Režie:
James WanScénář:
Akela CooperKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Annabelle Wallis, Maddie Hasson, Jake Abel, Jacqueline McKenzie, George Young, Michole Briana White, Paula Marshall, Mckenna Grace, Rachel Winfree (více)VOD (3)
Obsahy(1)
James Wan se vrací ke svým žánrovým kořenům příběhem o dívce Madison, kterou paralyzují neustávající vize strašlivých vražd, které bohužel mají daleko k obyčejným snům. (Vertical Entertainment)
Recenze (526)
"Hodný, hodná, hodné... kdo jen to rozhodne? Doktoři jsou hovada, těhulky jsou šik? Maddy skrývá vnady, v hlavě otazník." Mladá paní s hajzlem na hlavě, hlavou v hajzlu a s hajzlem manželem (ale říkal, že už nepije a pracuje na sobě, např. že už ji nebude mlátit tak často), to je pak štěstí v záchodové míse a těhulka si své bříško moc neužije. Už zase. Naopak já, mimochodem Argentem nepolíben a hozen do příběhu jak slepé koťátko do vody, já si to užíval parádně. Maddy promine. Měl jsem pár infarktů při lekačkách a valil jsem bulvy, jak Ta jemná umí být hrubá až drsná a svého protivného hajzla spláchnout do hajzlu, resp. aspoň zavřít do Cely. Když už jsme u cely, útěk z ní byl fajn, včetně kočkování s Holkami za mřížemi, ale následné vyčištění policejní stanice se mi nelíbilo a film připravilo o možnou pátou hvězdu. Tedy, ne že bych měl něco proti masakrování neschopných policajtů (asi se střelnicí v havarijním stavu, takže už dlouhý čas netrénovali se zbraní), ale to množství, to množství... Polovina i třetina by úplně stačila, někdy méně znamená více. Závěrem bych navrhoval minutu ticha za tři plody, zkonzumované bratříčkem a hodné holce Maddy chci popřát hodně štěstí při dalším pokusu o miminko. Protože, cela necela, obávám se, že... ()
Giallo Cronenberg Wanovou opitkou? Hodně úlet, mainstreamový divák to nedá. U mě radost z vizuálu, Annabelle Wallis a rejžovi odvahy, ale nad pointou a z ní vzešlým finále spíše kroutil hlavou, než že by mě potěšilo. ()
Inshitdiózní ťaman zkusil zadrnkat na retrostrunu a zahrát si na Itala. Výsledkem sice není obvyklé mistrovství světa v unylém vrzání pantů a svévolném houpání lustrů, avšak ten kapku jeblý bizár o pypce s očima i na prdeli a flexibilními klouby se mi o nějakou extra zábavu či retropotěšení taky dvakrát nepostaral. Na pořádné džalo je to málo červené i málo nechutné, zcela to postrádá nějaké ty tradiční kozy fan tutte, z tentokrát ani trochu apelující teplákové mastňačky Análbelky Voliž vám Fulči ani nedrnkne a nevolízal by ji snad ani Páter Tomáš. Holt jen vypiplaná restrostylizace Ardženta nedělá, a byť řemeslně profesionální, retroztřeštěný hlavněproudý brak, který si v korektních mantinelech dnešní přihřáté doby prostě nemůže dovolit řádně traumatizovat změkčilé pubertální kokoty tradiční detailní brutalitou a nic jiného v opatrně zkrvavených rukách nemá, je tak spíše nechtěnou parodií než zamýšlenou poctou žánru. ()
Pure fun. Trailer lákal na úplně jiný film, James Wan si ale nakonec čistě pro radost skutečně natočil giallo. Ale ne takové to giallo sedmdesátkové, seriózní, které si vystačilo s pěknými barvičkami, klasickou detektivní linkou a maskovaným zabijákem v černém plášti, rukavicích a s bodnou zbraní. Malignant má blíž spíše k giallům pozdějším, které bývaly ozvláštněné nějakým úplně střeleným fantaskním elementem. O Zhoubném zlu se těžko píše bez spoilerů, dějové zákruty snímku by ale byla škoda prozradit. Scénář baví tím, do jakých otáček až tu vlastně strašně přiblblou, brakovou zápletku vygraduje. U jiných tvůrců by si divák asi klidně mohl klást otázku, jestli si filmaři s takovýmhle filmem dělají srandu, anebo ho myslí vážně. Ale Malignant je naprosto jasně ukotvenej v zóně nadhledu. Je v něm spousta přepálených detailů, které působí vyloženě komediálně. Což je samozřejmě záměr. Malignanta je nutné brát jako takovou hravou srandičku, u který se na placu bavil režisér, a u níž se má bavit i divák. Že to v detailech sem tam nedává smysl, je úplně jedno. ()
Wan tentoraz namiesto napätia a ľakačiek stavil na gore, takže ak máte slabšie žalúdky, pripravte si k sledovaniu tejto bizarnej, ale hravej a skvele natočenej pocty talianskym žánrovým klasikom veľký lavór. ()
James Wan si natočil film pro radost. Horor o ženě, která se stává nedobrovolnou svědkyní násilných zločinů, pojal ve stylu béčkových hororů osmdesátých let. Nebojí se absurdností, občas jde naproti dokonce i lehké směšnosti, ale zároveň je jeho novinka extrémně nápaditá a vychytralá. A nekompromisně jeho. Může vám to strašně sednout, nebo to v půlce znechuceně vypnete. Rozhodně však stojí za to to zkusit. Pokud totiž zjistíte, že jste naladění stejně jako Wan, užijete si to strašlivě. ()
Nedá se tady tomu upřít fakt, že film režíruje James Wan. Má to totiž vysloveně dobré momenty, hlavně tedy ve druhé polovině. Jak tu ale už kdekdo v komentářích uvedl, hezky odkazují na staré italské giallo záležitosti. Jenže než k něčemu kloudnému vůbec dojde, a logiku v příběhu úplně nehledejte, budete si muset chvíli počkat a přetrpět salvu nudných momentů, které jak kdyby k režisérovi vůbec nepatřily. ()
║Rozpočet $40miliónov║ Tržby USA $13,391,791 ║ Tržby Celosvetovo $34,892,041▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Úvod dosť rozpačitý, čistá motanica, dosť to miestami zavádza. Postupne to ale dostáva správne kontúry a všetko začne do seba zapadať. James Wan len potvrdil, že má svoje kvality a na danom poli strachu a hrôzy je bezkonkurenční. V konečnom výsledku som si pošmáknul. /70%/ ()
Tuctová epizoda Příběhů ze záhrobí, která začne být zábavná až během echt přepáleného tromovského finále. Problém je, že než se to utrhne ze řetězu, tak tomu předchází celovečerní stopáž čiré nudy, nulového budování tenze, nenápaditého gore, otrockých giallo aluzí, generických postav a neexistující atmosféry. Reálně hrozí, že u toho finále už ani nebudete vzhůru. ()
Wan to prostě má v ruce. Umí vystrašit, následně odlehčit, jen aby pak naservíroval zvrácené akční inferno. Zápletka je správně ujetá a že si tentokrát vybral malinko to říznout něčím podobným, co svého času točil Dario Argento, mě vyloženě potěšilo. A smekám před Anabelle Wallis. Zahrála to naprosto se ctí. ()
„…VŠECHNY VÁS ZABIJU!“ … „BOŽE MŮJ ON MLUVÍ“ /// Příběh s moc krásnou příšerou, parádním prostředím a solidní brutalitou. Navíc je vidět, že Wana (Jamese) to baví, takže je tady spousta detailů a frajeřinek, který zase baví mě. Někdy je to brutálně kýčovitý. Ale fakt efektní. A na horor je tady celkem dost a hodně povedenej akce. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že policejní stanici neumí vyčistit jen Terminátor. 2.) Něco mi kouká ze zad. (A jebák to není). /// Thx za titule „titulkomat“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ** ()
Batshit Bonkers!! Už i Wan pochopil, že bez Gore nelze žít. Pocitově možná na 4 hvězdy, ale žánrově za letošní rok musím dát plný kotel, protože James Wan opět doručil Horor, který je zásadní, na který se nezapomene a který přinesl něco neokoukaného. Argento, Bava, Carpenter a Cronenberg jdou tam cítit všichni a je to pocta Giallům, Body Hororům, kriminálkám a hlavně Itálii (-70-80 roky) Rukavičky, stylová vražedný zbraň, černý plášt a tmavě rudá. Krásná Annabelle Wallis trpí vizemi, kde vidí strašlivé a syrové vraždy ( Nádhera!) . Malignant určitě nepotěší fanoušky PG 13 duchařin a teenagerům nejspíš nic neřekne, protože těm je potřeba vysvětlit i pojem Giallo, ale já si to užíval. Vizuálně velmi atraktivní, hudba je vyloženě nářezová a soundtrack má už teď kultovní nádech, tak jak Wanův Saw, má to sympatický "béčkový" příběh s creepy zvratem, který se sice dá uhádnout už dříve, ale je dost znepokojivý a refrešující na to, aby mu to divák odpustil. Vše však vyvrcholí šíleným třetím Aktem, kde je Wan utržený z řetězů jak Lev, který pár dní nejedl a scéna ve vězení je tak stylová a šíleně vygradovaná, že by před ní poklekl i samotný Raid, to jsem zas a opět řval slastí a nejspíš si tuhle sekvenci budu pouštět pokaždé, když budu mít zlou náladu. Když tak čtu, že se lidem dělá z násilí zle, tak mně se dělá špatně z nich. Not for Fancy people. Příběh 4/5, Akce 5/5, Humor 0/5, Násilí 4/5, Zábavnost 4/5 Hudba 5/5, Vizuál 5/5, Atmosféra 5/5, Napětí 4/5, Emoce 3/5, Herci 3/5. 8.5/10. ()
Wan se přestal pokoušet natočit dobrý film a vůbec poprvé natočil dobrý film. Vkusnost se přeceňuje, giallo vládne. ()
Festival špatných rozhodnutí a falešných scenáristických stop včetně plnohodnotného lhaní při expozici. Jsem rád, že James Wan postupně zašlapává veškerá očekávání další variace na Conjuring do země, ale daný směr je v tu chvíli hodně ošemetný. Inferno poslední půlhodiny sice ukazuje, jak dobrým akčním režisérem je, ale brát byť jen na vteřinu vážně cokoli, co se v tu chvíli na plátně odehrává, to už bylo nad moje síly. A ano, rozumím tomu, že se právě tady hodně cituje a vzdává pocta, ale když oním vzývaným zdrojem je žánr pochybný, který se zrcadlí ve většině faktorů, nebudu přece dávat body za nápodobu ve chvíli, kdy je výsledek právě takovým béčkem. ()
// Tak letošní filmové "what the fuck" už bychom měli za sebou, jen jsem teda nečekal, že přijde zrovna od Wana. 5/10 a rychle to spalte, než se to rozmnoží. ()
„To nie je jasnovidka, dočerta!“ Panebože, to čo bolo??? O Vtelení zla sa ťažko píše, pretože nech od neho budete čakať čokoľvek, zostanete zaskočení. Vývoj scenára je miestami vskutku prekvapivý a aj keď niektoré momenty môžu pôsobiť absurdne, sú Jamesom Wanom natočené tak dobre, že skoro vôbec nie sú nechcene smiešne (čo je obdivuhodné najmä v neuveriteľnej finálnej scéne z policajnej stanice). Film je okrem toho plný drastického gore, ktoré síce fanúšikov vyrastajúcich na menách ako Fulci, Deodato, či Argento zrejme nešokuje, ale napriek tomu je značne drsné a fest odvážne. Herecké výkony sú priemerné, ale verte mi: ten scenár je natoľko „bláznivý“, že vám to vonkoncom nebude vadiť. Sranda je, že keď sa to tak vezme, jedná sa o jeden z najprevarenejších filmových (kvázi?)šokujúcich zvratov. Lenže je obohatený o istý lekársky fenomén, ktorý obohranému twistu dodáva zaujímavý, originálny nádych. Ďalšou srandou je, že finálnu pointu v podstate pomerne skoro odhalia vyšetrovatelia (dokonca sa zvrat svojím spôsobom dostal aj do názvu), ale vinou istých vecí ich záverom neprikladáme absolútne žiadnu váhu. Len teda fakt netuším, kto za to všetko napokon vlastne išiel do basy... ()
Zkurveně ujetá jízda, která mě bavila, jako málo co za poslední dobu. Čtu to tu všude v komentářích, ale Giallo, Giallo, Giallo tohle je ono! Skvělé gore, naprosto nechutná mysteriózní zápletka, ala to nejlepší od Argenta, ještě k tomu úžasnej twist - no je to prostě nářez! Vyjít to o čtyřicet let dřív, je to kultovní na úplně stejně úrovni jako cokoli tomu podobného. Teď to působí jen jako nadprůměrná horrorová výplachovka, ale já z těhle duchovních návratů do minulosti mám prostě takovou radost. Wan mě mega překvapil a kdyby každý rok vyšlo namísto aplikací co tě zabíjou a podobnejch PG13 chujovin něco takového, byl bych moc spokojenej. Dost mi to připomíná Neviditelného, což není náhoda, ale těší mě to. ()
Energií našlapaná ulítlost, jejíž finále každý nedá. Ale Wanovi je to zjevně šumák. ()
This film is... too much. Je zábavné, jak moc je přeplácaný a naprosto ztracený v tom, jak moc Wan chce dát najevo, že je moc velké jméno na "normální horory". Rozhodně to není strašidelné, ale určitě to je svižné a místy legrační. Být Američan a pořádat Halloween party, tohle rozhodně pustím na pozadí. ()
Tehotná žena sa stane spolu s manželom terčom útoku neznámeho násilníka. Kvôli traume príde o svoje nenarodené dieťa, ale to nie je to najhoršie, čo na ňu čaká. - Konečne!!! nový horor, kde sa nerieši BLM, LGBT, COVID a neviem aké ďalšie výplody modernej doby. V Malignant sa James Wan naozaj vracia k svojim začiatkom, pretože niektoré scény ma doslova preniesli do momentov, keď som ako tínedžer pozeral Saw. Strih, soundtrack, scenár plný zvratov a hlavne perfektná Annabelle Wallis z toho robia šialenú jazdu, u ktorej som si želal, aby trvala aspoň dve a pol hodiny. Nevadili mi ani akčné scény, ktorými z toho režisér urobil ešte väčší chaos. Totálna pecka, ktorej sa dá vytknúť kopa vecí, ale luďom, ktorí začali s horormi po roku 2000, by mal Malignant prirásť k srdcu. Mne teda rozhodne prirástol. Až tak, že neviem Where is My Mind. ()
Reklama