Reklama

Reklama

V moderním westernu hraje Paul Newman Huda Bannona, nelítostného mladého farmáře z Texasu, který zničí všechno, na co sáhne, a každého, s kým přijde do styku. Napjaté vztahy mezi ním a jeho přísným, zásadovým otcem vyústí v hořký konflikt... Hud Bannon (Paul Newman) je mladý texaský farmář, který žije se svým otcem Homerem (Melvyn Douglas), ošetřovatelem dobytka, a synovcem Lonem. Hud je nemorální, bezcitný muž. Jeho otec, který dává Hudovi za vinu smrt svého druhého syna, se snaží Lonovi vštípit základy slušnosti a odpovědnosti za druhé, Lon je však oddaný Hudovi a svému dědovi není příliš ochotný naslouchat. Když jedna z Bannonových starších krav onemocní kulhavkou a slintavkou, Hud chce mermomocí prodat celé stádo dřív, než to zjistí vládní inspektoři. Ale Homer místo toho nařídí stádo porazit (jde o nejtrýznivější sekvenci z celého filmu), čímž mezi sebe a Huda vrazí ještě větší klín. Nakonec Hud překročí všechny meze, když se pokusí znásilnit Almu (Patricia Nealová), jadrnou, ale dobrosrdečnou hospodyni. (Cinemax)

(více)

Recenze (89)

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Stejně jako v jeho dalším filmu, Hombre, si režisér Martin Ritt pohrává se žánrem westernu. Společně s chladnokrevně dokonalým Paulem Newmanem vytesal náhrobek pro westernový žánr. Ne, že by to byl poslední žánrový film, ale naopak nechává zemřít vše, co k westernu neodmyslitelně patřilo. Konec širým pláním se stády krav, konec zásadovým kovbojům a hlavně konec hrdinům, kteří vlastně nikdy hrdiny nebyli. Až je z toho člověku smutno. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Je smutné, že když dostanu chuť na nějakou tu dialogovou kvalitu a kupu životních mouder musím sáhnout po minimálně 50 let starým filmu. Samozřejmě existujou i dneska určité vyjímky, ale rozhodně nemám šanci dostat Paula Newmana v životní formě. Hud je pěkně hutné drama z rančerského prostředí. Scénu při které je utraceno velké stádo dobytka z hlavy už nikdy nedostanu. 80% ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Rodinné drama majitelů chovatelské farmy o třech mužích, starém otci, jeho synovi, mladinkém vnukovi a jedné hospodyni.. Paul Newman je v roli nezodpovědného a bezohledného frajírka strhující, sedla jsem mu na lep a nechala se vtáhnout.. Jakmile se objevilo nemocné zvíře, zatrnulo mi, to musela být pohroma.. Divákovi je postupně odhalována minulost všech zúčastněných, staré šrámy, které čas nedokázal zahojit a odpuštění či smíření zcela chybí.. Krásně smutné pokoukání.. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

7/10 Situace pekna, Paul super - klidne i na oskara, ostatni taky, ale neco tomu ve vysledku k dokonalosti chybelo. Ta zenska posluhovacka byla dobra, ale mela malo prostoru k rozvoji, stejne tak otec farmar - to vnuk, co nakonec oscarove oceneni neziskal byl daleko lepsi. Atmosfera na texaskem malomeste pozoruhodna, ale bydlet bych tam nechtel, uz jenom kvuli tomu strileni krav nebo zasobe knih v mistnim obchode... ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Povedený příběh, který stojí na hereckých výkonech a propracovaných charakterech postav. Paul Newman je tu jako vždy skvělý, byť se tu představuje v poněkud méně typické roli, jejíž vyznění (jak napovídá obsah k filmu) není dvakrát kladné, avšak i přesto jsem se jako divák vždy těšil, až se objeví na scéně. Poslední prostor Homera Bannona působil až dojemně a potvrdilo mi celkový čtyř hvězdičkový dojem. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (21)

  • Počas natáčania Newman a deWilde často menili hotelové izby kvôli ženským fanúšičkám, ktoré ich prenasledovali. (Arsenal83)
  • Na zvýraznenie násilia scény bola Hudova drsnosť doplnená o použitie tieňov, pričom na Newmanov chrbát bola pripevnená kamera, ktorá vytvorila „uhol pohľadu muža“, keď išiel po Alme (Patricia Neal). (Arsenal83)
  • Postava Patricie Neal, hospodyně Alma, má ve filmu celkem malý prostor. Proto ji Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu na 21. ročníku Zlatých glóbů navrhla na nejlepší vedlejší herečku. Za tu samou roli získala Neal Oscara, avšak za hlavní ženský výkon. Různí kritici zastávali názor, že herečka si cenu vysloužila nikoliv za svůj výkon, nýbrž za soucit. Patricia Neal prodělala totiž několik životních traumat. Největší z nich byla smrt dcery, která zemřela na spalničky. Když 13. dubna 1964 vyhlašoval Gregory Peck nejlepší herečku, vítězka Patricia Neal na 36. udílení cen nebyla. Tou dobou čekala čtvrté dítě a byla doma. Cenu za ni převzala herečka Annabella. (SeanBean)

Reklama

Reklama