Režie:
Corinna FaithScénář:
Corinna FaithKamera:
Laura BellinghamHrají:
Rose Williams, Charlie Carrick, Robert Goodman, Paul Antony-Barber, Emma Catherine Rigby, Ian T. DickinsonVOD (1)
Obsahy(2)
Londýn, zima 1974. Celá Británie se kvůli hornickým stávkám připravuje na výpadky elektrického proudu. V tuto nejistou dobu začínající zdravotní sestra Val poprvé přichází do kdysi významné, ale dnes již hodně zanedbané Východní londýnské královské nemocnice. Val je sirotkem a to, že se stala zdravotní sestrou, je jejím splněným snem. Naivní iluze začíná ztrácet hned po příchodu, kdy se setkává s přísnou vrchní sestrou, která ji vysvětlí, jaká pravidla musí bezpodmínečně a bez diskusí dodržovat. Jedním z těch pravidel je i to, že sestra se musí své práci naprosto odevzdat a obětovat. V její první den byla většina pacientů a zaměstnanců kvůli očekávaným výpadkům elektřiny evakuována do jiné nemocnice. Může se zdát, že o to méně bude mít Val práce, ale bohužel je jedna z mála, která musí zůstat na noční směnu. Ocitá se v temné, ponuré, rozpadající se a téměř opuštěné budově, kde jen několik zaměstnanců a nemohoucích pacientů neschopných převozu. Světla zhasnou, nemocnicí pomalu protéká šero měnící se v temnotu. V té temnotě se něco skrývá. Děsivé a nelidské zlo. A Valina nevinnost je přesně to, co skryté zlo probudilo. (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (108)
Začátek mne příliš nebavil a tak jsem měl o filmu velké pochybnosti. Zprvu totiž nešlo o nic víc, než o uťáplou jeptišku bloudící v noci po chodbách nemocnice za doprovodu pravidelných, i když nepříliš účinných lekacích scén a nezajímavých rozhovorů s protivnými kolegy. Naštěstí hororové prvky se postupem filmu zlepšovaly a i když se příběhově nejednalo o nic převratného, tak to nakonec byla celkem úctyhodná duchařina. 55% ()
Prišlo, neurazilo, ale ani neuspokojilo. Žánrový klenot sa nekonal. Odpad tiež nie. Od atmosféry nočnej nemocnice som si veľa sľuboval, ale nakoniec ma na celom filme najviac zaujala scéna s pesničkou. Ústredná hrdinka fajn, ale dosť jej to kazia nezaujímavé vedľajšie postavy hrané neviditeľnými hercami. Tešil som sa, lebo som čakal niečo na spôsob Strážcu mŕtvych od Bornedala, ale napokon sa z toho vykľulo niečo iné. ()
Měl jsem tento film zaškatulkován ve složce „duchařiny“, jinak jsem o něm dopředu nevěděl vůbec nic. Takže jsem se pohodlně usadil a očekával další tuctovou bububu podívanou z nemocničního prostředí. Nebyl jsem moc daleko od pravdy, ale to divák musí překousnout prvních dost nezáživných cca 35-40 minut. Ty nám poslouží k letmému seznámení s nemocnicí, personálem, některými pacienty a především hlavní hrdinkou. Ta mi byla docela sympatická, bohužel zvolené tempo vyprávění už tak ne. Než se začalo vůbec něco dít, asi dvakrát jsem se přistihl, že pomalu usínám nudou. Z jisté formy letargie mě probudily až nadpřirozené síly, které začaly poté úřadovat a celkově zlepšená atmosféra. Ponurá nemocnice, temné chodby, černý hnus na větrací mřížce, spálený plyšový pes a jakási forma „posednutí“ hlavní hrdinky. Začalo to mít mírné grády, dojde i na menší násilí, počet přeživších se začal zmenšovat a my pomalu ale jistě odkrýváme děsivou minulost a tajemství zdejšího personálu a celé nemocnice. Vše pak vyvrcholí v mých očích trapným závěrem, ale to je otázka vkusu. Ostatním divákům se to třeba mohlo líbit. Na první pokus začínající režisérky to nebylo vyloženě špatné, ale chtělo to vychytat všechny mouchy, víc originality a méně „kradení odjinud“. Prostředek filmu nám nabídne několik solidních pasáží, lekacích scén i dobrou atmosféru, ale jako celek to byla dost průměrná podívaná. Představitelka hlavní role dokázala zaujmout, ale sama prostě neměla šanci to utáhnout. Na jedno podívaní dobré, ale nevím, zda si to ještě někdy pustím znovu. 50% ()
Poctivá britská dobová duchařina, která má určité aktuální sociální přesahy, ale primárně naštěstí nezapomíná na to, že by měl horor diváka aspoň trochu postrašit. Poloopuštěná nemocnice uprostřed Londýna v sedmdesátých letech, v době pravidelných celonočních odstávek elektrického proudu, je pro takové postrašení místem jako stvořeným. The Power se rozbíhá možná lehce pomalu, ale u té ústřední noční sekvence jsem si spokojeně vrněl. Fakt hezky natočená věc, která umí znepokojit a vyvolat mrazení. Už jsem se těšil, že to v tomhle módu vydrží až do konce, a ono bohužel ne. Závěr je tedy za mne trošku těžkopádný, na druhou stranu nabídl relativně smysluplné zakončení a celkově pozitivní dojem nezkazil. ()
Tak tu máme zase jednu kolosální hovadinu a tentokrát z brexitu. Mulatka se chová jakoby dostala svou první menstruaci a vytěkaná je ještě více za světla jak za tmy. Máme tady jednu nemocnici kde vypadává proud a v noci je tak celá po tmě, no a my tuhle vytěkanou mulatku pozorujeme jak se plíží po chodbách a občas do ní vstoupí jakýsi tajemný duch, který s ní dělá zajímavé taneční kreace. A mě tohle plahočení po jipkách a onkologiích fakt nebere. Škoda, těšil jsem se a přišlo zatím největší hororové zklamání v roce. ()
Galerie (40)
Photo © British Film Institute
Zajímavosti (3)
- Výpadky elektriny spôsobené štrajkom baníkov odkazujú na skutočné udalosti, kedy britský premiér Edwarda Heathe oznámil 13. decembra 1973 opatrenie, ktorým zaviedol "pre nepotrebné podniky" tzv. "3-dňový pracovný týždeň", čo sa uplatnilo od 31. decembra 1973 a malo za cieľ znížiť komerčnú spotrebu elektriny. To viedlo k štrajku baníkov, ktorý zabránil dodávkam uhlia do elektrární. Vláda síce zapojila alternatívne zdroje, ale väčšina domácností a oblastí v celom Spojenom kráľovstve v tomto období nestále zažívala viacero výpadkov elektriny. Opatrenie bolo zrušené 7. marca 1974. (Arsenal83)
- Film bol natáčaný v Bawdsey, Suffolk v lete 2021. (Arsenal83)
- Film se odehrává v roce 1973. Sestra (Amy Beth Hayes) přečte knihu „Carrie“ od Stephena Kinga, která byla poprvé vydána 5. dubna 1974. (LUKICKK)
Reklama