Kamera:
Simon DennisHrají:
David Corenswet, Darren Criss, Jim Parsons, Patti LuPone, Jake Picking, Kerry Knuppe, Michelle Krusiec, Rob Reiner, Mira Sorvino, Paget Brewster (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Hurá do Hollywoodu (E01)
-
Hurá do Hollywoodu, 2. část (E02)
-
Psanci (E03)
-
(Kamerové) zkoušky (E04)
-
Skok (E05)
-
Meg (E06)
-
Konec jako z Hollywoodu (E07)
Obsahy(1)
V poválečném Hollywoodu se může skupinka ctižádostivých herců doslova přetrhnout, aby dosáhla svého a uplatnila se v showbyznysu. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (108)
Jako nevim, tohle už i mně přijde ve výsledku mnohem spíš jako univerzální netflixovskej balíček woke idejí než skutečný seriál. A vlastně ani nevim, jak se to stalo, neboť minimálně v první polovině epizod to brnká i na temnější struny a z některých dějových zákrutů odkrývajících "špínu Hollywoodu" mi bylo až fyzicky špatně. Ale pak se to najednou zlomí, a všechno je sluníčkové? Celkový dojem ze seriálu je u mne najednou mnohem slabší než pocit z jednotlivých epizod při sledování, ten páteční jednodenní binge mě bavil dost. ()
Ten kýžený vysněný Hollywood si to představuje tak, že to naprosto vykostí jakékoliv drama, obsah či normální lidský konflikt. Všechny postavy jsou dříve nebo později allies, ve všem spolu souhlasí a všechny problémy včetně systémového rasismu vyřeší většinou během desetivteřinového dialogu. Co je směšnější? Těžko vybrat, zda to jsou ty zcela absurdní cliffhangery, intervence Eleanor Roosevelt nebo výstavní košťata v hlavních rolích, které nedefinuje nic jiného než jalová moudra o rovnosti. Parsons, LuPone nebo Holland Taylor se možná snaží, ale poslední epizody už jsou prostě daleko za hranou parodie, kdy si všichni vyznávají lásku po pěti minutách, neustále o něčem plamenně poučují a ze všeho musí vyvodit pozitivní poselství. Tohle překroucení dějin Hollywoodu v sobě pro mě nemá ani kus soudnosti nebo invence, hlavně kvůli tomu, jak urážlivé to je k celým dějinám boje za práva. Ten je tu mimochodem přesně v duchu Netflixu jen vykalkulovaným contentem, což je skoro tak děsivé, jako herectví Darrena Crisse. ()
Moc jsem se na serial těšila, mám ráda starý Hollywood a tohle krásně přibližuje, jak to mohlo v té době chodit. Jsem ale k tomu malinko skeptická, hlavně k té homosexualitě, která podle mě tehdy nebyla tak očividná a to mi vadilo asi nejvíce. Chápu, že se Ryan snažil poukázat na to, jak by všechno bylo jinak, kdyby se některá tehdejší rozhodnutí jinak udělali. Ale prostě jsem malinko doufala, že to bude autentičtější než vymyšlené. Nicméně i tak se mi to líbilo. Musím ale na závěr říci, že doufám, že druhá série již nebude, úplně by to seriálu ublížilo, protože je jasné, čemu by se druhá série věnovala. Tahle série má své kouzlo, že ukazuje to, co nebylo v té době ani myslitelné, doufám, že si to tvůrci nepokazí. ()
Zhruba v půlce to ztrácí tempo, ale člověk to všem těm odvážným minoritním holkám a klukům přeje, takže přivře oči nad lehce patetickým závěrem. Byť je ta zákulisní hollywoodská zvrácenost a prohnilost někdy mírně iritující, v zásadě jde o dobrou reflexi produkčního pozadí a procesu utváření hvězd. Byť byly jednotlivé postavy celkem ploché a nesly spíše konkrétní funkci, svou pozicí v příběhu, motivacemi a cíli rozhodně stály za pozornost. Navzdory všem těm dámám v popředí jsem stejně nejvíc fandila postavě Claire Wood, blonďaté dcerunce z movité rodiny filmového mogula, která by jednoduše mohla být závistivá bitch, ale je to prostě normální hodná a přátelská holka. ()
Jako člověku se slabostí pro starou Ameriku se mi na to skvěle koukalo po stránce výpravy a kostýmů a prvních pár dílů se jevilo nadějně i po stránce scénáře. Ale pak jako by šlo všechno rázem do kopru. Mám z toho podobný pocit jako kolega J*A*S*M - ze seriálu, který se zprvu jeví jako nadějná sonda do intrik a zvrácenosti (nejenom) poválečného Hollywoodu, se stává víceméně pohádka, která jen klouže po povrchu a nepřipouští žádné komplikace, žádné skutečně vyhrocené dramatické situace, po nichž některé momenty i tematika rasismu a homofobie přímo volají. Ba naopak, jak se příběh vyvíjí, přeslazenosti, kýče a patosu přibývá a korunu tomu nasazuje poslední epizoda. Chápu, že hlavním poselstvím seriálu je nevzdávat se naděje a jít si tvrdě za svým takříkajíc "against all odds", ale i to se dá pojmout vkusně a neprvoplánovitě. Chyba je však do jisté míry na mé straně, jelikož jsem očekával něco úplně jiného, syrovějšího a realističtějšího (např. ve stylu Roachova Trumba). I proto jsem ve finálním hodnocení tolerantnější - když už nic jiného, děj odsýpal, seriál má příjemnou dobovou atmosféru a sympatické postavy a krom toho mě těšila řada narážek na reálné herce a filmy starého Hollywoodu, které mám tak rád. ()
Galerie (177)
Zajímavosti (6)
- Asi polovina kostýmů, které můžeme vidět v seriálu, byly vyrobeny ručně. (SONY_)
- Ačkoliv postava Camille (Laura Harrier) ve skutečnosti neexistovala, její příběh je částečně inspirovan herečkou Dorothy Dandridge, první černou herečkou nominovanou na Oscara za hlavní roli. (Kitcat)
- Každá postava měla specifickou barvu kostýmu. (SONY_)
Reklama