Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (9)
Nevina (2021)
„Tajemství je jako nádor. Samo o sobě může být neškodné. Ale jakmile se začne šířit, může být smrtící.“ Až příliš dokonalý hošan (vlhký sen dívčin a nejednoho homosexuála) Mario Casas má všechny předpoklady stát se úspěšným jak v soukromém, tak v profesním životě. Z téhle diskotéky chtěl jít student práv zodpovědně brzy domů. Jenže scénáristé zaveleli jinak a hlavní hrdina Mateo má na krku obvinění z neúmyslného zabití vrstevníka. Holka za to mohla. Po výkonu trestu se na něj ale přeci jenom usměje štěstí, jenže… postupně poznáme ambiciózní vyšetřovatelku, nekompromisního kšeftaře s mladým masem, striptérky či jeptišku, na kterou mnišský způsob života rozhodně neseděl. Prostě další hráče, kteří se zpočátku vyvíjí velmi okrajově, ale následně sehrávají důležitou roli. Půjde o řadu kostlivců ve skříni i o zatraceně citlivé nahrávky. Španělský režisér a scénárista Oriol Paulo se už ve slušné formě předvedl v případě (mile překombinovaného) thrilleru Contratiempo. Výsledek má hodně zvratů, časových linií a náhod, kdy v posledním díle je to už krapet vysilující a umělé. Naštěstí to není tak emocionálně přepálené a uměle překombinované (pardon) jako rovněž španělský Papírový dům. Úplně poslední scénu si mohli tvůrci odpustit. ()
Epizoda 1 (2021) (E01)
Až příliš dokonalý hošan (vlhký sen dívčin a nejednoho homosexuála) Mario Casas má všechny předpoklady stát se úspěšným jak v soukromém, tak v profesním životě. Z téhle diskotéky chtěl jít student práv zodpovědně brzy domů. Druhý den něco měl. Jenže scénáristé zaveleli jinak a hlavní hrdina Mateo má na krku obvinění z neúmyslného zabití vrstevníka. Holka za to mohla. Dostal nejvyšší možnou sazbu. Během výkonu trestu přijde o rodiče, stane se strejdou a pozná holku, se kterou se ovšem další den už nemůže sejít. Osud je ale svede zpět dohromady. Pak přijde její údajná služební cesta a jeho život se zase začne bortit jako domeček z karet. Budu rozhodně v menšině, nicméně nenažraný Netflix považuju za trochu ADHD platformu, které by rozhodně pomohla kompaktnější dramaturgie a jasnější představa, co divákům nabízet. Třeba se ale tentokrát můj pohled trochu narovná. ()
Epizoda 2 (2021) (E02)
Na čas zapomeňme, co se dělo v první díle. Je tu mladá ambiciózní detektivka Lorena Ortiz, která v dětství nejprve přišla o otce a matku na mnoho let zastupovala řádová sestra. Do sirotčince se po letech vrací, protože z okna měla vyskočit jeptiška, která zrovna na mnišský způsob života úplně nepasovala. Enormně navíc zajímá další dva vyšetřovatele, kteří byli delší dobu na stopě jistým citlivým nahrávkám. Snad se v tom poměrně spletitém příběhu plném zvratů, časových linií a náhod nezacucháme. I když se obávám, že to tak dopadne a na konci zůstane jakási poslepovaná pachuť. Ale uvidíme. ()
Epizoda 3 (2021) (E03)
Jeptiškou se nikdo nerodí a tahle Emma už vůbec ne. Teď leží v márnici s rozbitým obličejem a ambiciózní vyšetřovatelka Lorena Ortiz skládá vodítka vedoucí k nedávno propuštěnému trestanci. Protože právě Mateo ji měl před smrtí zavolat. Ten už ví, kde se nachází jeho milá Olivia. Snad se v tom poměrně spletitém příběhu plném zvratů, časových linií a náhod nezacucháme. Španělský režisér a scénárista Oriol Paulo se už nicméně ve slušné formě předvedl v případě (mile překombinovaného) thrilleru Contratiempo. ()
Epizoda 4 (2021) (E04)
Netflix a nečekané zvraty. Ajaj, to je pokaždé průšvih. Mívám s ním problém, konkrétně s představou, co a jak chci divákovi sdělit a kam chci dospět. Místy je totiž počínání „jejich“ tvůrců poměrně netrpělivé a bez kompaktnější dramaturgie. Nicméně teď se podíváme trochu pod pokličku další postavě, kterou je Ibai Sáez. Prázdný stroj, který nikdy o ničem nerozhodoval a na nic se neptal. Jen plnil rozkazy, za které dostal náležitě zaplaceno. Události z hotelu zase spojí mladý pár dohromady. Pár by rádi měli i vyšetřovatelé, konkrétně pár klíčů ke schránce, ve které se nacházejí zatraceně citlivé nahrávky. ()
Epizoda 5 (2021) (E05)
Možné SPOILERY: Olivia popíše svému Mateovi svá servírkovsko-tanečně-striptérsko-couroidní tajemství. A bude to dlouhý příběh o několika vrcholech, nečekaných zvratech a (pro diváka nepříjemných) náhodách. Příběh, který má společného jmenovatele – Aníbala Ledesmu. Právě jemu začaly vynášet kšefty s náctiletými dívkami, povolnými a bez pasu. Sledujeme tak další hráče, kteří se zpočátku vyvíjeli velmi okrajově, ale nyní se protínají s důležitými indiciemi. Navíc skoro každý něco skrývá a divák zatím neví, komu věřit. Naštěstí to není tak emocionálně přepálené a uměle překombinované jako rovněž španělský Papírový dům. ()
Epizoda 6 (2021) (E06)
„Všichni máme tajemství!“ Dlouho makal ve zvláštním útvaru, ovšem nejen orální sex od mladého masa se mu zalíbil. Vyšetřoval důležitý případ, ovšem když tančíš s ďáblem... a brzy se stal démonickým číslem bez tváře. Olivia nemíří do vazby, ale k sobě domů. A tam to bude zajímavé. Kupí se nesrovnalosti a náhody (ostatně jak jsem čekal), přesto paradoxně šestou epizodu vnímám jako první vrchol série. Kravaťáci z Netflixu si opět mnou ruce, tentokrát naštěstí i my. ()
Epizoda 7 (2021) (E07)
Kimmy v tomhle bolestivém kolotoči zůstala. Chtěla utéct, ale budoucnost ji zavřela všechny dveře. A teď se v klubu objevila nejlepší kamarádka. Jenže mnohé je už prostě jinak. Vyhráno nemá nikdo. Ani Olivia, ani Mateo a už vůbec ne inspektor Teo. Ano, místy je to děravé a protahované, ale tenhle díl se emočně trefil. Finále nepřijde hned, ostatně dalo se to čekat, tvůrci se rozhodli ještě počkat, což každému nesedne. ()
Epizoda 8 (2021) (E08)
„Tajemství je jako nádor. Samo o sobě může být neškodné. Ale jakmile se začne šířit, může být smrtící.“ Je to tady, už minule (a teď ještě častěji) přicházejí z úst diváků slova jako „vážně“, „ale vždyť“, „to jako fakt“ a to nikdy není dobrá vizitka. Mateo už ví (divák to poznal dřív), komu ležel v žaludku, jen se obávám, že jít se zbraní k němu domů opravdu není dobrý krok. A ten, kdo tahal za nitky, postupně vše detailně (ano, vážně) vysype. Je to už trochu vysilující a umělé. Zároveň nevím, co chtěli tvůrci říct úplně poslední scénou aneb dobrák Mateo v sobě přeci jen něco zlého nosí. Naprosto zbytečné. ()
Reklama