Režie:
Jean RenoirKamera:
Lucien N. AndriotHudba:
Michel MicheletHrají:
Paulette Goddard, Burgess Meredith, Hurd Hatfield, Francis Lederer, Judith Anderson, Florence Bates, Irene Ryan, Reginald Owen, Joe Ploski, Harry Semels (více)Recenze (3)
Presne ako pri Bunuelovom filme, aj tu mi chýba dejová stopa s neskutočnou kvalitou knihy. ()
Renoir natočil zaujímavú romantickú drámu rozprávajúcu o rôznych životných situáciách, ktorými si musela prejsť mladá komorná v prostredí zámožnej rodiny, pričom sa príbeh nevyhol láske, intrigám a smrti. Taká klasická žánrovka, ktorá ničím neurazí a pokiaľ beriem do úvahy rok, v ktorom bol tento snímok natočený, tak slušná výprava. Paulette Goddard vcelku sympatická herečka. Celkom milo som bol prekvapený a na jedno zhliadnutie určite odporúčam, aj napriek tomu, že zub času sa na tomto filme podpísal značnou mierou. 65 % ()
Chtěl jsem, ale nemůžu se ubránit srovnání s Buńuelovou verzí téhož příběhu, který mi přijde hutnější a především provokativnější, než je tento pokus. Deník komorné Jeana Renoira je povedený, má několik výborných scén a ani chviličku nenudí. Pauletta Goddard je v roli Celestýny výborná, stejně jako třeba Francis Lederer, který hraje Josepha, ale stále se nemůžu ubránit dojmu, že tento snímek je poněkud sterilní a nenabízí víc, než jen umné převyprávění příběhu dívky, která se ocitne uprostřed rodinných a třídních třenic... André Bazin kdysi označil tento snímek za nejlepší Renoirův americký film a americká produkce je dle mého soudu právě to, co tomuto snímku uškodilo. Vzhledem k tomu, že vyvrcholením příběhu jsou události související s oslavami dobytí Bastily (ať už radostnými ze strany většiny lidí, či smutnými ze strany zhrzené aristokracie), bývalo by jistě lepší, kdyby tento byl natočen ve francouzštině a s francouzskými herci. Přece jen mi na Celestýnu víc pasuje Jeanne Moreau než Pauletta Goddard. Přesto jsem se bavil a byl jsem s výsledkem spokojen: 3 a 1/5 * ()
Galerie (10)
Photo © United Artists
Reklama