Režie:
Gavin RotheryScénář:
Gavin RotheryKamera:
Laurie RoseHudba:
Steven PriceHrají:
Theo James, Stacy Martin, Rhona Mitra, Toby Jones, Peter Ferdinando, Richard Glover, Lia Williams, Hans Peterson, Imre Csók, Jeremy Wheeler, Norman MerryVOD (2)
Obsahy(2)
Vzdálená budoucnost, rok 2038. Jules a George Almorovi mají autonehodu, při které Jules, v té době těhotná, zemře. Její vědomí je uloženo v zařízení vytvořeném společností Archiv, které Georgovi umožňuje vést s ní simulované rozhovory po telefonu, po dobu až 200 hodin. George, odborník na robotiku, začne tajně vyvíjet robota, který bude schopen trvale udržet její vědomí. Po dvou počátečních pokusech, prototypech J1 a J2, je jeho finální verze J3, téměř hotová. J2 má mozek šestnáctileté dívky a začne žárlit na Georgeovu práci na J3 a stále více se začíná chovat nepředvídatelně. Archiv zjistí, na čem Georg pracuje a chce roboty získat? (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Nuda, šeď a odtažitost zasazená do stejně chladného prostředí základny támhle někde v horách, okořeněná o robotickou filozofii a závěr, který se v jistém ohledu dal předvídat, ale mě osobně dokázal celkem mile překvapit. Bohužel výplň zdlouhavá a prakticky o ničem. Relativně hezké vizuály, místy těžký kyberpunk, ale nic víc. Takové to napětí a pocit, že žárlivost starší verze robotky může vést až k něčemu fatálnímu, se hodně rychle vytratil, takže mou pozornost nemělo co udržet a místy jsem se ztrácel ve vlastních myšlenkách a nápadech na podobně laděný film - a to je špatně. ()
Tak takhle ne přátelé, dvě třetiny se to tváří jako Jarda šikula patnáctiletej klučina, co podomácku pájí obvody v roce 1999, akorát je dospělej, docela urostlej chlap, sice je tam dost vaty, ale není to katastrofa.... pak dostane Jarda job od ISS, aby jim zkonstruoval humanoida a on to dokáže, za pět dnů, protože je motivovanej.... scénárista je spokojenej a jde na oběd, ale produkce na to tlačí... Hele je tady ten týpek, co dělal scénáře na poslední řadu GoT a Stmívání, ten to prej bude mít za 20 minut, ok dáme tomu šanci. No super, to se krásně povedlo, scénárista se vrátí z oběda a říká: "Ty vole, co jste z toho udělali, já byl jen na obědě, se na to můžu vysrat" No ale daj mu nějakej bonus a řekne si ok, napíšu teda další díl Terminátora no... Takže modří i červení už vědí, jak to asi ohodnotím tuhle prácičku. Konec má sice překvapit, ale neodůvodní to existenci celého filmu. ()
Tady ty filmy, kde někdo žije v krabici, v sobě skrývají riziko, že se u jejich sledování může divák cítit, jako by v té krabici byl zavřenej taky. A to není synonymum pro velkou zábavu. To je stav, kdy se v průběhu hodiny a půl začnete ošívat, protože se všechno viděné děje podruhé, potřetí a popáté. Jeden kotrmelec už pak ten výslednej dojem nezachrání. P.S.: Hodně vás tu v souvislosti s Archivem zmiňuje film Ex Machina. Mně osobně se ústřední myšlenka Archivu, respektive obě dvě, líbily víc, ale právě nejen kvůli Ex Machině, ale třeba i kvůli Black Mirroru se s hodnocením držím při zemi, protože ty inspirační zdroje jsou za mě až moc okatý. ()
Opravdu mučivá záležitost - sci-fi povídka s odhadnutelným vývojem a komickým zvratem, kterou někdo sadisticky natáhl otravnými flashbacky a emo záběry na skoro dvě hodiny. Chudák Stacy Martin tam musí pobíhat posypaná moukou s bílou parukou jako Majka z Gurunu a generovat existenční dilema, aby to pak bylo úplně k ničemu. Hlavní protagonista je ztělesněn necharizmatickým hercem s vizáží George Michaela, který jakoukoliv předstíranou emoci uhasí mrtvýma očima. Tady silný sci-fi zážitek nehledejte. ()
Bacha na žárlivý ex-robotky! Po nešťastné autonehodě, kdy přijde George o svou ženu Jules, se odhodlaně pouští do plánu přivést ji zpět. V této již pokročilé době totiž když umřete, neumřete úplně. Vaše vědomí je totiž nahráno do “černé schránky”, skrz kterou s vámi pozůstalí můžou nadále komunikovat. Ale doba, kdy budete ve schránce uloženi, je omezená, na to pozor. A stejně tak skončila v černé schránce i Jules. Už je to však několik let a brzy dojde k jejímu plnému odstavení, což znamená jediné: že Georgovi dochází čas. Jakožto talentovaný stavitel robotů se George pokouší o vytvoření dokonalého androida, do kterého by mohl nahrát vědomí Jules a přivést jí tak prakticky zpět mezi živé. Při svých pokusech již zvládl sestavit dva funkční prototypy: J1 a J2. Z J2 se postupem času stala Georgeova věrná pomocnice a kamarádka, ale pořád to není Jules. George se však nevzdává a postupně začne dokončovat třetí verzi (J3), která už bude snad jeho finálním výtvorem. Potom, co J3 nabije plného vědomí a začíná s Georgem komunikovat, J2 začíná viditelně žárlit a sabotovat jeho plány. Není však jedinou inteligencí, na kterou by si George měl dát pozor, obzvlášť po tom, co J3 zjistí, že jí chce taky nahradit jinou Jules. Nehledě na to, že vše kolem George se může jevit tak trošku jinak, než se na první pohled zdá... (by Kristýna) ()
Galerie (36)
Photo © capelight pictures

Zajímavosti (5)
- V jednej z úvodných scén je v pozadí počuť pieseň "St. James Infirmary". Je to pieseň o mužovi, ktorý vidí svoju manželku/priateľku natiahnutú na stole v márnici. (Arsenal83)
- Vůz, který George (Theo James) řídí v době nehody, je podle interiéru Delorean. Tedy vůz, který nejvíce proslavila trilogie Návrat do budoucnosti. (Nathaniell)
- Film sa natáčal v Budapešti (Maďarsko) a v uliciach Chicaga (Illinois, USA). Vonkajšie zábery z vodopádov sú z Månafossen v Nórsku. Natáčalo sa od konca októbra 2018 a skončilo sa vo februári 2019. (Arsenal83)
Reklama