Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební komedie Jen ho nechte, ať se bojí, jejíž scénář byl napsán pro Luďka Sobotu a jeho spolupracovníky z divadla Semafor, je příběhem hudebního skladatele Aleše Brabce, který pro tvorbu zdánlivě potřebuje zvláštní atmosféru vyvolanou šokem... (Bontonfilm)

Recenze (170)

Zevon odpad!

všechny recenze uživatele

Dodnes nepochopím, co je na humoru v podání pana Soboty vlastně humorného. V kombinaci s bezduchým scénářem o ničem a nikom, v zemi nikoho, vznikla rozbředlá sračka, plná nastavovaného děje a pochybných, rádoby vtipných momentů. Od pana Šimka byla obrovská chyba angažovat zajíkajícího se tajtrlíka, který, ač nechci poměřovat, kvalit pana Grossmanna nikdy nedosáhne. Režisér Rychman nepatří svou tvorbou rovněž mezi mé oblíbence, jeho normalizační filmy jsou příkladem tvorby bez osobního názoru. Prostě soda bez chuti a bez zápachu a taky skoro bez bublinek. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Miluji semaforskou éru Miloslava Šimka, Luďka Soboty a Petra Nárožného... Doopravdy miluji. Tenhle film ale milovat nebudu. Je totiž velice znát, že Šimek ani Sobota (Nárožný moc nepřispíval ani do divadla) na scénáři nijak zvlášť nepracovali a nemohli mu vtisknout tu pravou osobitou drzost. A tak to smutně dopadlo. Humor občas je, ovšem pohříchu slabý, a to nejlepší přijde až v závěru s hořícím domem, kdy Helena Vondráčková zmizí z obrazu, Sobota v klidu piluje finální melodii a Šimek s Nárožným probíhají plameny s urvanou okapovou rourou. To jsou velmi divadelní a velmi "jejich" momenty. Kdybych měl vyzdvihnout ještě něco dalšího, pak snad jen hravý text druhé písně, který určitě napsal Jan Vodňanský ("Nemluvte za jízdy s řidičem, o ničem, o ničem, o ničem..."), a dialog ředitele Soukupa a jeho ženy pozorující skladatele Brabce: "Co vůbec dělá?" - "Sedí a čumí." - "Možná přemýšlí." - "Ten výraz tomu neodpovídá." ()

Reklama

Hawaj 

všechny recenze uživatele

Nezapomenutelnej Mydloch Nárožný, hodně zajímavej Šimek co má drajv jak kapitalistickej bródwejskej producent, celkem ucházející Sobota a klasicky nehrající "poklad národa" Vondráčková. Sobota je celej Piere Richard ovšem poněkud tuctovější. Menšík ve vedlejší roli se taky neztratí, ovšem nerudnej autobusák Krampol byl naprosto geniální. Z nějaký důvodu mám ten film i trochu rád. Asi proto že mě nes**l tolik jako jiné socialistické komedie a byli tam windséfaři, rogalisti a vodní lyžar s rogalem taženej člunem. Ani ty písníčky nejsou k zahození. Ale nenechte se mýlit, na tedle kousek se vždycky moc rád podívám. ()

gombarix 

všechny recenze uživatele

Šedivá komedie s dokumentární hodnotou jednak ohledně tria Šimek-Sobota-Nárožný (jediná Šimkova větší filmová role - divadelní manýry ovšem nezbavená) a za druhé ukazující dnes nablýskaný Český Krumlov v autentické normalizační omšelosti. Menšík a další matadoři vedle semaforských klaunů působí trochu nepatřičně. - - - J. Brousková coby Šimkova žena nosí velké brýle, lehounké spojky. ()

Rodin 

všechny recenze uživatele

Velmi lehký nadprůměr knedlíkové zábavy. Vondráčková zcela toporná, Luděk Sobota zřejmě právě tímto filmem ztratil do té doby fungující punc velmi nadějného herce. Těch 55% dávám i já, ovšem podotýkám, že v té době už opravdu nebylo potřeba točit takové srágory, když například film Na samotě u lesa už rok frčel kiny. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (26)

  • Scéna, kdy hoří dům, nebyla snadná. Museli být připraveny ústupové cesty pro štáb i herce. Scéna byla natáčena třemi kamerami najednou. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)
  • Název filmu Jen ho nechte,ať se bojí vysloví Petr Nárožný (Mydloch) ve 39. minutě filmu. (M.B)

Reklama

Reklama