Režie:
Philippe HarelKamera:
Gilles HenryHudba:
Philippe EidelHrají:
Benoît Poelvoorde, José Garcia, Daniel Ceccaldi, Sacha Bourdo, Antoine de Caunes, Fernand Guiot, François Berland, Christelle Cornil, Nicole Valberg (více)VOD (1)
Obsahy(1)
"Snaha ujet pelotonu je v lidské povaze. Každý z nás občas sní o úniku. O úniku samostatném, občasném či trvalém. Dnešní doba náš ale vede k tomu, abychom šetřili silami a zůstávali v řadě. Abychom dali přednost vytrvalosti před výbušnou silou okamžiku. Pouze šampión má právo uchovat si touhu po vítězství a slávě, onen pozůstatek mládí, hravého a toužícího po výbojích. Nechceme vyprávět o osudech vítězů, neboť o životech velkých mužů se můžeme dočíst v jakékoli encyklopedii. O existenci Ghislaina Lamberta nenajdete zmínku v žádné z nich. A přesto jeho životní příběh má k naší vlastní přirozenosti zdaleka nejblíže..."
Tento poetický prolog uvádí hořkou belgicko-francouzskou komedii Kolo Ghislaina Lamberta, která vypráví o aktérech tak těžkého a nevděčného sportu, jakým je cyklistika. Ten, kdo měl někdy v životě před sebou táhlý kopec, kdy se za každou další zatáčkou objevovalo jen další stoupání a on myslel jen na to, jak zahodí své kolo do příkopu a lehne si do trávy, bude tímto, na první pohled nenápadným, filmem nadšen. Protože, pod místy bláznivou komedií, nalezne hlubokou pravdu o lidském životě a o sportu. Protagonistou příběhu je ve Francii velmi známý a oblíbený komik Benoit Poelvoorde. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (25)
Všechny ty peripetie okolo vrcholové cyklistiky jsou sice brány s velkolepým nadhledem, ale výsledkem je stejně snímek, který plně docení jen příznivci tohoto sportu. Od francouzské komedie jsem očekával daleko více humoru a přetáhlá stopáž rozmělňuje i těch málo přítomných vtípků. Mít to větší spád, je výsledný dojem o dost lepší. Pro mě průměr za 2,45* ()
Nejzajimavejsi na tomnhle filmu mi prislo to, ze jsem si az do pulky myslel, ze je to film ze 70. let... :))) Az pak jsem zjistil, ze je z roku 2001. Tu atmosferu a styl sedmdesatkovych francouzskych komedii vystihli tvurci spickove, to je bez debaty. Jinak spise usmevna (neni to zadna rachanda) komedie z cyklistickeho prostredi. 3+ ()
Velmi oceňuji nápad natočit film, který se v podstatě celý točí okolo profesionální cyklistiky. A jestliže máte alespoň hrubé znalosti tohoto sportu a víte jakými pravidly se řídí "týmová politika" nebo kdo je to lídr, domestik, vrchař či spurtér a že nejslavnější závod je přece Tour de France, bude se vám tato hořká komedie líbit o to víc! ()
Mrazivá komedie, jež je od začátku kritikou profesionální cyklistiky a přeneseně jakéhokoliv profesionálního sportu vůbec. Za možnost sledovat vrcholné výkony mu platíme přeměnou sportu v průmysl. Touha po úspěchu se mění v jeho nutnost bez ohledu na prostředky, kromě nutnosti navenek, mediálně zachovat kredit (kdo přesto promluví, stává se zrádcem). Hrdina začíná v nízkých kategoriích a spíše souhrou náhod, známostí a štěstí se dostává výše. S růstem jeho profesionality roste i tempo filmu. Poslední půlhodinka, kdy se hlavní aktér, zamotaný do pasti reklamy a týmové spolupráce, mění v trosku apatickou k tomu zvrácenému pozdvižení okolo své osoby a posléze v obětního beránka televizního času své firmy, mi vyrazila dech. Film nedoporučuji nikomu, kdo si nechce zproblematizovat případné iluze o kreditu profesionálního sportu. 8/10 ()
Cyklistika ma prilis nezaujima, takze je uspech, ze som film bez naznaku nudy dopozeral do konca. Skoda, ze film nebol viac v komedialnom style, lebo najviac sa mi pacili sceny v ktorych Benoît Poelvoorde predvadzal nieco komicke. Na druhej strane ale ukazal, ze sa nestrati ani v dramatickych ulohach. Vysledkom je zaujimavy film o netradicnej teme. ()
Galerie (10)
Photo © TF1 Films Production
Zajímavosti (1)
- Ve scéně v biografu si lze na stěnách všimnout filmových plakátů z tehdejší doby. Jedná se konkrétně o snímky Roztržitý (1970) a Pošetilost mocných (1971). (MrHousenka)
Reklama