Tvůrci:
Steven ZaillianRežie:
Steven ZaillianScénář:
Steven ZaillianKamera:
Robert ElswitHudba:
Jeff RussoHrají:
Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Maurizio Lombardi, Eliot Sumner, Margherita Buy, Kenneth Lonergan, Bokeem Woodbine, Vittorio Viviani (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Je velmi těžké vás najít (E01)
-
Sedm milostí (E02)
-
Sommerso (E03)
-
La dolce vita (E04)
-
Lucio (E05)
-
Těžký předmět (E06)
-
Děsivá zábava (E07)
-
Narcissus (E08)
Obsahy(1)
Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (130)
Pocta Caravaggiovi. Umělecké obrazy kamery nasnímané v černobílém formátu. Co záběr, to zážitek, vlastně jsem víc sledovala obrazy než děj. Když se zapletete s psychopatem stane se život hororem. Film z r. 1999 Talentovaný pan Ripley byl rovněž vynikající, ale seriálová podoba s prostorem pro detailní vykreslení postav je jiný level, pečlivý casting a výkony herců vše jen podtrhují. Adept na všechny ceny. ()
Nepříjemná podívaná, v dobrém slova smyslu. Pryč jsou sluncem zalité italské reálie, černobílý artsy přístup tomu dodává úplně jinou hloubku. Příběhově je Ripley poskládaný podobně jako Netflixovské You, jen si Steven Zaillian občas dává hodně na čas. Sommerso a V Lucio epizody, které si zaslouží snad všechny televizní ceny. ()
Freddie Miles: „Jeho Rolexky. Jeho oblečenie. Jeho Ferragamos. Čo ešte máš, Tom? Jeho peniaze? Jeho Picassa?“ Dlho ma filmové dielo nenadchlo tak, ako tento Ripley. Starú verziu s Mattom Damonom si pamätám len pocitovo, môj ďalší krok bude, že si „Talentovaného pána Ripleyho“ zopakujem. Atmosféra 60-tych rokov je dokonalá. Film je natočený tak, až sa pristihnete, že ste jeho súčasťou. Upútajú vás viaceré podporné prvky – mačka, ktoré neustále sleduje Ripleyho pohľadom, vŕzgajúci starý výťah, ťažký sklenený popolník a novinové stánky, ktoré dotvárajú atmosféru Talianska. Vyniká práca kameramana (Robert Elswit si zaslúži Oscara!). Zmysel pre nasvietenie je geniálny – snímok je čierno-biely, aj keď nie celkom. Čierna je hlboká a biela na plátne žiari a odráža sa od povrchov. A veľa, veľa odtieňov sivej. V mnohých scénach svietia stolné lampy, dodávajú scénam atmosféru renesančného šerosvitu. Spojitosť s Caravaggiom, z ktorej mrazí. Výsledný pocit bol, že sa pozeráte na výtvarné dielo. Andrew Scott je bravúrny, často kontroluje svoj výzor v zrkadle, s výrazom spokojného psychopata, ktorý má svoju šachovú partiu dopredu premyslenú. Tom Ripley (pozerajúc na svoj obraz v zrkadle): „Áno. Presne tak. Dickie Greenleaf. Rád vás poznávam." Skvele načasované napätie, intrigy a psychológia postáv. ()
Vedle Jednoho dne nejlepší věc, kterou jsem na Netflixu za poslední dobu viděla. Skvělé, pomalu plynoucí, sugestivní zpracování, natolik odlišné od prosluněné Minghellovy verze, v níž jsem nesnášela frackovitého Juda Lawa jako Dickieho. Moc se mi to líbilo dokonalou kamerou, mnohem jiným pojetím všech tří aktérů, hudbou, lokacemi, propojením s milovaným Carravagiem, vším. Andrew Scott dokazuje, že umí mnohem víc než být "jen" Moriartym a sexy knězem. ()
O CO JDE ? Ripley je kriminální drama, které původně vznikalo pro Paramount na Skyshow time, ale nakonec skončilo na Netflixu. Tento seriál vypráví o sedmilháři Tomu Ripleymu, jenž se zamotá v životě bohatých a musí se snažit zahladit všechny lži toho, kdo je a tím začne žít dva životy najednou. ART Seriál je celkem komorní na postavy a dialogy, ale za to velmi výpravný a pomocí něj navštívíme spoustu krásných lokací. Snímek je obrazně velmi krásně zpracován. Někomu může vadit, že je černobílý mně to moc nevadí, přece jen je to noir. Navíc neobsahuje jen jednu rovinu - tu krimi příběhovou. Ale i jiné, jenž skrze ní prolínají - a tou jsou silné motivy. Ať už ta dobová hudební, ale hlavně za 1. Světlo a stín - ať už formou obrazu - vypadá to hezky, ale občas to je problém v časové orientaci. Nebo jako podvod v ději. 2. Umění - protagonista atd. mají zájem o umění a to ve velmi širokém spektru - zpěv, hudba sochařství, architektura, malířství... Mělo to na mě jakožto lidl umělce velký dojem. Až jsem litoval, že to nevidím na vlastní oči. Je to jeden z ústředních motivů a vytváří různé sekvence, které fungují tak dokonale kromě jiného kvůli skvělé kameře. 3. Motiv moře - který fakt funguje skvěle díky černobílé kameře a pohled na moře v průběhu filmu vyvolává jiné emoce než třeba 2 ep předtím. + využití jako hudební podkres. TVŮRCI Jono nebudu popisovat jen audiovizuální orgasmus. Pojďme se kouknout, kdo za tím stojí : Režie a scénáře se zhostil Steven Zaillian, který adaptoval knihu The Talented Mr. Ripley od Patricie Highsmithové. A šlo mu to bravurně, přece jen má už zkušenosti Časem probuzení (9/10 ) Schindlerův seznam, Muži, kteří nenávidí ženy atd. V 70 letech mu to stále jde a já bych ho měl víc nakoukat. Kamery se ujal kameraman Až na krev ( 8 / 10 ) - scény jsou skvělé klíčovány v dramatických momentech. Hlavní roli si zahrál Andrew Scott, kterého vůbec neznám, ale hrál skvěle. ZÁVĚR Černobílá art fetish kriminálka od zkušeného scénáristy a režiséra. Pomalu plynoucí možná by jí slušelo o epizodu méně, ale skvěle uzavřená. Doporučení fanouškům krimi a většině kinofilům. Celkové hodnocení 8,6 / 10. 🖌 ️ 🖌 ️ 🖌 ️ 🖌 ️ 🖌 ️ ()
Galerie (161)
Zajímavosti (5)
- John Malkovich si zde zahrál malou roli padělatele dokladů Reevese Minota. Jedná se o odkaz na film Ripleyho hra (2002), kde Malkovich ztvárnil právě Toma Ripleyho. (Kubeska)
- John Malkovich, který se objevuje v této epizodě jako Reeves Minot, si zahrál hlavní roli ve filmu Ripleyho hra (2002). (Please)
- Andrew Scott je v pořadí již šestým hercem, který ztvárnil postavu Toma Riplyeho. Před ním to byli Alain Delon, Dennis Hopper, Matt Damon, John Malkovich a Barry Pepper. (bigjames)
Reklama