Režie:
Jakub KronerScénář:
Adriana KronerováKamera:
Mário OndrišHudba:
Marián ČekovskýHrají:
Táňa Pauhofová, Antónia Lišková, Gabriela Marcinková, Zuzana Norisová, Emília Vášáryová, Jiří Bartoška, Tomáš Maštalír, Ján Koleník, Jakub Prachař (více)Obsahy(1)
Láska má mnoho podob a nakonec si najde každého, vzkazuje zimní romantická komedie Šťastný nový rok, jejíž příběh začíná těsně před Vánocemi a končí na Nový rok. Film se odehrává v pohádkově zasněžených Vysokých Tatrách, kde se na jednom místě sejde parta kamarádek, jejich blízcí i úplní cizinci. Každý z nich tu má svůj vlastní příběh. Během několika dní dovolené bude někdo z nich čelit především trapasům, jiný zas životním výzvám nebo změnám, někdo bývalým a jiný naopak budoucím láskám. Na všechny bez rozdílu ale čeká řada romantických a komických situací a jedno velké překvapení. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (289)
Jsem patriot, ale tuzemskou tvorbu moc nemusím a pokud mohu, často se jí vyhnu. Na ŠNR jsem se těšil už od momentu kdy jsem zjistil, že obsazení dominují má oblíbená jména - Pauhofová, Norisová, Vašáryová a Maštalír. Po shlédnutí filmu musím konstatovat následující - pecka! Sice je film plný starých klišé a leckdy ohraných zápletek, ale funguje to tak krásně svižně a zábavně, že to nakonec vůbec neberu jako špatnou věc. Na nic se netlačí, film uteče a já mám pocit, že jsem letos konečně dostal film z našich krajin, po jehož shlédnutí se nemusím opět klepat strachy, co uvidím příště. Po takových blábolech jako Ženská na vrcholu a Špindl 2 se do třetice tahle romantická komedie z hor povedla! 80% ()
Milenky na horách? Hurá, nevedel som sa fakt dočkať! Ale teraz vážne. Už nestojí otázka, prečo sa točia také sračky, keďže odpoveď je jasná - pretože to napĺňa kiná. Takže otázka skôr znie, čo za degeneráti chodia na toto pozerať? Dementné dialógy, 40-ročné baby hovoria ako deti a pýtajú sa či existuje láska na celý život. Na druhej strane pubertiačka, inak odporné decko aj herečka, radí babke nájsť si sexy muža a potom desaťročné dieťa tam nechajú pokojne hrešiť, lebo to vraj vyzerá cool. Ale inak je to akože film so sviatočnou atmosférou, kde je každý maximálne vulgárny, to fakt pridalo na atmosfére. Ešte horší bol ale spev Prachařa, ktorému nechýbal povestný teplý kukuč, ale Majeský pobehujúci so psom ani Elton John ho snáď ešte dúhovo predbehol. A do toho sa pridala neznesiteľne hysterická Kadeřávková, z ktorej kŕčové žily vystúpia až do krku. A že tu niekto chválil Tatry? Ako super, ale na to mi stačí aj Živá panoráma na Dvojke. ()
Do podobných filmů už jdu prost veškerých nadějí a předpokládám, že si zase zaodpaduji. Tentokrát jsem ale sám sebe překvapil tím, že jsem udělil tak závratně vysoké hodnocení. Příběh přitom tradičně za mnoho nestál, nenadchly mě ani herecké výkony (i přes poměrně slušné obsazení), opět se velice hrálo na city (ale s tím se musí u vánočních filmů počítat), větší část dialogů byla podle očekávání na pěst a příšerně napsaná linka Bartoška- Vášáryová byla zoufalou telenovelovou záležítostí. Při vší té bídě jsem si ale našel několik momentů, kdy jsem se docela slušně zasmál, takže si tu hvězdičku dokážu sám před sebou obhájit. ()
Ty krávo, těch šedesát a něco mě dost vyráží dech. Nebýt toho, že jsem se párkrát zasmál nad úplnou debilitou toho všeho, byl by to odpad. Přemýšlel jsem, v čem vlastně spočívá romantika toho filmu - v tom, že většina postav se chová nelogicky a infantilně? V tom, že většina situací se vyřeší jen tím, že se dvě postavy potkají, zapomenou na to, že byly ještě před několika minutami v nějaké konfliktní situaci a jede se dál? Popřípadě, že k téhle situaci nedojde vůbec? Jediný správce hotelu v podání Jakuba Prachaře předvedl něco, čemu se dá říkat vývoj, sice primitivní, ale byl bohužel jen jeden. Romantickou linkou by se dala nazvat ta s Vašáryovou a Bartoškou, problém je, že první z postav jen vypráví a ta druhá chodí a hledá, takže se ke slovu (jedné větě) dostanou až na konci filmu. Díval jsem se, že Jakub Kroner je mladý slovenský talent, natočil pár celkem dobrých kraťasů a jednu téměř generační věc ze současného Slovenska, ale tohle je příšerný. Technicky dobré, nechápu, jak na takovýhle "příběh" získali tolik známých herců. Scénáristou snímku byla snad režisérova sestra, manželka (??), která asi hlavně by si měla příště rozmyslet, který scénář se natočí a zda za něco takového vůbec chtít peníze. 10%. ()
Tak sladký až jsem se z toho málem poblil. Prosím víc takovýhle filmů, kde je všechno hezounký a pěkňounký s naprosto originální tématikou "hledání nového partnera, protože jí opustil" zaobalené do vyvoněné vánoční atmosféry. K tomu jako bonus naprosto originální příběh bohatého "prince", který hraje chudého, aby zapadl mezi nás obyčejné smrtelníky, a jeho sluha hraje zase toho bohatého, protože je naprosto vzrušující, že si vymění role. Jako to bude mít dopad? :-O A co na to ony dívky, které hledají svýho vysněnýho chlapa? ()
Galerie (88)
Zajímavosti (8)
- V jedné ze scén si Táňa Pauhofová (Hana) dělá legraci, že je Adina Mandlová a vlastní nějaký dům. Ve filmu Lída Baarová (2016), kde měla Táňa Lídu ztvárnila, měla za kamarádku právě Adinu Mandlovou. (pityty)
- V původní slovenské verzi mluví Hana (Táňa Pauhofová) a Bára (Zuzana Norisová) svým mateřským jazykem, tedy slovenštinou, kdežto do české verze herečky samy sebe předabovaly do češtiny. (rublik05)
- Film se odehrává ve Vysokých Tatrách, v Grand Hotelu Kempinski u Štrbského plesa. (Popinodan)
Reklama