Režie:
John SchlesingerScénář:
Waldo SaltKamera:
Conrad L. HallHudba:
John BarryHrají:
Donald Sutherland, Karen Black, Burgess Meredith, William Atherton, Geraldine Page, Richard Dysart, Bo Hopkins, Pepe Serna, Lelia Goldoni, Billy Barty (více)Obsahy(1)
Román Nathanaela Westa o hollywoodské dekadenci na konci 30. let je brilantním filmovým dílem. Film je hluboce pronikavým a silným vizuálním dílem s téměř nadčasovou vizí. Režisér John Schlesinger (Půlnoční kovboj, Maratónec) bravurně vytvořil sondu do světa platinových blondýnek, kohoutích zápasů, opojení, a ve finále i zničených snů. Po celou dobu film s divákem lavíruje na hranici sexuálního a fyzického nebezpečí, které nakonec propuká v šokujícím vyvrcholení. Film byl nominován na dva Oscary - Burgess Meredith jako Nejlepší herec ve vedlejší roli a Conrad Hall za Nejlepší kameru (1975). (Magic Box)
(více)Diskuze
Zajímavý... Někdo viděl "krásnou naivní blondýnku", já viděl zamindrákovanou netalentovanou hysterickou manipulativní mrchu. Esence toho nejhoršího, co lze v ženskosti a jejím zneužití najít, tady buduje pomalou a narůstající frustraci všech mužských hrdinů kolem sebe - paralela - povrchní a klamavej svět filmovýho Hollywoodu stejným způsobem semele a nechá růst frustraci v těch, kdo se do něj bez porozumění a s přílišnou naivitou či otevřeným srdcem pokusí proniknout a uplatnit se v něm. Vyvrcholení pak přchází a nahromaděná frustrace vybuchne - napřed u nejponižovanějšího jednotlivce, následně pak u okolního davu. A tahle exploze přesně v duchu jiných davových explozí, zvaných revoluce, nakonec drtí i svoje původce. Někoho doslova, někdo se konce filmu dočká, ale jistej si nemůže bejt ničím. Nevím, jaká je kniha, ale film je velmi dobrej. Upoutal mě i v mládí někdy těsně před revolucí, dnes mu asi rozumím líp. Ale potřetí už ho vidět nepotřebuju.
Karen Black je při natáčení už 36 a knižní hrdince Faye 17-18...ale i tak je film super
Ani jsem netušil, že Den kobylek u nás šel ještě před revolucí, každopádně povedený dabing, jen co je pravda. škoda, že nejde o známější film.
Konec je sice opravdu úžasný, ale (nemůžu si pomoct) je jak z jiného filmu! Tedy samozřejmě až na pár styčných bodů jako jsou například ty Athertonovy kresby.
Ten závěr je něco neuvěřitelného. Hodně silný film...