Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Nicolasi Nicolasi. Nebyl s tvou nepříliš lichotivou pověstí oblíbeného terče posměchu filmových fanoušků celého světa tak trochu risk upsat se filmu s názvem 8mm? Tentokrát ti to vyšlo, především díky umu Joela Schumachera. Ten celý námět převázal stužkou tak poutavou, že musel přimět k zamyšlení i ty z vás, co nejsou v hodnocení tak štědří. Schumacherova formule se rozjížděla hodně zlehka a v prvních kolech místy plavala v zatáčkách, ale jakmile se začalo schylovat k přerodu na Zorra, vyrazila vpřed takovou rychlostí, až to Nicolasovi rozčíslo opečovávané kouty. ()
Je zbytečné hodnotit ten film jako průnik do světa snuffu, nebo dokonce jako nějaký sebereflexivní film o filmu, o touze se dívat, o touze manipulovat, o tom, že pohledy vraždí, že soukromé filmy jsou smrtí kina a kinematografie obecně, že perverznost vychází z mechaničnosti rituálů atd. ____ Ne, tento film je v tom nejlepším duchu dědicem noirové školy, která se řídí morálním pravidlem "je třeba něco udělat", ale když už se necháte do případu zaplést osobně, tak už nikdy nebudete stejný jako předtím. Nejde o žádnou jednoduchou moralitu, ani strašení počestných občanů ošklivým pornem. _____ Tenhle snímek je svým způsobem religiózní, ale ne pánbíčářský. Jeho religióznost spočívá v momentu posvěcení, které vyžaduje detektiv Tom Welles po matce zemřelé dívky. "Řekněte, že toho parchanta můžu zabít." V této scéně se ukrývá síla celého díla. Poznání o banalitě zla a nejednoznačnosti toho konat dobro jsou už jen vyústěním vykonané akce, v níž nám násilí neumožní prožít si satisfakci. ___________ 8 MM není tak dokonalý počin jako Volný pád, ale rozhodně jde o mistrovký kousek Joela Schumachera. Kromě skvělé kamery, vyniká především úchvatná huba Mychala Danny, dvorního spolupracovníka Atoma Egoyana. Vřele doporučuji srovnat jeho práci na filmu Exotica s 8 MM. ______ Do srovnání s tematicky podobnými snímky Thesis a Hardcore bych se (narozdíl od jiných uživatelů) nepouštěl, protože ty podobnosti jsou příliš povrchní. ()
Vynikající krimi s Cagem v roli soukromého očka, které se při ověřování pravosti, resp.z jeho počátečního pohledu spíše potvrzování nepravosti, kleintem nalezeného snuff filmu dostane až do letální hloubky chodu odporného byznysu s pornem počínaje, snuffem konče. Krom vyslvování "miluju Tě" své ženě je Cage naprosto stravitelnej, skvěle mu sekunduje Phoenix v roli pornoveksláka i Stormare jako boss tvorby a distribuce toho shitu. Schumacher nevsadil na krvavost, ona totiž na vytvoření hutné, tíživé a nepříjemné atmosféry úplně stačí tématika sama o sobě, a když už má jít do drsnějšího vizuálu, vypomáhá si jen stravitelnými, případně nepřímými záběry. Parádní filmek, osobně ale o chloupek více preferuji Diplomovou práci. Doporučuju! ()
Joel Schumacher je kýčař. Není to kvalitní režisér a pro mě navždy bude tím, kdo zabil Batmana. Zde byl však asi osvícen a natočil skvělý novodobý noir film. Pravděpodobně byl scénář tak dobrý, že snad ani nešel pokazit. To jak se hlavní postava propátrává k závěru a rafinovaně rozplétá neřešitelný případ je natočeno vskutku na úrovni. A závěr s Mašinou, kde nechybí ani trocha toho napětí je prostě pecka. 5 dávám, protože si myslím, že film je narozdíl od přeceňované Telefoní budky neprávem opomíjený. ()
TV/// Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Efekty 6/10/// +Nicolas Cage, temná houstnoucí atmosféra -pomalý rozjezd, film působí jako ze začátku 90tých let/// Na 8 mm jsem byl celkem zvědav. Také proto, že na DVD vznikla dvojka, která údajně nemá s tímto filmem kromě názvu nic společného, tak teď ho mohu s poklidem skoukout a srovnávat. A originál není rozhodně špatný. Sice mě docela dlouho trvalo, než jsem do filmu pronikl, než to tzv. začalo pořádně houstnout. Navíc film na mě působil trošku starším dojmem a samotný obraz byl laděn hodně do tmava, takže toho ani neblo tolik vidět. Postupně však houstla atmosféra na takovou míru, že jsem se musel pevně držet křesla abych z něj nevypadl. Už dlouho mě žádný film tolik nepřikoval jako tento. Atmosféra ve finále je tedy na výbornou. Přesto tomuto filmu nedám 4*, prostě už jsem prošvih tu dobu kdy tohle byla zásadní novinka, která by mě jako celek naprosto odrovnala./// Celkem 68%/// ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Jenny Powell, která hrála Mary Ann Mathewsovou, byla původně striptérka najatá jako dvojnice. Režisér Joel Schumacher jí svěřil roli oběti na 8 mm filmu, protože měla "ten správný pohled štvance". (3DD!3)
- Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Nicolas Cage (Tom Welles) používa vo filme mobilný telefón Motorola StarTAC. (Raccoon.city)
Reklama