Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (307)
Výborný Soundtrack a šialená jazda nočným New Yorkom. Scorsese má občas vybočenie zo svojich zaužívaných koľají. Či už sa jedná o jeho filmy s náboženskou tématikou, alebo Vek Nevinnosti. Ukazuje v nich akúsi študentskú túžbu vybočiť. Spraviť niečo mimo populárny smer a využíva pri tom obrovské množstvo významov a symboliky. Bringing out the Dead je film, ktorý oproti takému Casínu už nemusím nikdy vidieť. Ale nezabudnem na neho. Či už sa jedná o vizuál. Solídného Cagea v hlavnej úlohe a určitý magický realizmus, zjavujúci sa na prapodivných a špinavých miestách New Yorku. Mesto úpadku, nihilizmu, existenčných kríz, samovrážd, prostitúcie a šialenstva. A sprievodcami sú tí, čo nás od týchto vecí zachraňujú. Veľmi krásne potvrdenie Nietzscheho pozerania do priepasti, ktorá sa zároveň pozerá na nás. Solídne 4*. ()
Dotyk smrti či Počítání mrtvých nebo Smrtící chapadla? Aby nebyl Frank na dně, když tolik let (pět) po nocích pomáhá druhým, a aby to vydržel, tak se povzbuzoval alkoholem, až ho takový životní styl poslal k depce, s níž není snadné se dostt zase trochu do figury. Navíc si přitom vyčítá, že neudělal dost pro záchranu těch, co jiným v hlavě neleží a valí dál a nekladou si znepokojivé otázky, takže jsou imunní pro setkávání se smrtí a dál mohou pracovat, zatímco Frank potřebuje nasytit krásou života a lidským teplem, které mu může poskytnout jen pro něho vhodná žena a změna práce, která ho vytáhne z jeho chmurného života. ()
Nechápu, kdy se to zlomilo, ale většina Scorseseho posledních filmů na mě nechává nechutně špatný dojem. Ať je to Letec, Skrytá identita nebo počítání mrtvých, jsou to pro mě velmi slabé snímky, v kterých si Scorsese užívá své slávy a svého jména, ale nic víc nepředvádí. Nicholas Cage je můj oblíbený herec, ale zde nemá co hrát kromě neustále pijícího doktora, který všude vidí jednu oběť. Opravdu smutné vidět kam spadl tak skvělý režisér a jak sebou tahá některé herce, kteří ho nedokážou odmítnout a pak hrají v podobně nudných a praštěných filmech. Velmi nudný film, který neustále řeší mrtvoly a paranoiu. ()
Soundtrack Elmer Bernstein: 1. T.B. Sheets ,2. Janie Jones - The Clash ,3. You Can't Put Your Arms Around A Memory - Johnny Thunders ,4. What's The Frequency, Kenneth? - R.E.M. ,5. I'm So Bored With The U.S.A. - The Clash ,6. Red, Red Wine ,7. Nowhere To Run - Martha Reeves & The Vandellas ,8. Too Many Fish In The Sea - The Marvelettes ,9. Rang Tang Ding Dong (I Am A Japanese Sandman) - The Cellos ,10. Rivers Of Babylon - The Melodians ,11. Combination Of The Two - Big Brother & The Holding Company ,12. Bell Boy - The Who , ()
Tenhle film má jedno velké kouzlo jmenující se New York v noci. Podobnou atmosféru vykreslil Scorsese již v After Hours. Díky onomu nočnímu života jsou si oba filmy podobnější než by se na první pohled mohlo zdát. Divák by chtěl takhle žít, ale zároveň se mu to příčí. Je zde skvěle vylíčena krása i nebezpečí New Yorku zároveň. Obdiv i respekt. Jinak je příběm filmu vyprávěn skvělými filmařskými prostředky, na druhou stranu jsem až tak úplně nepochopil pointu. Tzn. Scorsese 1, scénárista 3. ()
Galerie (96)
Photo © 1999 Paramount Pictures
Zajímavosti (16)
- Když Nicolas Cage (Frank Pierce) během příprav pracoval se záchranáři, pacienti jej vůbec nepoznávali: "Bývají v takovém stavu, že vás ani nevnímají. Předtím jsem na to myslel. Jak si budou říkat: To je ten z Města andělů a chce si mě vzít s sebou. Nic takového. Jediný, kdo mě ve východním Los Angeles poznal, byl nadržený doktor jako vystřižený ze seriálu Pohotovost. Pamatoval si mě ze Skály. Ať se prý dívám. A já koukal, jak křísí lidi elektrošoky, jak je celý od krve, jak mu na stole leží dvě mrtvoly... A snažil jsem se předstírat, že to se mnou nic nedělá. A on, co si o tom myslím. Předváděl se, protože tam byl hvězdou on - v tom svém království. Prožil jsem pár opravdu podivných dnů." (NIRO)
- Scenárista Paul Schrader chcel najprv do hlavnej role namiesto Nicholasa Caga obsadiť Edwarda Nortona. (Flipper)
- Martin Scorsese prezradil, že jedna tretina filmu sa natáčala v ambulanciách a skoro stále v noci. (Flipper)
Reklama