Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Frank Pierce (Nicolas Cage) je na dně. Po pěti letech vyčerpávajících nočních služeb v sanitce záchranky se z něho stal alkoholik trpící těžkou depresí a halucinacemi - duchové desítek pacientů, které se mu nepodařilo zachránit, bloumají ulicemi Manhattanu s němou výčitkou nevyslovitelného utrpení. Záblesk naděje vnese do Frankova vyprahlého světa tajemná dívka Mary Burkeová (Patricia Arquette), jejíhož otce Frank vyrval z náručí smrti. Dříve než oba outsideři z okraje společnosti dojdou společného vykoupení, prožije Frank během tří dramatických nocí v ulicích New Yorku hotové peklo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (308)
Hodně zvláštní film. Věřím, že doktoři – lidi od záchranky nemají zrovna lehkou práci a při sledování tohoto kousku, jsem až zíral, co všechno musí řešit (kromě záchrany lidského života). Nejen americké ulice jsou plné nejrůznějších individuí (Mark Anthony jednoho z nich hrál opravdu dobře), bezdomovců, kurev, pasáků, zdrogovaných, sebevrahů, atd…k pousmání byly scény z nemocnice, která byla pořád plná, jízdy sanitkou s různými kolegy (Tom Sizemore, Ving Rhames, John Goodman) – každý měl svůj příběh a s každým zažijeme různé akce i jejich vlastní boj, stejně jako u hlavního hrdiny, který prostě „vyhořel“ a všude vidí a rozmlouvá s mrtvými…Patricia Arquette a její linka mi přišla zbytečná…Nějakou dobu nezapomenu na oživování I. B. „Prcíře“, rady jak si správně říznout zápěstí při pokusu o sebevraždu, scénku s napíchnutím na hrot ve 14. patře, řádovou sestru s mikrofonem a její rady ani na to, co znamená „antistresová kunda…“. Bohužel je tu i dost nudných pasáží. ()
Další Scorseseho příspěvek na téma New York. Noční ulice představující odvrácenou stránku života mají úžasnou poetiku. Jsou plné světel a ztracených duší okupujících jak bezvládná těla umírajících, tak bezvládná těla živá, nasáklá alkoholem či drogami. Utrápený Nicolas Cage jimi pomalu proplouvá, přemýšlí a hledá cestu za druhým dechem. Film však není žádnou nudnou meditací, naopak Cage má za parťáky snad až groteskní sadu charakterů, kteří naplňují životem jej i samotný film. Ač není Počítání mrtvých nijak velkolepý, či zásadní film, ve Scorseseho filmografii zaujímá nezastupitelné místo. 8/10 ()
To takhle Martin Scorsese sedí doma a přemýšlí co natočí, když někoho u sousedů klepne infarkt a zvuk sirény mu vnukne nápad znovu se projet po svém městě a ukázat ho opět ve svém ,,nejlepším světle". Scorsese tedy vyměnil taxíka za sanitku a svůj New York zobrazil jako peklo na Zemi, kde mezi tou špínou a prapodivnými existencemi jezdí andělé v sanitce a snaží se zachraňovat lidské životy a hlavně i zachránit sami sebe. Ono to zní hezky: zachraňovat životy, ale film ukazuje jaký je to boj a jaké je to nést ztráty. Každý ze saniťáků se snaží zbavit se svých osobních démonů jinak a používají řešení jako alkohol, drogy, násilí atd. ale ne vždy se tím dá uniknout realitě. K tomu použil Scorsese tradičně dobrou kameru a zrychlené záběry ze sanitky jsou vyslovená slast, hudba se ne vždy k dění na plátně hodí. Herci podali dobré výkony. Líbil se mi Cage i má oblíbená Patricia Arquette, ale zaujmul i Tom Sizemore v roli dalšího saniťáka. Ovšem film trpí tím, čím trpí většina Scorseseho snímků a to že je film moc rozvleklý. Vždy to není na škodu, ale tentokrát jsem se docela nudil. Každopádně se nejedná o nejhorší mistrův snímek (pořád má na kontě Po zavírací době.) ()
Tento Scorsese Nescorsese mi sice trošku připomněl Taxikáře, ale vzhledem k existující předloze to je pouze náhoda, řekl bych. Strašně by mě zajímalo, jak je napsaná ta knížka, protože to, co vyšlo z tohoto filmu, je hodně rozhádané, na Scorseseho asi i dost z formy. Vlastně se mi pořád nechce věřit, že je to jeho práce. Osobně se domnívám, že snímek na hodně frontách selhává, ať už jsou to průměrní herci, nebo hlavně pak neschopnost vtisknout jednotlivým postavám věrohodnost a vážnost. Paradoxně tak vzniká místy velmi komická podívaná, kterou pumpují skvělé dialogy a hlášky, jež výrazně kontrastují s velmi pochmurným námětem alá velkoměstská noční šichta saniťáků. Nikomu tohle doporučovat nebudu, protože filmek není dokonalý, ale já mám finální pocit velké spokojenosti. Pravděpodobně nezamýšlené, velmi časté stopové prvky humoru obrací můj palec nahoru. 80% ()
snad jedinej skorzísiho film, kterej se mi moc nelíbí...a Cage taky, ty jeho rádoby procítěný role sou jedna jak druhá...Taxikáři to nesahá ani po kotníky, tam kde u Taxikáře byla cítit opravdovost, naléhavost a radikálnost, zde cítím pouze efekt, snahu o efekt, a efekt na efekt...ale jelikož jinak nedám na Mártyho dopustit, tak to neberu zas jako takovej průser...jen to neni taková klasa jako ostatní jeho filmy. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (16)
- Jméno postavy Frank Pierce (Nicolas Cage) je odkazem na hlavního hrdinu seriálu M*A*S*H (od r. 1972). (Fenk)
- Když Nicolas Cage (Frank Pierce) během příprav pracoval se záchranáři, pacienti jej vůbec nepoznávali: "Bývají v takovém stavu, že vás ani nevnímají. Předtím jsem na to myslel. Jak si budou říkat: To je ten z Města andělů a chce si mě vzít s sebou. Nic takového. Jediný, kdo mě ve východním Los Angeles poznal, byl nadržený doktor jako vystřižený ze seriálu Pohotovost. Pamatoval si mě ze Skály. Ať se prý dívám. A já koukal, jak křísí lidi elektrošoky, jak je celý od krve, jak mu na stole leží dvě mrtvoly... A snažil jsem se předstírat, že to se mnou nic nedělá. A on, co si o tom myslím. Předváděl se, protože tam byl hvězdou on - v tom svém království. Prožil jsem pár opravdu podivných dnů." (NIRO)
- V scéne, kde Frank chce zachrániť Rose, herci hrali svoje role pospiatky, t.j. od konca. Táto sekvencia sa potom prehrala obrátene. To pridalo podľa režiséra snový efekt. (Flipper)
Reklama