Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (491)
Malo to tuhší rozbeh, ale po asi 30 minútach som sa už začal kráľovsky baviť a v napätí si užívať, ako sa jednotlivé dejové línie budú vyvíjať. Mrzí ma však, že vo viacerých smeroch nebol príbeh ukončený. Čo sa stalo s dieťaťom politika, kam zmizla prostitútka a prečo zápletku s gypsy mafiou nedotiahli do konca? ()
Řečeno slovy klasika : Já si myslím, že to klapne, teda když se do toho nebude nikdo srát. Ano přesně tak všechno jede jako na drátkách až do chvíle kdy se zkorumpovanej politik oddává svý libůstce a pozve si náctku kterou sfetuje a ušoustá k smrti. Tahle událost spustí řetězec dalších na sebe navazujících po kterých si můžou všechny postavy svorně zanotovat : My být v hajzlu a v hajzlu je i divák, protože z očekávaný mafiánský pecky Taliánský se vyklubala řádně rozvleklá a utahaná storka ve který je tolik postav a vedlejších motivů, že se v tom bezpečně ztratíte. Má to svoje momenty a na koukatelnej průměr to stačí, ale po smršti zdejších erudovaných, nadšených a vyhoněných komentářů jsem teda čekal něco o dost lepšího.55% ()
,,STAČÍ JEDNA KRAVINA A MILIONY JSOU V PRDELI A MY MRTVÍ... /// Pomalá rozehra. Hodně postav a za půl hodiny jen pár dramatickejch situací. Politik s prekérkou v podobě mrtvý děvky, chlápek s dluhem po fotrovi, snaživej magor, co by chtěl bejt kápo, cigoši… tož nepochybuju, že se jejich osudy protnou… Hodně slov provází tohle špinavý italský propojení politiky, mafie a církve. A (záměrně) trvá dlouho, než se začnou špinit ruce a někdo přijde k úrazu. Italskej Iñárritu navíc baví dominovým efektem a tím, že s postavama nemusím soucítit. Stačí věřit v osud. Nebo Boží spravedlnost? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2013 napsali Carlo Bonini a Giancarlo De Cataldo, neznám. 2.) Miluju filmy plný lidí. 3. Thx za titule „pablo_almaro“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Film stírající hranice mezi pojmy jako jsou moc, korupce, církev, dobré úmysly, mafie, lichvářské gangy, politika, zájmy, malé/velké ryby, prachy apod. Sollima pokračuje ve stylu, který si dobře vyzkoušel již v seriálové Gomoře a tak tento gordický uzel osudů během jednoho listopadového týdne z odvrácené strany Říma sebevědomě a stylově vede směrem ke kriminálce komplexního střihu; v tomto ohledu se ony "gomora kořeny" (ať již knižní, seriálové či filmové) nezapřou. Stejně jako vliv dvojky Tropa de Elite či The Wire. Do detailu promyšlený scénář (snad jen naznačená církevní linie byla nevyužitá a tedy navíc), herci, hypnotická kamera i "martinezovský" soundtrack, to vše je na nejvyšší úrovni. Na to, že jde "pouze" o svého druhu pilot k chystanému seriálu, jde o kriminálku, která patří k tomu vůbec nejlepšímu, co v tomto žánru v posledních letech vzniklo. A že toho sakra kvalitního a památného nevzniklo na tomto žánrovém poli zrovna málo. ()
Talianska mafiánovka. Ukazuje totálne prepojenie všetkých dravcov a žralokov zisku do jednej motaniny. V nej výkonné právo získali bezškrupulózni exekútori pokynov tých zhora. Vlastnou drzosťou bez rešpektu odmietajú byť len vraždiacimi svalovcami. Požadujú svoj kus lukratívneho žvanca. Potomkovia dôstojných mafiánskych starcov z juhu dýchajú z posledného. Snažia sa o aké-také zmierlivé riešenie konfliktov. Nastupujú nervní mladí! Obraz želéovito opojný, no opakovane mierne nudiaci. Hudobne sa to približuje oddychovým chill-outovým zákutiam festivalov. Dej útržkovito pobieha stamadiaľ aj odhentiaľ. Prechody sa nesú v mene halucinaginatívnej farebnosti a ukazovania na podobnosť prostredí Ľudsky premrštene poobsadzované. Možno v duchu hesla, že vo veľa veciach podsvetia držia vysoké karty aj Cigáni; vystupujú v tlupách. Celok zamotá vďaka zaľudnenosti a nedopovedanostii trochen aj mozgové závity. Škoda len toľka energie na ozvláštnenie. Pretože všetko to slúži len jednej zabijackej storke o násilí, ktoré eskalovalo z toho, že ambiciózni mladí chcú mať viac moci a výhod. Hneď a rýchlo. Ďalšie poučenie: Nekafrite sa tomu, kto je maximálne zaujatý vlastným opojením do jeho halucinogénno-premýšľavých snení a vízií. Môžete sa to totiž pekne odsrať! Poznámka: film ponúka minimálne jedno neodkryté tajomstvo. No ale nie také, čo by extra kvárilo hlavy. Skôr je v kontexte deja vedľajším, hoci azda kľúčovým. A to je fajn. Začína ním dej. Z času na čas sa tam vráti, A na chvíľu sa ponorí do dôstojne starobylých Vatikánskych chodieb s majestátnou výzdobou a kopcom v koži viazaných starobylých kníh. A pomedzi všetku tú duchovnú dôstojnosť a vznešenosť si pán pápež Ratzinger čosi ševelí, šepce svojmu miništrantovi, ani sa na nás divákov filmu nekukne. Nakoniec skladá úrad. Zvlieka prsteň. Odchod Ratzingera z Petrovho stolca bol fakt nečakaný a nevídaný. Mohol súvisieť s mafiánskymi kšeftami, financovanými Svätou stolicou? No mohol, taký intelektuálsky páprda musel kľaknúť z nôh na kolená, keď sa dozvedel o naozajstnom fungovaní korporátnej finančnej skupiny s názvom RKC. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (9)
- Starověká Suburra byla čtvrť na úpatí Palatina, ghetto, kde byly nevěstince a taverny, místo, kde se setkávali vznešení senátoři a lidé se špatnou pověstí: tedy vzdálené a zdánlivě neslučitelné světy zde přicházely do úzkého kontaktu. (Zdroj: CinemArt)
- Režisér Stefano Sollima měl možnost číst první korektury knihy a byl svědkem toho, jak román Suburra vznikal. Na filmové verzi začal pracovat ještě dřív, než román vyšel na pulty knihkupectví. (Zdroj: CinemArt)
- Režisér Stefano Sollima prezradil, že film sa dočkal rozhorčených reakcii od talianskych politikov i protestov od zástupcov Vatikánu. (Sufferer)
Reklama