Režie:
Ron HowardScénář:
Vanessa TaylorKamera:
Maryse AlbertiHrají:
Amy Adams, Glenn Close, Gabriel Basso, Haley Bennett, Freida Pinto, Owen Asztalos, Sunny Mabrey, Bo Hopkins, Lucy Capri, William Mark McCullough (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (154)
Hezky natočená nabubřelá nuda, která se chová, jak kdyby byl J.D.Vance národním hrdinou, přestože jako člověk v podstatě nikdy nic nedokázal a jeho životní příběh se dá zaměnit osudy asi tak každýho šestýho člověka na planetě (přesně tak mi to z filmu připadá). Samo o sobě by to fungovalo za předpokladu, že by celý to vyprávění vyústilo alespoň v nějakou nosnou pointu, která by příběh orámovala a dala všemu smysl. Místo toho divák dostane hloupý americký klišé. Herecký výkony jsou ovšem skvělý, stejně jako soundtrack nebo režie (i když se z toho Howard snaží udělat veledůležitý drama). ()
║Rozpočet $-miliónov║ Ron Howard a jeho sonda do života spodnej vrstvy amerického sna. Howard jednoznačne ešte má čo ponúknuť, herecky sa má o koho oprieť. Amy Adams a Glenn Close ovládnu svoje postavy, ako človek by ich obišiel na ulici asi riadnym oblukom, fakt podarená rodinka, odkazujúca na reálne osoby. Ten mladý chalan sa môže aj zblázniť aby im ulahodil. Slušná porcia nehostinného rodinného dramatu. /90%/ ()
Když Donald Trump nečekaně vyhrál americké prezidentské volby, stal se z čerstvě vydané knihy Americká elegie od debutujícího autora J. D. Vance nečekaný bestseller – čtivě, působivě a výstižně totiž líčí prostředí, z něhož se rekrutovala velká část Trumpových voličů. Tedy prostředí bílé americké chudiny. Příběh s reálným základem pak jednu z takových rodin sleduje napříč několika lety. Týrání, chudoba, napjaté vztahy a démoni minulosti jsou tu na denním pořádku a Vance popisuje rodinu, z jejíhož vlivu se vymanil a uprchl na studia, zatímco jeho matka se dopracovala od léků na bolest až k heroinu. A právě výkon a postupný přerod Amy Adams společně s její filmovou matkou Glenn Close dodává snímku režiséra Rona Howarda (Apollo 13, Čistá duše) neuvěřitelnou sílu. ()
Chápu, že se film nelíbil "profesionálním" kritikům, kvůli tomu že je moc přímočarý, jednoduchý a nepřináší nic nového. S tím souhlasím, ale přesto se mi to z nějakého důvodu strašně líbilo. Záleží taky na tom, jestli máte rádi Amy Adams a taky jestli vám sedne hlavní mužská postava. No a já si nemůžu stěžovat. Děj sice není nijak zvlášť originální a konec je dost předvídatelný, ale vadí to? Každý film přece nemusí být přelomový a jiný. Prostě mě to bavilo od začátku do konce a bylo to i celkem inspirativní. A takové filmy jsou potřeba. 7/10. ()
Ke zhlédnutí Americké elegie mě nalákalo zejména herecké obsazení a rozporuplná kritika (nominace na Oscara a Zlatou malinu zároveň pro Glenn Close je hodně velký bizár). Mé oblíbenkyně - Amy Adams a Glenn Close - mě nezklamaly a podaly velmi přesvědčivé a civilní výkony, tak jako Gabriel Basso/Owen Asztalos v roli "Džejdího". Příběhově jsem měl z filmu poněkud smíšené pocity - na jednu stranu obsahuje silné momenty (pohřeb dědy či "kalkulačková konfrontace"), na druhou stranu jsem měl však pocit, že se dal námět ze (skutečného) života jedné dysfunkční rodiny zažívající místo amerického snu spíše americkou noční můru uchopit působivějším způsobem. Chvílemi bylo navíc hodně těžké sympatizovat s jakoukoli postavou. Musím však pochválit výtečnou hudbu dua Fleming-Zimmer s výrazným lokálním koloritem. Lepší tři hvězdičky! ()
Galerie (12)
Zajímavosti (10)
- Slovo „hillbilly“ označuje obyvatele žijícího na odlehlém místě či v horách na východě Spojených států. Často má pejorativní význam a dalo by se přeložit jako křupan, venkovský balík. (Jolinar)
- Make-up Glenn Close pro její postavu Mamaw zahrnoval protetické úpravy nosu a uší. Tato každodenní proměna trvala zhruba hodinu a dalších 30 minut zabrala úprava a aplikace paruky. (oli009)
Reklama