Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tom, Soap, Eddy a Bacon jsou obyčejní mladíci z Londýna, kteří přemýšlí, jak bez práce přijít k velkým penězům. Využijí proto toho, že jeden z nich je geniální karetní hráč a tak dají dohromady pracně naspořených 100 000 liber a vyrazí do Harryho tajné herny. Výsledek je ale zdrcující - dluží Harrymu něco přes půl milionu, který musí do týdne vrátit, pokud se nechtějí setkat s Harryho „vymahači“. Co teď? Rozhodnou se proto okrást své sousedy, kteří se chystají uloupit marihuanu jistým pěstitelům. To vypadá slibně! Netuší však, že prodat ji nebude žádná legrace a londýnské podsvětí je malé. Zaplatit dluh tedy asi nebude žádný med. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (883)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Kdyby Ritchie nenatočil Lock, Stock and Two Smoking Barrels nebyl by ani Snatch. Takže je tady partička 4 kamarádů, kteří si řeknou, že si cestu k životnímu štěstí trošku zkrátí tím, že v kartách oberou Sekeru Harryho, jenže samozřejmě co by to bylo za plán, kdyby se jim celý nezhroutil. Takže Eddy v kartách samozřejmě prohraje, udělá navíc ještě velkou sekeru a kluci jsou vlastně tam kde byli, mínus 500 tisíc liber. Kde do týdne sehnat prachy zpátky? Samozřejmě se podívejte na tenhle film, který možná nemá takový hype jako Podfu(c)k, ale je to prvotina a Guy Ritchie se vším všudy. To přece chceš vidět. 95% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Existuje cirka deset způsobů, kterak převést účinně na plátno dialog dvou lidí. Osvědčenou a dnes malinko opotřebovanou formuli (i) záběr / protizáběr lze šikovně obohatit (ii) o prostřihy na postavy z profilu (Kawasakiho růže), popř. se nabízí (iii) oživit fádní konverzační scénu rotací kamery v rozmezí šedesáti stupňů mezi tvářemi obou hovořících (Vicky Cristina Barcelona), přičemž ona rafinovanost spočívá v tom, že se tím vyhneme střihu. Kromě toho můžeme (iv) kamerou kroužiti kolem do hovoru zabraných hrdinů (TDK), což patrně shledáme za progresivnější postup než (v) rozestavět postavy u stolu a zabírat jen z jedné strany. Zmiňovaný pátý postup vyobcovává diváka mimo dění a navrací kinematografii k malířství, k jedné dominantní perspektivě, zatímco čtvrtý postup je symetričtější, vzdušnější, filmu vlastnější a více pozornější k divákovi, protože jej umísťuje všude po scéně. Co tu máme dále? Andreje Tarkovského, který kladl (vi) postavy při rozhovorech do jednoho záběru, obličeji nasměrovanými od sebe, jak to známe z Andreje Rubleva a Stalkera, zalaškoval si s tím i Spielberg při objetí Cruise a S. Morton v Minority Report. Připomeňme, že tím Tarkovskij nemínil trapně podtrhávat komunikační bariéry; šlo mu o osobité výrazové prostředky, které mu byly nástrojem poznání reality a osvojením světa, protože pouze tehdy, má-li režisér svůj vlastní pohled na věci, stává se z něj filosof a umělec a z filmu umělecké dílo. Za další možno při dialogu (vii) natěsnat celičký herecký ansámbl k sobě do jednoho záběru, (viii) užít splitscreenu (a vtipně zrušit polyekranovou iluzi tím, že se vzdálené postavy při meziměstském telefonním hovoru vzdor dělící čáře začnou mlátit po hlavě jako v Haunted World of El Superbeasto), anebo (ix) provést syntézu výše uvedeného ve filmech řízených pravidly intermediality, která je založena na vzájemných kolizích, průnicích a transformacích mediálních forem (nikoliv na jejich bezproblémovém soužití, jako je tomu v případě multimediality). Ritchie rozšířil už tak bohatou abecedu dialogu pastišem sovětské filmové avantgardy o další zbrusu novou fintu: (x) při dialogu se drží formule záběr / protizáběr, ale jednu postavu bere často v detailu zblízka a druhou zdálky, parafrázujíc tím heroizující podhled a k němu opoziční nadhled, poněvadž postava blíže se zdá být autoritativnější, naproti tomu postava v dálce subtilnější a co nevidět bez života. ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Neříkejte víc, jedu do Anglie zapařit. Karty, brokovnici, plášť a kuklu mám. Ještě někde sehnat ten šílenej kukuč Vinnieho Jonese a jde se na věc. Ba ne. Obávám se, že bych dopadl třeba jako ten rusák s tím ustřeleným čírem. Film Guy Ritchiho mě přesvědčil o tom, že zaplétat zapletené je docela šikovný nápad. Zajimavá je i docela nenápadná budoucí hvězda Jason Statham nebo minirole Kocoura z Red Dwarf. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Hodně slušné. Děj sice není nijak přehnaně zauzlený, ale má to natolik lehce napsané dialogy a natolik elegantní režii, že se člověk prostě musí pobavit. I hlavní postavy stojí za to a určitě vyhoví všem, kteří mají rádi tenhle druh zločineckého karikaturismu. Vzato do důsledku mě asi Podfuck vtáhl do děje víc, ale i tak jsem se skvěle pobavil. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Představme si tohle. Dáme dohromady partičku řádně zhulenejch, pošahanejch a řádně roztěkanejch pěstitelů marihuany. Přihodíme k tomu partičku trochu nevyrovnanejch typoňů, kteří by rádi sehnali prachy sice jednoduchým, ale ne zcela standardním způsobem. Vedle nich si ještě představme mafiánskýho bosse. Poznávací znamení, miluje násilí a svoje vlastní alter ego. Dochutíme to drogovým baronem vyzbrojeným černým pepřem. Poznávací znamení, má rád násilí a fotbal. Každýmu dejme k ruce pár namachrovanejch goril. Poznávací znamení, banány nežerou. Jako třešinku na dortu přidejme dva duševně naprosto vypatlaný maníky, kteří nevědí, čí jsou. Poznávací znamení, odvaha jim nechybí. Pak jim hodíme kostičku a ono to už nějak dopadne. A že to budou jatka, je skoro jistý. Pár drsných dialogů a vtipných situací nesmí chybět. Kdo nebude moc zlobit, tak ho možná necháme i přežít. Dobrá akční komedie plná nadsázky je na světě. 61% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (38)

  • Když režisér Guy Ritchie narazil na Jasona Stathama (Bacon), budoucí herec skutečně nabízel na ulici kradené zboží. Úvodní scéna byla napsána speciálně kvůli němu. (don corleone)
  • Madonne sa filmový soundtrack páčil natoľko, že kontaktovala Guya Ritchieho a Matthewa Vaughna s prosbou, či by mohlo jej vydavateľstvo Maverick vydať soundtrack filmu v Spojených štátoch. Ritchie povedal, že ich niekoľkokrát pozývala na večere v Hollywoode, ale že romanticky ju zaujímal Vaughn, nie on. Madonna sa nakoniec vydala za Ritchieho v roku 2000. (Arsenal83)
  • Režisér Guy Ritchie nechá jednu z postav přejet autem. Totéž můžeme vidět i v jeho následujícím filmu Podfu(c)k (2000). (vyfuk)

Související novinky

Guy Ritchie chystá comeback

Guy Ritchie chystá comeback

16.05.2007

Pro producenta vykročení neobvyklým směrem, pro režiséra naopak návrat ke klasice. To je RocknRolla, nový film Guye Ritchieho. Režisér kultovních britských gangsterek Sbal prachy a vypadni a Podfu(c… (více)

Reklama

Reklama