Režie:
Jindřich PolákKamera:
Josef VanišHudba:
Karel SvobodaHrají:
Marek Perepeczko, Zdeněk Buchvaldek, Jana Janěková, Jaroslava Obermaierová, Dáda Patrasová, Jana Nagyová Pulm, Petr Procházka, Jana Gýrová (více)Obsahy(1)
Řidič starého náklaďáku Charvát (M. Perepeczko) se před půlrokem vrátil z vězení, kde byl za napadení. Kolegové jeho minulost znají, ale před svou bytnou Jarošovou (J. Obermaierová) a jejím desetiletým synkem Míšou vystupuje Charvát jako bezúhonný a spolehlivý člověk. Jedné víkendové noci muž sveze dvě studentky (J. Nagyová a D. Patrasová), kterým ujel poslední vlak. Neovládne své potlačované touhy a na odlehlém místě jednu z dívek znásilní a obě dvě zavraždí. Jejich těl se zbaví na velké skládce. Jenže mrtvoly druhý den objeví starý lesník, a tak se hned rozběhne pátrání. Vyšetřovatel Kameník (Z. Buchvaldek) se zpočátku nemá čeho chytit, tím spíš že korunní svědek záhy zemře na infarkt. Přesto se však díky pečlivé kriminalistické práci podaří dát dohromady několik stop, které ukazují správným směrem… (Česká televize)
(více)Recenze (229)
"Kamaráde, tak kam mě svezeš?" "Do hajzlu." Silnější tři hvězdičky, řemeslně je to na úrovni, a když je na scéně M. Perepeczko, všechno šlape, jak má. Buchvaldek coby vrchní vyšetřovatel se k roli nejspíš dostal jako komunistický kádr než schopný herec, navíc při výslechu oběti/svědkyně jen narušuje její osobní prostor a dokola klade otázku, proč znásilnění nenahlásila dřív. Ještě víc mě ovšem iritoval Míša Jaroš, kterého ve škole nenaučili, že čeština disponuje pátým pádem. Jeho neustálé "pane Charvát" mi trhalo uši. ()
Občas, když mi bouchnou saze a jsem pod náporem ženské jednoduchosti a stupidity v práci, mám k tomu rčení, že "na ženské nesmí nikdy zaschnout krev". Hlavně na té dané, co mě zrovna točí a nedokáže porozumět. Škoda, že se tímto heslem neřídil i šofér Charvát. Ten je namísto pořádnýho facana rovnou poslal prdět do hlíny... I přes to, to byla velice fascinující úchylka. Brrrrrr 65% ()
Stále nadčasový kriminální snímek s výborným Markem Perepeczkem, který dokonale ztvárnil vraha Dády Patrasové a Jany Nagyové. Patrně nejlepší normalizační detektivka, navíc se silným závěrem. Drsná atmosféra, skvělá hudba Karla Svobody a pečlivě vygradovaná režie Jindřicha Poláka, který potvrdil, že umí točit i jiné žánry než "jenom" dětské filmy a seriály. ()
Jako malou mě rodiče odehnali od obrazovky a když jsem povyrostla, byla jsem pak tímhle českým thrillerem zklamaná - čekala jsem, že to bude mnohem drsnější:-). Na svou dobu každopádně solidní kriminálka s důrazem na psychologii vraha a ponurou "retro" atmosférou. Hodnoceno pohledem současného diváka - mírný nadprůměr. 60% ()
Jindřich Polák byl velký perfekcionista a Smrt stopařek podle toho vypadá. Napřed nás důkladně seznámý s tragickým nitrem hlavního padoucha, pomocí velmi naturalistických vražd nám ho dokonale zhnusí a na závěr vše vyřeší napínavě natočenou policejní akcí. Výslednému dojmu pomáhá ruční kamera (která se ale neklepe jako pes vyhnaný na mráz, jak bývá zvykem dnes), neokoukaný Marek Perepeczko v titulní roli a také Svobodova místy tak trochu morriconeovská hudba. ()
Galerie (14)
Photo © Filmové studio Barrandov / Miloslav Mirvald
Zajímavosti (22)
- Vůz, kterým jezdil Charvát (Marek Perepeczko), je nákladní automobil značky Roman R 8.135 F. Stejným jezdil skutečný vrah Miroslav Somora. (Kirman)
- Marek Perepeczko byl podle vyprávění herců velice milý člověk. (M.B)
- Polského herce Marka Perepeczka pro postavu vraha objevil režisér Polák v barrandovské kartotéce a obsadil ho, protože uměl zahrát roli přesvědčivě. Perepeczko se kvůli filmu uvolnil na celé čtyři měsíce ze závazků ve Varšavě a režisér měl výjimečně k dispozici herce po celou dobu natáčení, což by s československým hercem nešlo tak snadno. (BoredSeal)
Reklama