Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Alice je nepříliš spokojenou manželkou a matkou. Manžel je flákač, který k ní má vztah stejný, jako ke kusu nábytku. Jako kdyby ji nevnímal. Ona se to snaží změnit, ale příliš se jí nedaří uspět. Láska se někam vytratila. Jejich společný syn není zrovna neklidnější a nejnormálnější děcko, ale má rozhodně svoje kouzlo a ona ho pochopitelně miluje. V jejím životě má však nastat zvrat. Zvrat, který všechno mění a ona se sama vydá na cestu se synem. Chce se vrátit do místa, kde sama vyrůstala, protože to je jediné místo, kde byla skutečně šťastná. Její syn takové nadšení nesdílí, ale co může dělat? Některé jeho promluvy jsou ale naprosto neskutečné. Samozřejmě, do úst mu je vložil scénář, ale on to dokázal naprosto skvěle zahrát a já se skoro divím, že si sošku nevysloužil také. Dětské výkony jsou rozhodně hodny pozornosti. Alfred Lutter III se však stal pouze dětskou hvězdou a k filmování se nikdy po roce 1977 nevrátil. Podílel se ale například ještě na filmu "Láska a smrt", který má na svědomí Woody Allen. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/03/alice-uz-tu-nebydli-1974-75.html ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Film tak dospelý ako len môže byť. Netipoval by som ani náhodou, že toto je jeden z Martyho prvých filmov, čo zároveň hovorí o jeho variabilite, citlivosti a vnímavosti. Príbeh obyčajných ľudí, s obyčajnými problémami, v rámci "bežných" rodinných vzťahov. Film, ktorý má hĺbku, myšlienku...napriek tomu dám radšej prednosť Maestrovmu inému štýlu a filmom. ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

U Scorseseho filmů už jsem si zvykl na hudbu u které si věčně podupávám nohama. Jenže u Alice mi lítali nohy v jednom kuse. Zvlášťě ta úvodní, kdy se kamera pomalu dostává do baráčku rodiny Hyattů, ta byla skvostná. A pokud mám mluvit o filmu jako celku, tak nemohu jinak než pochválit zmiňovaného režiséra za obrovsky riskantní plán, který ovšem Martinovi vyšel jak jinak než báječně. Ellen Burstyn už si konečně nebudu pamatovat jen jako nebohou stařenu, která fetišisticky přilnula k reklamám ve filmu Rekviem za sen. Ale od teď bude v mé hlavě zakotvená jako milující, razantní servírka-zpěvačka, která má vyjimečný smysl pro humor. A ten scénář......lahoda! 85% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Alice vznikla za dost netypických podmínek, kdy Warneři byli již během natáčení The Exorcist tak nadšení z výkonu Ellen Burstyn, že jí nabídli, aby si sama vybrala libovolný projekt, ve kterém chce nadále hrát (či ho dokonce režírovat). Tak mezi haldou scénářů vyhrabala ten Getchellův a rozhodla se, že svěří jeho režii nějakému mladému dravému režisérovi. Coppola jí tehdy doporučil ať se mrkne na Mean Streets, ze kterých byla nadšená, ale nebyla si jistá, zdali mladý italoamerický floutek Scorsese je vůbec schopný natáčet ženské postavy. Napřímo se ho zeptala při osobním setkání, co ví o ženách, na což on pokrčil rameny se slovy "Nic, ale rád se o nich něco naučím." A tak tu máme Alici, vdovu středního věku s dospívajícím synem v příběhu plném postav, které dodržují tehdejší Scorseseho schéma naturalistické ukřičené a užvatlané nesnesitelnosti, akorát to tentokrát nejsou (pouze) namachrovaní muži, ale i ženy a děti, takže přirozeně při některých výměnách mezi hlavní postavou a jejím synem budete mít pocit, že byste raději chroustali sklo. Scorseseho chick-flick je zpětně prazvláštní bizár s podivným tempem (patrně způsobeným celkem zásadním sestříháním, zejména první třetiny), nervózní ruční kamerou, překvapivě srdcervoucími emocionálními scénami a s opravdu strašidelnými vedlejšími postavami. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu: Kdo je Vera? Co tam dělá ta Vera?! Kde se tam vzala? Co se jí vlastně stalo? Nic mi totiž v romantickém závěru nemohlo vzít větší vítr z plachet než když připlula do záběru, prohlásila "Feels like fall today." a zase z něj odplula. Co to... proč... Vera... fucking Vera?! ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Scorsesse spúšťa film veľmi prudko, po krásnom štylizovanom prológu prichádza v rýchlom slede turbulentné ťažisko filmu, cez ktoré divák prechádza rýchlo a nárazovo. Začína sa cesta po lacných moteloch, baroch a fast foodoch, potácanie sa po najbežnejších miestach medzi najbežnejšími ľuďmi, celou snímkou prestupuje motív rozpadnutej, alebo nefunkčnej rodiny. Alice Doesn't Live Here Anymore je vo všetkom trení hranice biedy osviežený komickými výstupmi postáv, komika ťaží v chaotických vyústení situácii a preexponovaného vysvetľovania vtipov. Cyklickému scenáru cenáru uškodila akurát scéna s verejným odpúšťaním si uprostred fast foodu s potleskom zákazníkov, vyslovený gýč, inak je Alice vyvážený autentický film, so skvelým hereckým obsadením, spontánneho kočovníctva po najobyčajnejších zákutiach Ameriky v ktorých sa postavy snažia všemožne uchytiť a mať pokoj. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

  • Scény z tohoto filmu se staly základem populárního televizního sitcomu Alice. (Terva)
  • Snímek byl nominován na WGA Award za nejlepší filmový scénář. (contrastic)
  • Snímek byl nominován na tři Oscary. Nominaci v sošku Oscara proměnila pouze Ellen Burstyn v kategorii nejlepší herečka. Diane Ladd v kategorii herečka ve vedlejší roli a Robert Getchell v kategorii původní scénář již tak úspěšní nebyli. (contrastic)

Reklama

Reklama