VOD (2)
Série(13) / Epizody(70)
-
Season 1 (1989) - 10 epizod
-
Season 2 (1990) - 9 epizod
-
Season 3 (1990) - 11 epizod
-
Season 4 (1992) - 3 epizod
-
Season 5 (1993) - 8 epizod
-
Season 6 (1994) - 4 epizod
-
Season 7 (2000) - 2 epizod
-
Season 8 (2001) - 2 epizod
-
Season 9 (2003) - 4 epizod
-
Season 10 (2005) - 4 epizod
-
Season 11 (2008) - 4 epizod
-
Season 12 (2010) - 4 epizod
-
Season 13 (2013) - 5 epizod
Obsahy(1)
Malý belgický detektiv Hercule Poirot (David Suchet) s knírkem upraveným dle pravítka a neuvěřitelně bystrou šedou kůrou mozkovou řeší případy, na které slavná britská policie ani Scotland Yard nestačí a to již od roku 1989 dodnes v této nejslavnější volně inspirované adaptaci předlohy královny detektivek Agathy Christie. (monolog)
(více)Recenze uživatele laepus k tomuto seriálu (71)
Zrcadlo mrtvého muže (1993) (S05E07)
Dost tajemná a ponurá atmosféra, jaká se u Poirota vyskytuje jen výjimečně - musím ale přiznat, že raději mám ty uvolněnější a zábavnější díly. ()
Krádež klenotů v hotelu Grand Metropolitan (1993) (S05E08)
Hezký vtipný rámes se Šťastným Lenem, na druhou stranu pokud nejde o vraždu, nejde o nic, jak se říká - tady se ale autorům podařilo doslova z ničeho uplést alespoň něco - Poirot na dovolené u moře sledující divadelní detektivku a hudební motiv v provedení plážového brassbandu zabaví. ()
Vánoce Hercula Poirota (1994) (S06E01)
Nejlepší bezhastingsový díl - krásná vánoční atmosféra, která na mě z tohohle dílu dýchne i v půlce srpna - krásně Poirot zachraňuje Jappa ze zajetí zpěvumilovné rodiny - krásně se Poirot vymlouvá z Jappova vánočního dárku - krásně je upraven hudební motiv do vánoční aranže. ()
Případ v ulici Hickory (1995) (S06E02)
Díky krásně propracovanému vztahu Poirota a Jappa a jejich gastronomické linky táhnoucí se celým příběhem se jedná o jeden z nejpříjemnějších dílů vůbec. ()
Vražda na golfovém hřišti (1996) (S06E03)
Pokud bych nějakému dílu mohl dát víc než pět hvězd, byl by to bez debat tento díl. Krásně zamotaný příběh s přesahem do minulosti, velkým množstvím omylů, zfrancouzštělým hudebním doprovodem a dostatkem vtipu je pro mě pouze doplňkem romantické Hastingsovy linky, která se táhne celým příběhem a pokaždé (opravdu pokaždé!) mě ten konec naprosto rozseká. Prostě a jednoduše nádhera. ()
Němý svědek (1996) (S06E04)
Tenhle díl mám rád - odehrává se dost možná v nejkrásnějším prostředí ze všech Poirotů (Windermere je kouzelné místo), foxteriér je nepopsatelně kouzelný, Poirot mluví s duchy - dostatek mrtvých i podezřelých, velké dědictví - zkrátka vše, co je třeba k dobré zábavě. ()
Vražda Rogera Ackroyda (2000) (S07E01)
Dost možná nejsrdcovější díl ze všech - zejména díky nepřekonatelnému dabingu dvojice Kostka (Poirot) a Fišer (Japp), ale i stavbou příběhu, kdy je vyprávěn z pozice vrahova deníku, také Poirotova marná snaha zabydlet se na venkově, přestože je naprosto městský typ toužící po ruchu a shonu se mi líbí, protože sám jsem úplně stejný :) ()
Smrt lorda Edgwara (2000) (S07E02)
Dlouhé díly s Hastingsem jsou nejlepší - krásný díl plný nostalgie a vzpomínek. Četl jsem i knížku a dost to odpovídá, což je v tomto případě rozhodně dobře. ()
Zlo pod sluncem (2001) (S08E01)
Jeden z nejoblíbenějších se spoustou zajímavých postav... díl z poslední série, kde ještě byl Japp, Hastings a slečna Lemonová = starší díly jsou mnohem vtipnější a točené s větším nadhledem než ty nové, dlouhé, napínavé, temné, vážné... a tady je navíc i dabing s Petrem Kostkou v roli Poirota, který je pro mě ještě lepší než Jaromír Meduna... ()
Vražda v Mezopotámii (2001) (S08E02)
Příjemný klidný díl - mám rád dabing s Petrem Kostkou, jeho hlas je pro mě sametovější a barevnější - Hastings je zde výjimečně v roli vztahového rádce, hudba je krásně naaranžovaná do orientálního stylu, Poirot loví moskyty a zápletka táhnoucí se do dávné minulosti taky stojí za to. ()
Pět malých prasátek (2003) (S09E01)
Tenhle díl má pro mě dva obrovské plusy - 1. je ze své podstaty úplně odlišný od všech ostatních dílů - jak průběhem, tak i závěrem, 2. má vynikající "neopoirotovskou" hudbu, která občas dosahuje až symfonických rozměrů. ()
Temný cypřiš (2003) (S09E02)
Poklidný díl z anglického venkova s odsouzenou k smrti, kterou musí Poirot vyrvat oprátce - samozřejmě že se mu to podaří. Tahle série je pro mě osobně tou relativně nejslabší - tady tu čtvrou hvězdu zachraňuje pouze má oblíbenkyně Kelly Reillyová, které to tady neskutečně sekne a taky jedna hororová scéna jak z Indiana Jonese... ()
Smrt na Nilu (2004) (S09E03)
Nechápu, jak to může někdo srovnávat s oscarovou verzí s Ustinovem... Tohle je televizní produkce na té nejvyšší možné úrovni a tvůrci se s tímhle jedním z nejznámějších a krásně vyzápletkovaných dílů poprali více než dobře. Mám rád tenhle díl a jsem s ním vždy více než spokojen. ()
Poslední víkend (2004) (S09E04)
Tenhle díl mi nikdy nijak nepřirostl k srdci - mdlé a nepříjemné postavy, nezajímavé prostředí - navíc tenhle díl není ani vtipný, ani tajemný, ani napínavý... nebýt luxusního výstřihu té blonďaté herečky, nedostal bych se zřejmě ani na tři hvězdy... ()
Záhada modrého expresu (2005) (S10E01)
Z novějšíchch nehastingsových dílů jeden z těch nejlepších - proč? Vynikající herecké obsazení (Nicholas Farrell, Elliott Gould, Jaime Murray, James D´Arcy) + skvělá hudba s několika dobovými fláky + krásná narážka na Orient expres + lehce zamilovaný Poirot + prostředí vlaku a francouzské riviéry ()
Karty na stole (2005) (S10E02)
Slušný díl, na kterém mě nejvíc zaujala luxusní Shaitanova rezidence, retro barevné vzpomínkové flashbacky a hlavně rekonstrukce bridgeových partií, i když téhle hře absolutně nerozumím. ()
Rodinné sídlo (2006) (S10E03)
Příjemný díl na víkendové odpoledne - jeden z mála dílů, ve kterém alespoň jeden z "okolních" herců dokáže konkurovat Suchetovi - samozřejmě že je to Fassbender. Dalším plusem je pachatelův závěrečný "výlev" jako z Psycha. ()
Čas přílivu (2006) (S10E04)
Tak nasraný a nekompromisní Poirot při závěrečném hromadném kartáči se jen tak nevidí! Samotný díl je hodně psycho a pěkně zamotaný, ale ten závěr je absolutní! ()
Smrt staré posluhovačky (2008) (S11E01)
Povedený díl plný podezřelých, kdy až do konce není jasné, kdo to byl; k tomu tajemná atmoška dávné minulosti, změněné identity, nepravá jména, všichni lžou - dobrý díl. ()
Kočka mezi holuby (2008) (S11E02)
Nejlepší byly ty dvě mladé buchty Julia a Jenny, jinak to nijak zásadně nevybočuje z agathiny klasické kompozice - uzavřené prostředí - okolo pěti podezřelých - nějaké ty vraždy - ztracené rubíny - státní převraty atp. ()