Režie:
Adam RifkinScénář:
Adam RifkinKamera:
Joey ForsyteHudba:
Marc David DeckerHrají:
Judd Nelson, Bill Paxton, Wayne Newton, Lara Flynn Boyle, James Caan, Rob Lowe, Claudia Christian, Adam Rifkin, Tony Cox, Charles Winkler, Arturo Gil (více)Obsahy(1)
Příběh muže, který je přes den úchylným popelářem a po večerech se snaží dělat komika. Lidé na jeho výstupy chodí ne proto, že by byl dobrý komik, ale proto, že mu vyrostla na zádech třetí ruka. Podstatná část filmu se však odehrává na smetišti, kde je svým pánem. (Terva)
Recenze (13)
Další z těch totálně ujetých komedií, u kterých mám pocit, že jsou přesně pro mě. Teoreticky je to taková umírněnější Troma, která má hlavu i patu, dává smysl a dokonce i nějaké poselství, ale i když u Tromy miluju tu záměrnou nelogičnost a hloupost, tak i tohle smysluplnější podání mi dost sedlo a vůbec nemůžu říct, že bych se při tom byť jen chvíli nudil. Naopak, bavilo mě sledovat, s čím vším to ještě přijde a kam se to celé posune. Navíc si myslím, že si z toho hodně scén budu ještě hodně dlouho pamatovat, protože něco takhle undergroundového a zároveň poutavého a málo zahleděného do sebe se opravdu jen tak nevidí. A popravdě je to radost sledovat, když to takhle krásně funguje. Není to sice tak dokonalé, abych tomu dal plný počet, ale užil jsem si to hodně a i když jsem u toho neměl co chvíli záchvaty smíchu a spíš se jen příjemně pousmíval, i tak mě to oslovilo a bavilo mnohem víc, než kdejaká jiná komedie. Devadesátky byl holt divoké i v USA, přičemž tohle si bere i to nejlepší z osmdesátkové kinematografie a taky do toho přidává dost svého. 4* ()
Jak píše Paldini=D Ten večer si pamatuji jako včera. Bylo nám někdy v polovině devadesátek okolo deseti let, když mě a kamaráda nechali rodiče na silvestra samotné doma. Téměř celý večer jsme pařili na kompu slavnou strategii "Dunu 2" , bo alkohol ještě nepřipadal v úvahu a někdy uprostřed noci si sedli k televizi. To co jsme viděli nás celkem poznamenalo=D V první řadě nás jako děti (v době kdy nebyl internet) rozhodila scéna na smetišti s popeláři a jimi nalezenou mrtvolou mladé dívky..z toho jsme vydedukovali, že se film nyní začne otáčet okolo vyšetřování oné vraždy. Ovšem ve chvíli, kdy začal popelář té hnijící mrtvole olizovat bradavky, bylo nám jasné,že ve tři ráno na silvestra nepustili na Nově zrovna obyčejnou kriminálku=D Tento film jsem viděl naposledy právě jako dítě, ale dodnes si pamatuji pár extrémních scén, jako byly třistakilové kurvy popelářů, eventuelně svačinka Billa Paxtona, když si vyndal kuře z lednice. Extrémní záležitost=D ()
Nezapomenutelná undergroundová komedie z amerických devadesátek. Originální zápletka, humor či postavy plné bizarností budou mít na svědomí, že si asi řadu scén odtud budu dlouho pamatovat. Jestliže působí hlavní herec Judd Nelson trochu nezáživně, s ohledem na postavu málo schopného komika mu to asi odpustím, neb všechno dění kolem něj to hravě vynahradí. Obzvlášť díky Billu Paxtonovi coby popeláři, kterému během dne rozhodně není cizí skloubit spolu svéráznou komiku se svým milovaným akordeonem dohromady s naprosto nechutnými eskapády a já jen čuměl, co byl tento herec v rámci komediálního výkonu schopen provést a sehrát. Wayne Newton jako věčný hledač talentů skvěle přihává a s nebývalým smyslem pro černý humor se v menší roli doktora činí i James Caan, ale co by byl tenhle film bez Paxtona a jeho nespoutané kreace? Zajímavé je, že snad vždycky když jsem nabyl dojem, že z Muže se třema rukama vzejde nakonec tradiční americký film (jen s neotřelejším humorem), který se už brzy překlopí do citového vydírání, tak jsem byl záhy překvapen zvratem nebo scénou, kde jsem se naštěstí přesvědčil o opaku. I zajímavých témat z daného prostředí se tu najde pár, ať už zneužívání člověka s anomálií pro senzaci či otázka, jak pracovat vlastně s komikem, který má sice jistou přednost a potenciál k úspěchu, ale jeho talent je mizivý a pouhý přihrávač daleko schopnější? Očekával jsem napjatě, jak ti dva své chystané číslo propracují a přes dvě neskonalé rány pro Martyho jsem nabyl v závěru dojmu, že Martyho obě zkušenosti (ambiciózní kamarád i zážitek s nevšední anomálií) někam alespoň trochu posunuly. Spokojenost a válím pětku. [90%] ()
Jeden z top hereckých výkonů Billa Paxtona se odehrál v obskurní, nekonvenční a pořádně špinavé černé komedii. Jestli chcete vidět mistra v jeho ryzí tour de force, tak si dejte THE DARK BACKWARD. Příběh špatného komika, který zažije svých 15 minut slávy až v momentě, kdy mu na zádech vyroste třetí ruka. Čehož neváhá okamžitě zneužít jeho nejlepší kamarád, popelář a amaterský harmonikář Bill Paxton. ()
Ano, takové filmy se jen tak nevidí. Přes všechen humus a obskurno je Muž s třema rukama skutečně vtipné a mně sympatické freak show, které jde bez rozpaků proti hlavnímu proudu. Dělá si šoufky úplně ze všeho, ale nepoužívá k tomu trapných metod bláznivých parodických komedií, tak oblíbených u průměrného publika. Jede si po svém, bez milosti, undergroundově, a je mu úplně jedno, jak moc z toho bude pan Novák v prdeli (o paní Novákové nemluvě). Pro milovníky šíleností všeho druhu jasná povinnost. [Bill Paxton u mě už před časem zabodoval jako Severen z Near Dark. Po roli třeskutě úchylného popeláře v Dark Backward a režii Frailty si jej jako opravdu nebojácného umělce vážím ještě víc.] ()
Galerie (3)
Photo © First Release Home Ent.
Reklama