Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (116)
Série jako celek je neskutečný scénáristický odpad. Podívat se jen na epizody 1-7-8 (a požná jen ty poslední dvě) a dojem ze seriálu by byl o 200% lepší. Nejenže vyprávění je plné trapné vaty, ale navíc obsahuje několik obrovských přešlapů, které ho žánrově degradují na hranici odpadu. Za prvé, Jacob ani nevěděl co se na místě činu stalo. Takže lhal, jako by někoho kryl. Dále, policie tvrdila, že ten kdo ho nahlásil (nějaká co běžela kolem) ho otočila a prakticky tím znehodnotila místo činu. S touto informací se nijak nepracuje (přestože Jacob tvrdí, že ho otočil také… nikdo nic nenamítal). Otec od první epizody mluví o Jákobovi v minulém čase - jako kdyby byl mrtvý - angličtina má jasná pravidla. To je snad největší fail celého scénáře. Neschopnost pracovat s dějem. Místo vyšetřování a hledání stop se prakticky většinu času děje v tom jak se každý cítí. Co si myslí. Co si asi myslí ostatní. Jak se chovají ostatní. A jak je to vlastně hrozné, když někoho takhle podezírají. 80% času se tráví jen tímto odpadem, místo předmětu celé série: obhajoba Jacoba a vyšetřování případu. To že Jacob se chová jako mentál (asi v polovině mi bylo úplně jedno jestli ho zavřou nebo ne), jeho otec je jako idiot (tolik vyloženě debilních rozhodnutí na jednu postavu snad v žádné jiné sérii nepamatuju) a matka je neustále totálně psycho, jen umocňuje celé scénáristické zoufalství. Celkem vzato, s jiným scénářem nebo jako celovečerák, by to bylo alespoň koukatelné. Takhle to uniklo odpadu jen díky posledním dvéma epizodám. ()
Jsou prospasti, které ani bezpodmínečná láska neumí zaplnit. Ačkoliv se tahle minisérie v závěru odklání od (asi méně stravitelné) literární předlohy Williama Landaye, jedná se i tak o velice depresivní záležitost, ve které nakonec nejde ani tak o vraždu. Veškerou jeho temnotu totiž definuje odcizení a existenciální nejistota matky v konjunkci s citovou zamlklostí jejího jediného syna. Po technické stránce tady nechybí nic, atmosféra výborná, herci jsou dobří až velmi dobří. Co ale nepěkně bije do očí jsou všudypřítomná klišé, která si tvůrci vzhledem k omezené délce jednotlivých dílů mohli odpustit. ()
Pro tajemnou vražednou postavu byl ten kluk ideální volbou, vypadal jako neviňátko, ale klidně bych věřil, že zapíchnul celou třídu. Epizody dějově moc nepospíchají, ale ta nejistota rodičů, jestli mají doma mladýho vrahouna, nebo ne, dělá seriálu obří službu. Nemuselo by to celé působit tak nablejskaně, ale jako ponor do psychologie rodiny a právního dramatu to funguje nadmíru dobře a nakonec tu slabší pětku nasolím. ()
Apple nenastartoval zrovna nejlépe. Nenabídl vyloženě konkurenci, co více ani ne ve většině kvalitní obsah. O to větší je toto překvapení, stylizované do určitého severského drama s krimi podtextem, ale v americkém prostředí. Slibně to začíná, slibně končí, ale prostředek k tomu je určité pohazování příběhem sem tam, nějaká omáčka, která není vyloženě kyselá ani trpká, ale už jste ve filmu slízli lepší. I přes sympatické herecké výkony, příjemně temnou stylizaci kamery i prostředí nebo i dostačující hudbu se nedá říci, že jsem byl plně spokojen a naplněn očekávání z popisů nebo i prvních epizod. Stále ale ve výsledku mluvíme o jednom z nejzajímavějších počinů, který u Applu zatím vznikl. Což je po přibližně tři čtvrtě roce existence s (údajně) konkurenceschopným portfoliem sakra málo. ()
Jedno jediné slovo ma napadá v súvislosti s týmto seriálom, a síce - neistota. Tá začala už od prvých minút, kde si divák musí klásť stále tú istú otázku: spravil to, alebo nie? A tak stále dokola. Aj samotné vyšetrovanie prípadu malo čo ponúknuť, pričom pekne postupne začali vychádzať najavo rôzne skryté tajomstvá, samozrejme hlavne tie toho hlavného podozrivého. Záver by sa mi viac páčil, keby som si už tam nemusel klásť tú otázku, a nie, že tu divák zostane ďalej v neistote. Je to vlastne pat, a to u tohto typu seriálov či filmov nemám rád. Silný nadpriemer. 85/100 ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Jaeden Martell a Chris Evans zde hrají syna a otce. Spolu se už objevili ve filmu Playing It Cool (2014), kde hráli stejné role a předtím ve filmu Knives Out (2019), kde hráli jako bratranci. (SONY_)
- Rovnako ako dej seriálu, aj jeho natáčanie prebiehalo v meste Newton, štát Massachusetts. Taktiež scény z Mexika sa natáčali v Mexiku, v oblasti Nuevo Vallarta, štát Nayarit. (Real Tom Hardy)
- Stejně jako ve filmu Avengers: Endgame (2019) i zde zazní z úst Chrise Evanse věta: „Whatever it takes.“ (Mikahu)
Reklama