Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Základem příběhu Vrah skrývá tvář je skutečný případ sedminásobného vraha Mrázka, který svého času vzbudil u veřejnosti velkou pozornost. Major Kalaš a jeho pomocník nadporučík Varga řeší složitý případ série vražd mladých žen. Nakonec se rozhodnou k riskantnímu pokusu – provedou rekonstrukci přepadení dívky, která jako jediná unikla smrti. Dívka však trpí psychickou poruchou a hrozí nebezpečí, že se její stav po rekonstrukci ještě zhorší… O vystižení atmosféry a tísnivého pocitu lidí žijících v kraji, kde se pohybuje neznámý vrah, se postarala i citlivá kamera Jiřího Vojty. Vedle Rudolfa Hrušínského se setkáte s Radoslavem Brzobohatým, Jiřím Pleskotem, Ferdinandem Krůtou, ale i s MUDr. Miroslavem Plzákem, který zde vytvořil roli psychiatra. Snímek zanedlouho po premiéře získal Cenu za nejlepší film roku... Postava majora Kalaše v podání výborného Rudolfa Hrušínského se objevila ve čtyřech filmech režiséra Petra Schulhoffa: Strach (1963), Vrah skrývá tvář (1966), Po stopách krve (1969) a Diagnóza smrti (1979). (Česká televize)

(více)

Recenze (238)

Anthony 

všechny recenze uživatele

Hrušínského major Kalaš je mojí oblíbenou filmovou postavou. Škoda, že se objevuje jen ve třech filmech. Na filmu se mi moc líbí syrovost a realističnost, která se v dnešních barevných filmech nevidí. Jinak mi ale přijde lepší třeba Po stopách krve, tady mi vadí závěr, kdy se vrah prostě nevypátrá logicky, jen se na konci na někoho ukáže a je to - trochu odbyté řešení. Ale co, ten film je hlavně založen na ponuré atmosféře venkova, kde věci nejsou tím, čím se zdají být. K realismu přispívají i dobře vybraní herci ve vedlejších rolích a jejich úsporné herectví. ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Major Kalaš (Hrušínský) má obrovské charizma. Prirovnal by som ho k medveďovi. Neplýtva mimickým prejavom, gestami, nezvyšuje hlas, nikoho nezastrašuje a aj tak ho každý okamžite rešpektuje. Jednoducho prirodzená autorita. Hrušínský sa na Brzobohatého len pozrie a ten už presne vie, čo a ako treba. K tomu si prirátajte skvele padnúcu atmosféru, kvalitnú zápletku, nemenej kvalitné vedľajšie postavy a zrazu tu máte jednu z najlepšie pôsobiacich detektívok made in Československo. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Slušné krimi s charizmatickým Hrušinským. Ono vo väčšine kriminálok skrýva vrah svoju tvár, čiže názov je veľmi neoriginálny. Atmosféra je dobrá, príbeh je celkom slušný, chválim hlavne spracovanie. Film však vyzerá o 10 rokov staršie, ako to má v 'občianskom'. Každopádne, je to čosi lepšie ako jeho priamy predchodca - Strach. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Dobrá detektivka. Zdobí ji mimo jiné skvělá hudba Pavla Blatného. Kde jsou ty časy, kdy filmovou hudbu dělali skuteční umělci?! --- Poukázal bych ještě na jeden zajímavý detail: chování dvojice detektivů k civilistům. Nejsou agresivní, ale naprosto se neobtěžují nějakou zdvořilostí. Jednají s lidmi jako entomolog s hmyzem; studují ho, ale cítí se nad něj nekonečně povýšeni. Byl to dramaturgický záměr, anebo bezděký odraz reality ve vztahu mezi vrchností a plebejci za časů rovnosti a sociální spravedlnosti? ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Filmu rozhodne nechcem upierať priznávané klady, ale nemôžem klamať sám seba - prísna zacielenosť na vyšetrovanie, bezútešná atmosféra, brilantné dialógové party, precízne načasované nečakané zvraty (ktoré nepôsobia ako päsť na oko, ale do rozprávania hladko zapadajú) a zohraná herecká elita na mňa pôsobili zvláštne odťažito a úmorne. V dôsledku toho som sa na tón detektívky naladil až v samotnom, samo o sebe vynikajúcom závere. Film, ktorý nedokázal preklenúť uplynulé polstoročie - ku mne a k realite, ktorá má aj svetlejšie chvíľky. 70% ()

Galerie (17)

Zajímavosti (7)

  • Na začátku filmu je záběr z Železného Brodu. (ČSFD)
  • V jednom ze záběrů scény prohlídky domu Míšovy babičky je nade dveřmi vidět nápis obsahující tříkrálové iniciály spolu s letopočtem 1965, ovšem film z roku 1966 je inspirovaný událostmi z roku 1957. (stefji)
  • Psychiatr Plzák, který ve filmu hraje, na dotaz, proč roli vzal, odpověděl s jistým humorem, že režiséra Schulhoffa léčil, a ten než aby mu zaplatil, jej raději jako protislužbu obsadil ve svém filmu. (sator)

Reklama

Reklama