Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(7)

Obsahy(1)

Úzkostlivá Syd se snaží překonat nástrahy střední školy, trable v rodině i zamilování do svojí nejlepší kamarádky. A ještě udržet na uzdě svoje nadpřirozené schopnosti. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

JFL 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu super vystižené momenty dospívání, hledání sama sebe a navigování minovým polem střední školy a rodiny. Jenže současně "IANOWT" představuje až esenciálně schematický seriál vzniklý podle algoritmických výsledků. Netflix přesně ví, co lidi chtějí, a vůbec mu není blbé to okázale dávat najevo do té míry, až s tím diváky fackuje do ksichtů. Všechno od postav a stylizace po konflikty i způsoby vyprávění a vrstvení jednotlivých dílů jede podle odškrtávacího seznamu. Není v tom ani špetka kreativity či osobitosti, jen naplňování šablony, kterou Netflixu vyplivly algoritmy o diváckých preferencích a návycích. Je absurdní a současně nevyhnutelně výmluvné, jak Netflix svou dlouhodobě propagačně hlásanou progresivnost a tvůrčí svobodu transformoval do zcela schematizovaných a odosobněných škatulek, které bezchybně cílí na dokonale vyprofilované divácké niky. "IANOWT" mohlo být výtečným originálním seriálem, ale to by algoritmy nesměly vyhodnotit, že diváci milují 80s retro a "Stranger Things" víc než třeba "Ghost World". Takže onen současný příběh z indie komiksu je co nejvíc natlačený do 80s aluzí a stylizace, jejichž vrchol představuje vyloženě samoúčelná epizoda kopírující "Breakfast Club", která ale navzdory provolávaným přednostem údajné quality TV nesahá originálu s jeho komplexně vyprofilovanými figurami ani po kotníky. Zůstává jen manýra, která degraduje tu spoustu výtečně odpozorovaných úzkostí dospívání. "IANOWT" je esencí toho, co mám rád. Jenž ona esence nevychází z empatie a kreativity, jako tomu bylo v případě jeho filmových vzorů v čele s Johnem Hughesem, nýbrž ze statistik a analýz proporcí oblíbených děl. Kultura opustila své reprodukční cykly remaků a retra, které měly pořád něco osobitého a sympatického, a postoupila do éry algoritmického inženýrství, jež produkuje dokonale líbivé replikanty. Je na čase zavést pojem uncanny valley do kultury. ()

Jaro_slav 

všechny recenze uživatele

Entwistlova tvorba mě asi bude bavit, protože tohle bylo úžasně creepy a divný, stejně jako TEOTFW. Zjevně ho šťastně vyhejkaný mladý lidi v banálních filmovejch příbězích serou podobně jak mne a má perfektní čich na casting. ()

Reklama

Klara 

všechny recenze uživatele

První večer jsem se koukla na dva díly a nechala jsem to. Moc mě to nebavilo a až moc mi to připomínalo The End Of The F***ing World a trochu toho Stranger Things. Pak jsem se ale podívala na další dva díly a nakonec jsem seriál dokoukala až do konce (jak jinak). Vlastně to bylo ok, ale nic světoborného. To, co ten seriál vážně hodně drželo, bylo duo Lillis a Oleff (a především on, byl skvělý!). Takže vlastně fajn, ale že bych si z toho vyloženě sedla na zadek se říct nedá. ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Možná malinko přestřeluju, ale je mi to fuk ;) Tohle téma fakt můžu hodně. V roce 2013 vyšel film Carrie s Chloë G. Moretz v hlavní roli, velký úspěch to nemělo, ale u mě neskutečný. Tady vidím dost inspirace, možná se pletu, ale v několika obrazech to prostě vidím... Ale i kdyby!! Tvůrčí parta, která má za následky Stranger Things a The End of the F***ing World, byla zárukou kvality a to jsem se teda nechal přesvědčit po pár minutkách. Skvělá volba S. Lillis, tato holka nám toho ještě hodně předvede. Krásná a neskutečně talentovaná. Za mě vesele plný počet a už teď vyhlížím další řadu! ()

ZeroCZ1233 

všechny recenze uživatele

A další střípek do skleněné hromádky teen subžánru. I Am Not Okay With This je povedený stylistický souputník k The End of the Fucking World, kde pan Entwistle využil nám známý a tempově dobře vyvážený styl vyprávění a narouboval ho na pěkně zakomponovaný superhero prvek. Sophia Lillis a Wyatt Oleff tu jen září, přičemž mezi nimi funguje skvělá chemie, jež nebyla u pohádky o tančícím klaunovi využita neřkuli nalezena. Všehovšudy se tedy nejedná o žánr nabourávající počin, "jen" se navázalo na prověřené umělecké volby s dosazením do jiného státu a kulis. A já nepotřeboval nic jiného, zasloužených 8/10. P. S. Strašně se mi líbil ten vystavený feel 80s i když se příběh očividně odehrává v době nynější. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (9)

  • Bloodwitch, oblíbená kapela Stanleyho Barbera (Wyatt Oleff), byla vytvořena speciálně pro seriál. Texty a hudbu pro písně, které slyšíme, napsal Graham Coxon a nazpíval je společně s Tatyanou Richaud. (J.F.B.)
  • Wyatt Oleff ve filmech To (2017) a To Kapitola 2 (2019) ztvárnil postavu jménem Stanley Uris – stejné křestní jméno má jeho postava i v tomto filmu. (Will_X)

Reklama

Reklama