Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Citová rozpolcenost a vlastní slabost ji dovedly až na okraj hluboké propasti. Držitelka Oscara Julie Christie v příběhu londýnské hvězdičky Diany Scott - ženy, jež hodlala přijímat více, než sama dokázala unést.

Dianu už dále nebaví život s jejím stále ještě příliš nevyzrálým manželem. Seznámení s úspěšným televizním žurnalistou Robertem (Dirk Bogarde) jí otevře oči, románek s vlivným producentem Milesem (Laurence Harvey) jí zajistí kontakty a práci filmové herečky. Diana však nebojuje se svou vzrůstající popularitou, místo toho svádí tvrdý boj sama se sebou. Mladá a pohledná bezskrupulózní žena si užívá života plnými doušky a nemyslí při tom na zadní vrátka. Ztrácí tím nejen konzervativního Roberta, ale i silně promiskuitního Milese, který jí ve všem oplácí stejnou mincí. Diana vnitřně toužící po silném rodinném zázemí ze zoufalství nad vlastní osamoceností přijímá nabídku stárnoucího italského prince a stává se jeho chotí. Ani nová velká rodina jí však nepřináší kýženou spásu. (dopitak)

(více)

Recenze (34)

Ruda.neck 

všechny recenze uživatele

"Ideální žena" Diana popisuje svůj život všemi oblíbeného "drahouška", od obyčejné hezké holky až po italskou princeznu. Neví, co vlastně chce, když se pro něco nebo někoho nadchne, druhý den už se nudí. Příliš neřeší ani svou kariéru modelky a herečky, nějak bylo, nějak bude. Skončí sice v italském šlechtickém sídle, ale velmi osamocena. Nadčasová ukázka prázdnoty a dekadence vyšších vrstev tehdejší evropské společnosti. Řekl bych neprávem opomíjený film, i přes tři Oscary. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Vidim, ze nejsem jediny, ktery v tomto Schlesingerove pocinu poznaval urcitou inspiraci ve Felliniho ci Antonioniho tvorbe. Urcite Drahousek neni tolik napadity jako treba Sladka vasen nebo Noc, ani nekritizuje vyssi spolecnost lepe nez treba Bunuel ve svych filmech, presto si mou pozornost udrzel. V posledni dobe jsem videl nekolik filmu s Julii Christie a musim rict, ze to byla nadherna zenska a i jeji herecky projev je na vysoke urovni, za ktery koneckoncu ziskala Oscara. Skoda jen ceskeho dabingu, kdy Tatana Medvecka v nekolika dramatictejsich situacich doslova tahala za usi. Z hercu se mi nejvice libil Laurence Harvey v roli producenta. Podobne scenare mam velmi rad a pribeh me bavil, skoda jen nekolika slabsich pasazi. Pekna kamera. ()

Reklama

Akana 

všechny recenze uživatele

Jak tak pozoruju Schlesingerovy filmy v časové posoupnosti, jsou čím dál angažovanější a kritičtější. Hrdinka Julie Christie je ze začátku sympatická, trhlá osůbka, s Dirkem Bogardem jí to v určité době hrozně sluší, ale pak se z milé ztřeštěnosti stává neujasněnost, z lehkomyslnosti povrchnost, z mlhavých plánů prázdná nuda a podrážděnost, a sympatie pomalu mizí. Diana se chce bavit ale nic jí nebaví, poletuje životem bez cíle a s narůstající nespokojeností. Ten přechod zobrazuje Schlesinger s mistrným smyslem pro detail a náznak, chvílemi ale taky trošku zdlouhavě. A jestli má být příběh Diany i metaforou anglické povahy, naivním patriotem rozhodně není. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Kdesi v kútiku duše túži po pokojnej láske, ale čosi živelného ju ťahá inam. Túžba po kariére je silnejšia a jej daň je stále väčšia. Hovorí sa, že podobné ženy vždy dosiahnu čo chcú. Ale čo napokon v skutočnosti chcú..? Vedia to samy ? Julie Christie ako jedna z najkrajších britských herečiek tej doby ( môj subjektívny názor ) získala Oscara, ktorý jej právom patrí. Dlho som nevidel taký úžasne sústredený, bezprostredný výkon. Jej postava Diany je zmyselne ženská, atraktívne sebecká, ale i detsky zraniteľná a krehká. ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jsem se těšil na obdobu Billyho lháře a tak trochu jsem byl zklamanej. Více neutěšený, deprimující. Ale jako vystižení prázdnoty existence něšťastný dívky, lásku hledající a lásku odmítající, dost dobrý. Taky zajímavej portrét určitý vrstvy společnosti (rozuměj lehce bohatý, lehce dekadentní) v pol. 60. let. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama