Režie:
Petr SchulhoffScénář:
Petr SchulhoffKamera:
Jiří VojtaHudba:
Milan DvořákHrají:
Miloš Kopecký, Alena Vránová, Ladislav Pešek, František Filipovský, Svatopluk Beneš, Darja Hajská, Marie Motlová, Nelly Gaierová, Josef Větrovec (více)Obsahy(1)
Pražský herec Theodor Bergner, zvaný Dóďa (M. Kopecký), dostal v divadle roli Misantropa. Je to postava, která mu dokonale sedne, protože Bergner sám je nesnášenlivý, konfliktní a škodolibý člověk. Kde může, tam dělá škodu, a zásadně se přitom neomlouvá. Sám sebe ovšem v televizi vydává za vzor slušnosti. Jednoho dne ve vlaku potká tajuplného dědečka (L. Pešek), který ho nabádá, aby své chování změnil. Bergner staříka ignoruje. Netuší však, že měl co do činění s opravdovým pohádkovým dědečkem. Brzy poté se kolem Bergnera začnou dít věci… Pro začátek ho omylem zmlátí žárlivec Bambas (F. Peterka). Nepříjemnosti však nabírají na obrátkách a neberou konce. Přicházejí zásadně od lidí, kterým Bergner předtím hulvátsky ublížil… Oblíbená česká komedie scenáristy a režiséra Petra Schulhoffa byla inspirována televizní sérií Trapasy, kterou tento tvůrce natáčel koncem šedesátých let a ve které, stejně jako ve filmu, exceloval Miloš Kopecký. Po jeho boku stanula Alena Vránová. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (207)
Je to film Miloše Kopeckého - napsán pro něj a pro jeho snad nejjiskřivější hereckou stránku, tj. hypochodnrie přecházející vlastně k takové dětinské rozpustilosti:) Některé scénky jsou nezapomenutelné a i herci, kteří zde nedostali velký prostor (př. D.Hajská a M.Motlová) se vryli do paměti. Styl komedií P.Schulhoffa mám ráda - už jen proto, že si bez servítku a způsobem sobě vlastním bere na paškál charakteristické české rysy. 70% - hodnocení zvedl především excelentní výkon Mildy! ()
Skvělá komedie Petra Schulhoffa z roku 1978. Miloš Kopecký se na svou roli cholerika dokonale hodí, obklopen kolegy, kteří mu geniálně nahrávají. Také se mi líbí, že autoři v některých scénách nechávají gegům prosakovat mezi řádky jako třeba ve scéně, kdy Dáša Veškrnová při natáčení kazí jeden záběr za druhým a v pauzách se na scéně objevuje hlavní osvětlovač s průpovídkou " To pětikilo vějš - níž - vypněte to pětikolo, teď je to dobrý ! " ()
Počas dvoch dní dva Schulhofove filmy, to je riadna zaberačka. Ale na rozdiel od včerajšej "kybernetickej komédie" ponechávam prísľubu dobroty pôvodné tri hviezdičky. Ten scenár za veľa nestál a celý film bol taký režimu friendly, ale Miloš Kopecký si tu strihol jednu zo svojich najlepších úloh. A pravdepodobne sa ani nemusel príliš pretvarovať. Napriek tomu stále považujem Petra Schulhoffa za tvorcu najlepších detektívok v normalizačnom období. ()
Trochu nechápem nízke hodnotenia tejto klasiky, ktorá ale nedosiahla status tých našich najväčších klasík. Je to škoda, pretože táto komédia je výrazne originálna a asi najviac z nich stojí na výkone herca v hlavnej úlohe. Miloš Kopecký mi nebol nijako výrazne sympatický ani v súkromí, a tak aj jeho cholerické a negatívne úlohy sú pre mňa presvedčivejšie. Vedie scéna s odvozom babičky. ()
Miloš Kopecký jako neodolatelně cholerický nelida, který se potýká s nástrahami připravenými důmyslně a vtipně napsaným scénářem, a který během třiaosmdesáti minut tak krásně seřve tolik otrapů, že srdce každého misantropa a vzteklouna prostě musí poskočit.. Film se mi líbil moc, ale uznávám, že s kýmkoliv jiným v hlavní roli by to jistojistě nebylo ono.__P.S. Kdyby Já už budu hodný, dědečku hráli v kině, poslal bych tam povinně všechny, kteří tvrdí, že nemám rád lidi. Sál střední velikosti by snad stačil. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (18)
- Milošovi Kopeckému byla role psána přímo na tělo. (Duoscop)
- Miloš Kopecký coby Bergner ve filmu zapíská na svou manželku melodii z jiného filmu, který natočil před čtyřmi lety, a to ze snímku Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974). (Haniczka)
- Ve scéně, v níž teta Dita (Nelly Gaierová) odchází od Bergnerů, vezme s sebou japonský magnetofon. Když ovšem vyjde před dům, už ho nemá. [Zdroj: Aha] (carott)
Reklama