé éry, kdy byla odborně využita móda, barvy a hudba. Thomasin McKenzie je ideální hlavní hrdinkou, která nás provede temnou cestou do minulosti, jež kontrastuje s jejími představami o tom, jak to tehdy vypadalo. A Anya Taylor-Joy nezůstává vůbec pozadu. Doposud předvedla několik skvělých výkonů, ale tento ji posouvá na vyšší úroveň. Velké body dávám filmu i za to, že se na něj mohu s chutí podívat znovu. Na druhou stranu mi přišlo, že v průběhu jízdy do finále ten film nějak divně vykolejí a v závěru má co dělat, aby se úplně nerozpadl. Dokážu pochopit, že nemám úplně dobrý pocit z toho, jak vše skončilo, ale já osobně nekritizuji příběh za to, že nedělá přesně to, co bych chtěl. Zkrátka mě to baví takové, jaké to je. /80%/ ()
Na jednu stranu MeToo natočený voyeristicky upachtěným stylem, který vzbouzí otázku, zda Wright o existenci sexuálního násilí až do nedávna nevěděl, že je z něj tak roztomile paf, a na tu druhou z téhle doslovné a pečlivě vysvětlené študákoviny ve výsledku nevyšlo nic než standardní bitchfight. Protože když dělám přímočaré revenge porno na ose muž-žena bez jakýchkoli komplikujících faktorů, dává perfektní smysl zakotvit u konfliktu dvou žen a smečky mean girls. Skoro jako by tu někdo spíš než o MeToo chtěl mluvit o NotAllMen. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (18)
- Na začiatku filmu je vidieť u Eloise (Thomasin McKenzie) v izbe plagát z filmu Raňajky u Tiffanyho (1961). (Kraken777)
- Drink Vesper, který si objednávají v baru Sandie (Anya Taylor-Joy) a Elois (Thomasin McKenzie), vytvořil spisovatel Ian Fleming ve svém bondovském románu „Casino Royale“ z roku 1953. (NiWi)
- Film je inspirován filmy Don't Look Now (1973) a Repulsion (1965). (SONY_)
Reklama